Veckolslutet/helgen som varit.

Har inte hunnit, eller orkat att Blogga från veckoslutet som gått.
Det var mycket intensiva dagar och har försökt att "återhämta hig" och samla ihop nya krafter.
Tänkt att kanske sluta blogga, mn har inte riktigt bestämt ännu.
 
.......... 
 
På fredagkvällen så hade jag köpt biljetter till Musikalen:
SMEDENS DOTTER
Ett  musikaliskt äventyr..på TEATERN.
http://youtu.be/YkUA6_Uh6kU
 
Med mig hade jag mitt barnbarn Sofie med mig.
 
 De var intressanta timmar där vi fick se och höra om
SMEDENS DOTTER som sjöng om hur hon tänkte på sin käresta,
 fattige och föräldralöse kolpojken, som hon nog aldrig kunde få.
Musikalen handlade om om KÄRLEK; ond bråd död,
tro och hopp, precis som alltid i männikornas värld.
 
Den hade ett budskap och sista sången som sjöngs:
 
HIMLEN KOMMER SÅ NÄRA , när allt är stilla och tyst
när lätta vingslag bär min tanke på dess flykt
 
Himlen kommer så nära en sjärnklar kväll som den här
Just när ntten tar vid och allting andas frid.
 
Himlen kommer så nära jag blir med tillvaron ett
vilar i det som varit, i det som livet gett.
 
Himlen kommer så nära, när skuggorna suddas ut.
Jag vilar i Guds närhet, när dagen nått sitt slut.
 
Himlen kommer så nära, den fyller min ensamhet.
Tack för natten som väntar, TACK för alltin du ger!
 
Berättartexten och texten till några sånger
i Musikalen var skriven
av min Blogg/Facebookvän Marianne Bokblad!!
Under pausen så "hittade" vi igen varandra!
Pratade och tog några bilder:
Marianne Bokblad och jag...vi kollar på hennes kamera...
Och NU så är det mitt barnbarn som fotar, då får även Mariannes man vara med på en bild.
Dagen var nu "avslutad"
Jag åkte så hem, till Kolsva och hade många fina upplevelser med mig i mitt hjärta.
.........
Lördag ...så var det  att åka till Eskilstuna igen.
"VÅR VÄRDGRUPP"..hade ansvar för värd/värdinneuppdraget under veckan som var.
På lördaeftermiddag så var det en
FAMILJEMATTINE`´
Bild från Familjematine´n 
Och på kvällen Gudstjänst.
Besök av en pastor från Finland som berättade om hur församlingrna bad och de når många nya människor..
Det var även möten på söndagen.
Vi skötte då även om fikat efter Gudstjänsten.
Viktigt att få träffas  vid fikaborden..prata och dela gemnskap med varandra!!
 
Det var en intensiv helg, vi  var mycket trötta när vi gick/åkte hem men mycket tacksamma att vi varit med och delat denna gemenskap med alla och med varandra!!
 
Nu är det tisdagkväll...
Torsdagmorron så åker vi hem till Vännäs.
Begravningen som jag nämnt, träffa min syster och svåger. samt åker "runt".och träffar mina 2 söner med sina familjer och hinner träffa min dotter mirjam som också bor däruppe, i Nordmaling.
Vi åker neråt /hemåt under söndgen. 
 

Kommentarer
Bloggblad

Det var fint!
Och faktiskt blev det ännu bättre på lördagen, när berätterskan inte var nervös längre!

Visst passade det sig med musikal efter begravning - livet är ju en enda lång berg- och dalbana, och som nån skrev på min fb-sida: Glädjen hjälper till att bära sorgen!

Faktiskt har den sången, Himlen kommer så nära, använts vid flera begravningar.

Hälsningar
Marianne Bokblad

2012-10-02 @ 22:05:41 URL: http://www.bloggblad.blogspot.com
Gunilla

Jag var med på två begravningar förra året. Först gick min morbror bort, sedan några månader senare, så gick även min faster bort. Sedan ytterligare några månader så gick en bekant bort.
Släkten försvinner för fort :(
Tråkigt men sant

Kram
Gunilla

2012-10-03 @ 02:01:33 URL: http://gunillaskatter.blogg.se
Malin

Beklagar förlusten av er vän! Men fint att hedra henne som ni gjorde! :)
Fina bilder!
kramar

2012-10-03 @ 08:17:41 URL: http://starchild88.bloggplatsen.se/
wiper

Jag vet hur det känns för vi har mist 4 st i vår närhet nu och man blir sorgsen. Beklagar sorgen ni får igenom nu. Det vore tråkigt om du slutade blogga. Ta en bloggvila istället. Jag hade en annan blogg förut och kände likadant och då tog lät jag bloggen vila i flera månader.

Jag tror på ett liv efter detta än om jag inte är knuten till nån församling.

Smedens dotter skulle man se. Skall gå ut på google och läsa om den.

Vad fint det var i kyrkan och så härligt med levande musik

Sköt om dig vännen och hälsa Lasse från oss
Varma kramar

2012-10-03 @ 16:31:15 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
skogsnuvan

Inte ska du sluta blogga. Du kan väl göra det när du hinner för det får inte kännas som ett tväng. Måste säga att du är jättesnygg i solbränna och med turkosa koftan. Du passar så bra i den färgen

2012-10-03 @ 23:36:33 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Gilla

Visst är det tråkigt att man blir tvungen att genomgå så många begravningar på så kort tid. Men så är ju livet, vare sig man är troende eller ej. Det kan ju bli för många på den tiden förstås. Men du som har din tro, måste väl ändå känna en trygghet i det hela.

Sv: Det var ju en fin kommentar du gav mig.
Men jag blev aldrig mobbad utan det var nog en känsla av utanförskap, när alla stod runt barnvagnen och sa tt syrran var så söt med sitt hår och att hon var tjock och go som bebis. Det var ju idealet under kriget, att det skulle synas på barnen att de hade det bra. Jag som hade varit sjuklig i TBC och var matvägrare, kände mig inte så bra som var smal. Det var inte av elakhet folk bar sig åt så. Det förstår jag ju nu, men inte då.

Kram/Gilla/Gunilla Hihi!

2012-10-03 @ 23:39:16 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Bibbi

Hej. Visst är det sorgligt när någon man tycker om lämnar jordelivet och särskilt när de är unga men jag tror att vi alla ses igen i en bättre värld. Du gjorde helt rätt som gick på teater efteråt tänker jag. Du ska göra det som känns rätt för dig.
Hoppas du inte slutar blogga utan gör det när det känns rätt. Mysigt att komma in på en sida till en syster i anden. Guds frid önskar jag dig <3

2012-10-04 @ 00:08:21 URL: http://Tryggimigsjalv.blogg.se
Signhild Skrivmoster

Jag brukar gå in och läsa hos dig då och då. Du har alltid så mycket att berätta om och visa så fina bilder. Att mista någon gör ont men hoppet finns om ett återseende. "En gång ska vi åter mötas" ...

Önskar dig allt gott och hoppas att du orkar fortsätta blogga även om du kanske inte alltid kan vara lika aktiv.
Med varm hälsning !

2012-10-08 @ 21:47:36 URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se
Maria

Önskar dig en fin vecka/kram

2012-10-09 @ 00:36:41 URL: http://torparmor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback