Några av veckans händelser..

Hmm...REDAN fredagkväll IGEN!!! Det var ju nyss måndagmorron!!!
Ja, måndagen, om jag minns rätt, blev en "BARA VARA DAG"!!!
Och det behövs emellanåt, för återhämning när man kör 110....
(Skojar lite)
....
Tisdag förmiddag så åkte vi ill BOULEBANAN!!
Vi blev inte många, men vi var 4 stycken så vi kunde spela 2 mot 2.
 Trevligt när vi ändå gjort oss i ordning, tagit med oss fikaväskan.
Vi spelade TRE omgångar med fika emellanåt. 
 
På kvällen så åkte Lasse och jag till Köping
för att vara med och fira Lasses äldsta barnbarn Julia-Olina.
Hon firade sin 19 årsdag!!!
Vi samlades på Restaurang och åt KINAMAT!!
Här sr vi Julia-Olina med sin kille Erik.
"KLICKBILDER"
       
 
 
............
Under kvällen när vi efter maten följde med Julia-Olina  hem,
fick äta av den goda hembakade  TÅRTAN som hon själv bakat. så var det den intressanta
 
FOTBOLLSMATSCHEN mellan Tyskland och Sverige!
Och som de flesta vet..så började de med  2-0  till Tysskland och man blev lite besviken..
Vi åkte så hem til Kolsva efter firandet och tittade på fortsättningen påå FOTBOLLEN.
Många bytte kanal, eftersom TYSKLAND tog övertaget...
och dom missade resten..det spännande när Sverige på en kort stund..sköt FYRA mål
och det slutade med 4-4 Ja det var faktikst riktigt spännande.
 
Onsdag: ja då var det SOPPLUNCH i Brukskyrkan igen här i Kolsva.
Och denna dagen var det "vårt sopplag" som ansvarade för soppkokningen.
På MENYN: KYCKLINGSOPPA MED CURRY
Vi var redan i kyrkan/köket vid 9.30...med allla förberedelser, soppkokningen och dukning.
 
Thomas och Christina... 
Lasse tar betalt, nu har gästerna börjat komma...
Jag står vid soppgrytan...  Christina servar med att hjälpa dem bära ut sopptallrikarna..
            
Nu har alla gäster fått sin soppa...
och nu får även vi sätta oss vid borden och äta. 
          
Vi hade 39 gäster idag som åt "vår soppa"..
Dom flesta "backade" och vi var nöjda med sopptillagningen. 
------
Torsdag: Åter BOULEDAG... och även denna dagen så var vi endast 4 stycken.
Det regnade när vi åkte, men vi åkte ändå för att kolla: Kommer det nån fler idag. eller...
Jo, en bil hade kommit före oss och
 vi blev 'ven denna dag FYRA stycken. Så vi spelade 4 omgångar och paus efter 2 och vi fikade...
 
      
 
Sedan hade jag planerat att åka till Esklstuna,
hade en lien "lista" på vad jag skulle urätta där under eftermiddagen.
 
Läste så i Facebook. och där läste jag pastor Carl-Vilhelms
inlägg  och påmindes om att
PELLE KARLSSON ( Han som sjöng "Han är min sång och min glädje " f
är ca 35 år sedan. Sjöng "in den i allas hjärtan)
skulle komma/ vara på ett möte i Pingstkyrkan på kvällen.
LJUS I ÖSTER
(Bilden lånad från google)
Den kinesiske pastorn YUN som fängslats och misshandlas för sin tros skull predikar. Med honom kommer också den kände sångaren Pelle Karlson som sjunger sina fantastiska sånger. Det är alla frikyrkorna tillsammans som står bakom satsningen.
Insamling till Ljus i Öster.
 
Önskesånger Pelle Karlsson - CD
 
 Turné med Broder Yun och Pelle Karlsson
2012.10.16 "Fulla hus och fantastiska möten", rapporterar missionsföreståndare Hans Lindstrand från turnén med den kinesiske predikanten Broder Yun och sångaren Pelle Karlsson. "Absolut fullspikat i Alingsås. På de sex samlingarna hittills runt om i södra Sverige fanns inte några restplatser. På ett ställe var det fullt 45 min före start."  Turnén fortsätter till och med söndag. Klicka på bilden för att se  mötesprogrammet. Här är en länk till en tv-intervju med Broder Yun: http://youtu.be/09H3bJ48mlc
Ja det blev en fantastik kväll i Pingstkyrkan...få vara med och lyssna...
 
Åkte sedan sväng förbi min dotter Maria och han träffa mina 3 barnbarn som var hemma.
Sara var hemma på besök under helgen, bor annars i Linköping och studerar där.
Hann hem ill Kolsva precis före kl 24....
........
Ja nu är det FREDAG, REDAN och då ka vi följa med på "BOULEAVSLUTNING".
Utesäsongen är nu avslutad och sedan blir det att åka med till Arboga
där vi spelar INOMHUS.
Vi var 30 stycken anmälda och vi  fick åka gemensam liten hyrbuss
där det var dukat och festligt när vi kom.
 
Alla sitter nu vid de dukade borden. 
LANDGÅNGEN 
 
        
 
    
Här serveras de hembakta GODA MARÄNGTÅRTORNA!!!! 
 
Ett litet inproviserat GRUPPKORT!!! 
 
 
 
 
Nu är det fredagkväll.... vi ska snart kolla på SKAVLAN..
Dom programmen vill man inte missa..
alltid så inressanta
 
 
Kolla gärna...
Fånga dagen och jag önskar ALLA en TREVLIG HELG!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Maria

Fin vecka har ni haft
önskar er en skön helg också/kram

2012-10-19 @ 23:34:43 URL: http://torparmor.blogspot.com
Sita

God morgon. Härlig vecka. Den runda tårta som ser ut att ha en virkad duk på gillar jag skarpt. Kramar

2012-10-20 @ 08:10:20 URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Fenixmona

Oj så mycket du hinner med under en vecka!! Vilket härligt liv du har! Här är det just nu bara jobba, äta, sova...fast vi var hos pappa igår och det är alltid en sån stor glädje!!! Jag kommer ihåg "han är min sång och min glädje! den är så bra! Finns så mycket fin musik, särskilt gamla läsarsånger! Kramiz!!

2012-10-21 @ 08:59:29 URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com
Fenixmona

Godmorgon! Jo, till o från är knät besvärligt, men jag kan gå i alla fall och jobba. Fast nog tycker jag det är bedrövligt med sådana väntetider till en vårdcentral. kramiz

2012-10-22 @ 06:24:56 URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com
camilla

Fullt upp,som vanligt :)
Vilka festligheter!
Ha nu en toppen måndag. Det ska jag ha. Jag är ledig!! :)
Kram!

2012-10-22 @ 07:42:03 URL: http://cammo69.blogspot.com
Gilla

Vilken härlig vecka ni har haft! Den ena tårtan liknar en du som jag har virkat.

Jag skriver två likadana kommentarer men med olika adresser. Fenixmona kommer inte fram till mig på den gamla adressen.

Kram/Gilla

2012-10-22 @ 09:13:53 URL: http://trebgilla.blogspot.se
Gilla

Vilken härlig vecka ni har haft! Den ena tårtan liknar en du som jag har virkat.

Jag skriver två likadana kommentarer men med olika adresser. Fenixmona kommer inte fram till mig på den gamla adressen.

Kram/Gilla

2012-10-22 @ 09:14:19 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Malin

Härliga foton, och vilken super läcker tårta!
Kramar

2012-10-23 @ 14:25:31 URL: http://starchild88.bloggplatsen.se/
Ruth

Åter så har ni varit ute på en massa olika saker och kameran har fotat flitigt, ja med din hjälp förstås. Har du slutat jobba nu och blivit pensionär på riktigt ? hur skulle du annars hinna med att få någon vila?
Ha det bra vännen.

2012-10-23 @ 22:47:37 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Madde

Tack för besöket i min blogg :) Måste få säga att din är väldigt vacker med ljusa fina färger
Mvh Madde

2012-10-24 @ 10:00:46 URL: http://runezzaz.bloggplatsen.se/
Lillemor

Tittar in för att önska dig en bra helg
Kram

2012-10-26 @ 11:58:40 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se
gun

Kul att du tittar in hos mig. Mycket riktigt det är hantverkare hos mig. Gör om köket efter sommarens nya gäster "möss" i köket. Visade sig att det fanns hål bankom kyl/frys. Fuskbyggt med andra ord. Det kommer tt bli fint när allt är klart. Men du verkar ha haft en härlig vecka. Fina bilder.
Kram gun

2012-10-26 @ 18:30:33 URL: http://anthilias.bloggplatsen.se
Love

Hej kära syster yster. Ja du gör verkligen själ för namnet. Hörde att ni varit hos Anita o Affe också jag bara väntar på rätt tillfälle att besöka dom. Anita o jag är ju barndomskamrater.
Nu är du pensionär men om du behöver extrajobb skulle du kunna bli familjefotagraf. Tycker det är så kul att vara med på sidan av era träffar.
Du får hälsa Maria från mig.
Jag har näsan ovan vattenytan men ibland tror jag att jag ska sjunka då finns barn o barnbarn som tur är. Får också så mycket glädje av dina och andra bloggvänners kommentarer o uppmuntran.
Tack snälla du.
Hälsa nu din Lasse och ha en underbar vecka.
Kramar i massor.

2012-10-28 @ 22:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback