GRATTIS PATRIK..

som i dag den 14 maj fyller 46 år!!!!
HIPP HIPP HURRA, på din födelsedag!!!

Kommer ihåg, 46 år sedan, 14 maj...
Vi bodde då i Jönköping och båda mina söner föddes där, 1965 och 1966..båda i maj.

Minns att värmen/sommaren kom då medans jag låg på BB.

Här ser vi Patrik och hans Katarina (som också nyss fyllt år)

Avståndet är långt du bor ju utanför Umeå så GRATULATIONEN
får bli på detta viset!!!!


Det får bli en Googletårta


och Googleblommor!!
Lasse och jag önskar dej en FIN FÖDELSEDAG!!!
Kramar!!!!!



..........
Bilder från veckan som varit....
Lasse har varje morron gått en lång promenad med våra grannar Bengt och Ann-Marie
men på grund av mitt onda knä så gå  jag ej med..
Dom går så snabbt...
MEN jag följde med på en "hundpromenad" med våra grannar/soppkokare
Christina och Thomas.
När man följer med på de promenaderna,
då stannar man och stannar till när vovara ska lukta, kissa..och bajsa..
Så jag följde med på en promenad...rätt långt.


Här ser vi Baccus och Dolly..stå fint...så får dom gottis av husse...


.........

Onsdag, SOPPPLUNCHEN som vi 4 ansvarar för...
i Brukskyrkan, Kolsva.
Christina, Thomas, Lasse och jag.
Denna gången så hade vi "KYCKLINGSOPPA MED CURRY"!!!

Här håller vi på med förberedelserna...skurit, brynt..och nu är soppan i de 2 stora kasrulllerna.

Gästerna har nu anlänt...sugna på soppan...och den trevliga gemenskapen vid varje bord.
        

Christina står och samtalar med några av gästerna...


Thomas och Lasse står och väntar på flera matgäster..och tar emot betalning.
     


Det var sista gången denna terminen.Så vi är många som kommer att sakna dessa finna stunder nu  under sommaren när det är "sommaruppehåll".

..........
Torsdag, Eskilstunadag,

samt nu skulle vi OCkSÅ ,min dotter Ilone och jag åka till Stockholm och vara med LIVE på LETS DANCE.
Innan vi åkte så var jag uppe hos Ilone en stund..under tiden hon gjorde sig i ordning efter att ha jobbat .
Då tog jag och skulle titta i en tidning...och den var från 2010.

Tittade och bläddrade i den..och vad ser jag??? JO!!!
Det var den tidning som jag fanns med, intervjuad på grund av att jag  året innan haft GLASKROPPSAVLOSSNING.
Tyckte det var lite "festligt"..att hon hade kvar den tidningen  och jag påmindes om den händelsen, när jag plötsligt fick /såg sotflagor på vänsteröga.
Var då senare till ÖGONMOTTAGNINGEN där detta då konstaterades.
.


Vi åkte iväg..och vi stannade till i Sickla...gick på en Restaurang och fick i oss lite käk också...
"Klickbilder"
                 

NU är vi på Gärdet..kommit fram där LETS DANCE  skall börja sändas LIVE..på TV kl 20.


Vi satte oss en stund..där satt 2 andra damer också...
Vi började prata och fick då veta att det var
Mitterbilden:
Stockholmstjejen Catrin Streete befann sig under mer än tio år mitt i familjen Bin Laden och har nu skrivit en bok om livet med den superrika saudiska klanen Bin Laden
       
Vilket sammanträffande!!!! Hon var mycket trevlig och social!!
Ilone, min dotter fich hennes E-miladress...


Snart var det dags för kvällens LETS DANCE!!!
Det var mycket trevliga timmar! KUL att få vara med och se dem LIVE!!


Det var en riktig fest....



När vi kom ut så såg jag Blixtar för höger öga...tycket att det var lite konstigt..

  
Jag körde hem till Eskilstuna,,och "blixtarna" såg jag på höger öga...då och då.
Jag skulle sova över i min lilla övernattningslägenhet och satt mig "naturligtvis"
vid datorn.och DÅ så ser jag "SOTFLAGOR"..som fanns nu på mitt högra öga.
Ringde 11 77.och dom sa att jag skulle ringa Ögonmottagningen direkt på morrnen.
Frågade också OM ja såg liksom en "gardin" som kom för ögat.
 Isåfall så skulle jag ringa direkt,  för då kunde det vara NÄTHINNEAVLOSSNING..och då måste man operera.
Kontaktade dom på morronen..
och efter frågor från sköterskan och hon såg i min tidigare journal så bedömdes det att det

ÄVEN DENNA GÅNGEN Var/ÄR GLASKROPPSAVLOSSNING.
Tyckte det var märkligt...6 timmr innan..så hittar jag ocj läser om  mej själv..och så HÄNDER DET IGEN!!

Men det är nu ingen fara, vet vad det är..och jag ser "sotflagorna"...flyger förbi...

.......................


Lördag eftermiddag:
Julia, Lasses äldsta barnbarn...skulle på STUDENTBAL på kvällen.
Och det började kl 15..i Parken i Arboga.
DÄR samlades alla  studenterna i sina BALKÄNNINGAR...och snygga kostymer..
Nu börjar alla samlas... Tjejjerna i sina vackra lÅNGKÄNNINGAR!!


Farfar Lasse och pappa Kent...spanar för  att se JULIA.....



NU!!! HÄR!!!!
Vilken vacker syn!!!! Julia i sin spröda balklännig!!!!

Igen värme....och här kommer dom tunnklädda...


Mittenkortet: Julia och hennes kille Erik
"Klickbilder"
         
Julia i mitten....


     
Kent och Lasse spanar...fotograferar...


Julia med sin mamma Sussan.



Vänster bild: Julia med sina kompisar.
Mitten: Julia med pappa Kent
Höger: Pappa Kent, Julia och mamma Sussan
     

Kent, Julia och Lasse.


Julia och mormor Majvor!!


Sedan efter någar timmar...så skulle BALEN vara i KOLSVA HERRGÅRD.
Här ser vi några åka LIMOSIN, 8 dörrars...

 Resten åkte med bussar..och HÄR kommer dom..på väg till KOLVA HERRGÅRD..
STUDENTBALEN


Det var en trevlig eftermiddag att få vara med i Arboga och se..
.........
SÖNDAGMORRON kl 9....
Vi cyklade bort där BINGOPROMENADEN utgår.

Vi är nu många som följs..från kontroll till kontroll och fyller i våra BINGOLISTOR!
Vädret, soligt och riktigt skönt.


Härligt att komma ut...röra på sej..och träffa andra också.

Lasse och jag vann  ett Kaffepaket var...
När vi gått rundan så dricker man kaffe tillsammans..och pratar och umgås...
Trevlig söndagmorron ännu en gång.

När vi kom hem ...så satte vi  oss i solen på "baksidan"..då kom våra vänner  Christina och Thomas förbi.

Dom gick sin promenad   med Dolly och Baccus... Vi ropade in dem..och bjöd på lite nybryggt kaffe och fick en pratstund tillsammans.


Lasse demonstrerade nu Markisen..HUR han bara trycker på en knapp..så fälls den ut
av sig själv.


Nu var det dags att åka till Eskilstuna.
Jag hade planerat att åka ensam...för vi skulle vara hundvakt halva veckan. Lasse skulle då vara hemma och ta emot lilla vovven Leo. Men nu hade det blivit förhinder..så vi blir inte hundvakt.

Nu åkte vi då båda två till Eskilstuna.
Vi handlade lite och sedan så åkte vi  en "runda" ut till  Marias kolonistuga,

Just som vi kom, så kom Saras kompisar också ut...så vi blev många som satte oss och
njöt av solen och det riktigt fina vädret.
HÄR har vi satt oss...runt bordet...

"Kickbilder"
            
Stämningen var GOD och vad vi skrattade och hade roligt!!!!
       
Snart var det dags  efter vi druckit gott kaffe och goda muffis som Maria bakat,
så åkte vi till Torshälla, Pingstkyrkan.
Där skulle det vara CAFE´MÖTE kl 16.
Lisbet, vår goda vän som nu flyttat till  Nora skulle  komma   med sin nybildade sånggrupp...
och dom skötte om programmet.
Dom sjöng CALLE ÖSTS SÅNGER till akompanjemang på piano, 2 dragspel och flea gitarrer,
Dom bjöd oss på ett MYCKET OMVÄXLANDE PROGRAM
och många delade med sitt PERSONLIGA VITTNESBÖRD..om sina upplevelser med Jesus, och vad tron
på GUD betyder för dem i vardagen...




"FYRA GITARRSYSTRAR" som sjöng för oss...


Det var en underbar avslutning på en härlig söndag...
Vi bjöds efteråt på en god smörgås och kaka till kaffet.
Och det var ytterligare ett tillfälle för oss alla..att få samtala med varandra
kring kaffeborden.
När vi åkte hem till Kolsva igen så kände jag en underbar glädje inom mej.
Att fått varit med om en sådan händelserik dag och som gett så mycket..
Både för KROPP OCH SJÄL...

Jag är SÅ TACKSAM för LIVET!!!
Och vi har åter igen "FÅNGAT DAGEN!!!!





Kommentarer
Maggan Karlsson

En underbar upplevelse att få följa dina vardagar och festdagar. Du har som jag mycket festande omkring dig. Men det är ju det som är livets krydda att få vara med sina nära och kära i sådana här sammanhang.

Ni ser ut att ha det mysigt på era soppluncher,det verkar så familjärt.Ja våra luncher har ju upphört nu tyvärr.

Så tråkigt detta med dina ögon,Margit.Hoppas det ordnar till sig så det inte blir värre.

Och så har du upplevt Lets dance live också.Det var väl en upplevelse kan jag tro.

Nu önskar jag dig en fin vecka med sol och värme förhoppningsvis.Och vi "ses" ju på FB varje dag.

kram på dig vännen.

2012-05-14 @ 09:54:44 URL: http://margaretha.bloggagratis.se
Malin

Åh vad roligt med ett långt inlägg, och massor av fina bilder :)

Kram

2012-05-14 @ 17:01:30 URL: http://starchild88.bloggplatsen.se/
Vicke

oj, det var många fina bilder på en gång, ha en fin kväll nu

2012-05-14 @ 18:05:15 URL: http://animationsskolan.bloggplatsen.se/
ansepanse

vad många händelserika dagar som du har dokumenterat med text och bild :)

kramar

2012-05-14 @ 19:48:06 URL: http://kinaguld.blogg.se/
lillis

Många fina bilder att kolla in

Ha det gott

Kram

2012-05-15 @ 06:31:50 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se
Hebbe

Oj det var en fullspäckad vecka du har haft,,mycket kuligt förstår jag...

Ja det smakar bra med cypernmat,,men inte är man sugen på pommes när man kommer hem..Haé Kram.

2012-05-15 @ 17:23:07 URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com/
wiper

Vad mycket roligt du har upplevt och Grattis i efterskott till din son. Det händer så mycket kul i ditt liv så man önskar man skaffat fler barn ;))



Kan du mejla mig så jag får veta vart hennes blogg finns som håller i blogg/fb träffen.



[email protected]



Ha en fin kväll

kramar

2012-05-15 @ 20:10:40 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Monica

Så mycket fina foton och trevligheter du har fått vara med om....härligt att läsa!



Kram

2012-05-15 @ 20:51:34 URL: http://violett.bloggplatsen.se
wiper

Svar: Det är min bloggvän Vicke som gjort dom roliga animeringarna på min header. Vi åker till min son i morgon bitti.



Kul att du blev intervjuad i tidningen. Jag har också haft glaskroppsavlossning på ett öga men nu har jag inga besvär av det längre.



Ha en fin kväll och helg

kramar

2012-05-16 @ 19:42:47 URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback