Bilder från helgen..och lite till....

I början på veckan  så planerade vi...
att Maria, en av mina  döttrar samt 2 av hennes döttrar Sofie och Samira
skulle komma och gästa oss under helgen.
Jag bakar INTE så ofta..för då skulle jag äta och äta....upp..
Nu skulle vi få besök, så varför inte baka..en HALV SATS SILVIKAKA

Här är den...sjönk ihop lite i mitten, men blev HELLÄCKER!!! GOD!!!


Lite bekvämt gjorde vi det för oss...Åkte ner till KOLSVA PIZZERIA
och där köpte vi TVÅ stycken FAMILJEPIZZOR!!!
(Klickbilder)
     

Här ser vi Lasse, Samira och Maria..tar för sej...sina bitar....


På lördagen så åkte vi till Västerås., IKEA  ....och gick "runt", handlade lite samt
gick till BUFFE-restaurangen.... som ligger strax brevid IKEA.

Här ser vi Samira, Sofi och min dotter Ilone som mötte upp på IKEA....


När vi haft "ÄTPAUS"..så fortsatte vi på nedre planet....och kollade om vi "behövde nåt...

Men kolla...vad är det som sticker upp ur "kuddlådan" då????
BEN som sticker upp...är det en tygdocka...eller

OJDÅ!!!  Men det är j en levande mäniska,,under kuddarna...SAMIRA!!!
         

På eftermiddan..när vi kommit hem...
så tog Sofie o jag några bilder från MYRSTACKEN med HJÄRTAT!!!

Detta HJÄRTA bildades, upptäcke jag omkring ALLA HJÄRTANS DAG!!!
myrorna är konstnärliga..och hänger med dom...


När vi står på Lasses trappa...så ser vi det
.......
NU har i redan hunnit till söndagslunchen....





När vi ätit oss mätta och nöjda...så var det snart dags att "bryta upp".
Maria o barnen skulle åka hem...

Lasse och jag skulle åka till Eskilstuna...
CAFÉMÖTET i Pingstkyrkan...i E-tuna
Vi hade också, båda två, saker vi skulle göra på måndagen i Eskilstuna
så Lasse "kom på" att vi skullel ligga över...
Så då fick vi packa ihop...lite käk..och ev kläder och sånt, samt våra kära katter.

Nu är kl 18.00
Och vi är på Cafe´mötet med pastor
Börje Svensson samt SÅNGARBRÖDENA
som sjöng många sånger för oss.
        

Skulle försöka att lägga in ett litet "VIDEOKLIPP" från Cafe´mötet
(där jag är med o spelar på mitt dragspel)
men jag lyckdes inte fixa det...

Gå in på Yortoube: 2012 Cafemöte    så kanske du hittar det..

(Men lyckades lägga in på min FACEBOOK)

Nu är vi hemma..i Eskilstuna i min lilla "övernattningslägenhet".
Tessie  och Linus har "boat in sig"....Lasse också..



Vi sov gott under natten..och nu var det måndag...

När jag fyllde år tidigare, så fick jag av Lasse....beställa
MASSAGE på

Och det var en mycket bra MASSAGE..helkropps, 70 min.
Lite "skum belysning", ljuvlig panflöjtmusik...goda lukter på oljan..

Kan verkligen REKOMENDERA  HYDROTRIM!!! Mycket nöjd!!!!

(Bilden lånad frå Google)


Ja ungefär så var det..men det ar JAG.som var katten....


Senare på eftermiddan..så hade jag tid för BLODTRYCKSKONTROLL
på Vårdcentralen i Torshälla...
(bild från google)


OCH resultatet var MYCKET BRA!!! 120/70!!!
Jag har ju haft rethosta dagligen i nästan 1 års tid..
och jag fick för några veckor sedan SLUTA ta min Enalapranil..s
som jag fick som tillägg i
 augusti månad när jag hade VÄLDANS HÖGT TRYCK...
Hostan var en BIVERKAN..på Enalapranilen...
Hostan borta och trycket ligger OK!!!

Ja det var "min dagbok i Bilder"
Tycker det är roligt att spara för egen del också.
Kollar tillbaka ibland.."VAD gjorde jag då..och då???"
Ja då kan jag kolla....
Önskar er ALLA en GOD NATT
och en ny morrondag!!!!


Kommentarer
Astrid

Vet du att när jag jobbade som barnflicka så brukade jag baka en sockerkaka som alltid sjönk ihop. dom älskade den. En gång lyckades jag, när jag kom nästa morgon så sade husfar att den inte var lika god som den misslyckade

2012-03-21 @ 15:46:57 URL: http://www.astridlarsson.wordpress.com
Hebbe

Oj Oj,det var en späckad helg du hade..men kul kan jag se,,Nu ska jag se på Hockey,,Brynäs-Frölunda.Haé Kram.

2012-03-21 @ 18:37:46 URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com
Gilla

Så mycket ni alltid hinner med. Men så snopen jag blev att ni inte åt på IKEA, för det gjorde ju vi idag.



Sv: Baloo är verkligen klipsk och är en välding kär vovve Maten är bra och är verkligen billig också.



Kram/Gilla

2012-03-21 @ 19:33:14 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Inger Maryissa

Det var kul med myrstacken med en ingång som ser ut som ett hjärta

och så kul med kissarna som håller på med massage :-)

kram

2012-03-21 @ 20:09:55 URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
roffe

God morgon.Det börja bra,med att fått göra majonäs och igår Lasagne.Ha en fin vår dag.kram

2012-03-22 @ 06:33:50 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
lillis

En späckad helg ser jag att ni haft.

Fina foton och mycket mat som vanligt

Ha det gott

Kram

2012-03-22 @ 06:52:42 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se
wiper

Vad gott det ser ut det du bakat och man får ta del av såna fina bilder . Ni har det verkligen kul och har mycket folk omkring er. Vi borde själva träffa mer folk och bli lite aktivare men skadorna sätter lite käppar i hjulen. Härligt att du har sånt bra blodtryck, det betyder mycket.



Häftigt med ett hjärta på myrstacken ;) Tandvattnet rinner när jag ser alla matbilder ;))



Ha en toppentrosdag med din Lasse

kram från oss

2012-03-22 @ 08:48:14 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
roffe

God morgon.Det börja bra,med att fått göra majonäs och igår Lasagne.Ha en fin vår dag.kram

2012-03-22 @ 14:11:29 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Mia systeryster

Vilka härliga bilder! Och jisses vad god din kaka såg ut=D Kan tänka mig att den uppskattades=D

Kram

2012-03-22 @ 20:57:28 URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Anita Lundvall

Tittar in för att önska er en trevlig helg.

Du bjuder på så fina bilder och vad god mat snålvattnet rinner. hoppas helgen blir solig och fin

Kram Anita L

2012-03-23 @ 08:36:48
skogsnuvan

Skulle tro att det är ekorren eller hackspetten som gjort hjärtan i myrstacken.

Så fint du gjort på din sida. Precis som jag så har du rosa rosor och det är väl väldigt fint.

Ser att du har haft härliga dagar med härliga ungar Samma med mitt blodtryck. Jag känner mig mycket bättre nu när jag fått trappa ner blodtrycksmedicin och ända har jag bra värden 129/68. Har aldrig haft så lågt sedan jag var ung.

2012-03-23 @ 14:13:27 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Ruth

Så fin kaka och en massa god mat med dina kära. Var svårt att ladda upp din sida, men i dag hade jag tålamod, så jobbigt med det mobila bredbandet här uppe i skogarna.

Hoppas ni även får en fin, varm och mysig söndag.

Missa inte mina grisfoton på bloggen i går.

Kram vännen.

2012-03-25 @ 10:51:02 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Veiken

Jag har också haft enalapril och höll på att hosta ihjäl mig. Nu tar jag en annan sort och mår jättebra. Nästan alla som jag känner med högt blodtryck har fått denna eländiga biverkning av den medicinen. Kram

2012-03-29 @ 18:12:28 URL: http://www.veiken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback