Bilder från "HELGEN"......Lasse 68 år.

Händer så mycket hela tiden...så bilderna kommer lite sent... hinner inte riktigt med...
Mn nu kommer bilder från LÖRDAG/SÖNDAG och måndag.
Vi firade ju Lasses barnbarn Julia som tog studenten i fredags....
och då kom Tomas med familj ( Lasse ene son) och dom kom från Uppsala och då skulle "bo hos oss"
Då kom jag på att det skulle passa bra att på lördgen fira Lasses FÖDELSEDAG,  en dag före...
när dom åndå var här, och då bjöd vi samtliga Lasses barn med familjer samt mina..som bor i Eskilstuna.

Började rätt tidigt på lördagmorronen..med förberedelser med maten.
Tänkte att det kude passa bra med "BUFFE´"
Så under dagen så tillredde jag en del olika rätter...
Och Samira och Disa, Lasses och mina barnbarn..dom hjälpte till med dukningen.
Vädret var liete tveksamt...KUNDE VI..duka och sitta ute..
eller skulle vi vara tvugna att sitta /vara inne.

Hade kollat väderleksprognosen på  www.yr.no
och enligt den..så skulle vi nog kunna vara utomhus...
Så blev det...
HÄR ser ni dukningen...ute....


och innaför det "inglasade"...

Nu var kl 15...och vi blev ca 15 personer...(några kunde INTE komma)

"KLICKBILDER"
      

      

Vi åt..och njöt..och pratade och umgicks vid matborden....


             
Timmarna och eftermiddagen gick fort..och så åkte dom hem...
och vi hade fått fira Lasses födelsedag..en dag före...

NU är det söndagmorron..och 10 juni
OCH Lasse fyller 68 år....
Jag bjöd min älskade Lasse på "KAFFE PÅ SÄNG"!!!


Denna bilden är från de första åren..vi hade träffats...ca 7-8 år sedan...

Varför vi INTE kunde fira Lasse på söndagen..
var att jag skulle vara under söndagen i Eskilstuna i Pingstkyrkan som värdinna....
tillsammmans med min grupp.
Vi ansvarar för detta var 8:e vecka..och nu blev/var det på Lasses födelsedag.
Åkte kl 9 från Kolsva och var hemma igen kl 15...
Bild från Pingstkykan, tagit under Gudstjänsten...


På hemvägen..så åkte jag och Barbro..förbi STADSPARKEN, vi hade 2 stora påsar med brödrester...
Och vi tog en sväng ner till änderna...och måsarna.
VAD dom blv glada... snabbt kom dom..och snart så hade dom ätit upp alltsammans.
            
 Innan helgen..så hade jag kontaktat Lasses kompisar Kjell och Sven med fruar...
och bjöd dem att komma på måndagkväll på fika..och tårta...
men på lördagkvällen när alla åkt hem..och jag plockade in ALL MAT som var kvar...
så tänkte jag att det
kanske passade att dom kunde komma redan på söndagkvällen..
när jag kommit hem från Eskisltuna.

Hade massor med mat..och då var det bara att duka och värma upp den...
Berättade inget för Lasse..men efter kl 17.30 så bad jag honom att slå på grillen
 och steka ytterligare några entrecotte...
Vi skulle få besök....
NU har dom kommit....och vädret tillåter att vi  "sitter ute" även denna kväll...

Vännerna Kjell och Sven är Lasse "gamla kompisar".och som på lördagmornarna kommer till oss...
fikar, och dom har sin gemensamma V 75 rad..att prata om.
Vi planerar att ev i sluet av sommaren kunna åka allihopa igen på en skön utlandsresa...tillsammans.


         
Nu har vi ätit...och det är Silviakakan och Marängtårteresterna som gäller....



Det blev en trevlig avslutning på Lasses födelsedag..och vi "firade dagarna 2"

Några bilder från igår...
Blommarna..och våra älskade katter...

Tessie har placerat sig framför blommorna....


och Linus..ligger HÖGT UPPE på de hopsatta stolarna...så han ser oss...
                 

I morronn onsdag..så skall jag och Lasse åka till Köping på TEATER:
MALAKIAS


Från repetitionen av Malakias – Historien som aldrig berättades. På bilderna visas Malakias resa till uppfostringsanstalten Hall utanför Södertälje.

 Den 2 juni är det premiär för teatergruppen Änglarnas uppsättning av pjäsen Malakias – Historien som aldrig berättades. Pjäsen handlar om Malakias Andersson som dömdes för att ha startat den stora Köpingsbranden.

Änglarna

• Gruppen bildades 1999.

• De har genom åren satt upp ungefär 12 föreställningar.

• De repeterar varje torsdag och fredag, under ledning av Maria Berggren och Carina Eriksson.

Den 4 juli 1889 ödeles stora delar av Köpings tätort i en våldsam brand. 10-åriga Malakias Andersson anklagades och dömdes för att ha startat branden, sedan skickades han till uppfostringsanstalten Hall utanför Södertälje. Där fick han sitta i åtta år.


Kommentarer
Stevie Puusta

Stort GRATTIS i efterskott till Lasse!

Härliga bilder tycker jag.

Men förstår inte varför jag alltid blir så hungrig

när jag besökt Din blogg!

:o)

Kram

Stevie

2012-06-12 @ 23:03:30 URL: http://www.esthonianangel.blogspot.se
lillis

Grattis till Lasse i efterskott.

Härliga dagar ni haft, och fina bilder som alltid

Ha det gott

Kram

2012-06-13 @ 06:21:48 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se
Yvonne

Godmorgon! Det var rejäla kalas i dagarna 2.Är din Lasse också med i pingstkyran??........Jag kommer att köpa jordgubbar idag mè .Ha en bra dag! Kram!

2012-06-14 @ 07:58:12 URL: http://skningen.wordpress.com/
Malin

Fina bilder :) Bättre fira lite senare än inte alls! :)

Kramar

2012-06-14 @ 08:00:42 URL: http://starchild88.bloggplatsen.se/
Yvonne

Trevligt att träffa någon som tror på bibeln..Skönt för dej att din Lasse inte är emot din tro. Kram!

2012-06-14 @ 10:52:40 URL: http://skningen.wordpress.com/
Monica

Tänk att få vara med bara en enda dag hos dej,vilken dag det skulle bli....säkert något att minnas länge.Du är så duktig med både mat och bakning.......mycket roligt gör du ihop med din Lasse och era vänner.Nu är det inte många dagar till vi träffas,ska bli så roligt!

Kram

2012-06-14 @ 16:58:51 URL: http://violett,bloggplatsen.se
Veiken

Kors vad firad han blev :) Jätteroligt och trevligt för alla att träffas och samlas kring en bemärkelsedag! Kramar

2012-06-14 @ 18:34:28 URL: http://www.veiken.se/
wiper

Grattis till att ni varit ihop i 8 år. Jättefin bild på er i ramen. Ni är så snygga ihop. Ser att ni firat många saker i dagarna tre. Hoppas ni hade det kul på teatern i onsdags.



Ha en fin fredag

varm kram till er båda från oss

2012-06-15 @ 09:23:26 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Anita Lundwall

Fina bilder du visar. Jag har inte bloggat så mycket men nu börjar yrseln ge med sig så jag kollar lite bloggar.

Ha en trevlig helg Kram Anita L

2012-06-15 @ 10:06:56 URL: http://tisalaya.bloggplatsen.se
Nett

Grattis till Lasse.. Och vilken underbar bild på er två i ramen. :) Kram

2012-06-15 @ 13:19:57 URL: http://www.enkoppkaffe.se
kaffehörnan

Vad trevlig helg och grattis till grabben

2012-06-16 @ 10:49:43 URL: http://www.kaffehornan.se
Ingrid

Stort grattis i efterskott till din Lasse!

Och grattis i efterskott till dig också, du hade ju namnsdag igår!



Kram och tack för att du tittade in till mig, Ingrid

2012-06-16 @ 12:16:39 URL: http://stenstugu.com/wp
Gunilla

Hej Margit

det kan ju vara så att även din blogg inte hunnit bli uppdaterad än. Jag fråpgade flera st och deras bloggar hade inte heller ändrats än

jag läste senare i går att alla bloggar på blogg.se inte hade uppdaterats. Hoppas verkligen dom kan ordna till det på min blogg när dom nu knasat till det med länkarna :( Vad arg man blir när det blir så



kram på dig

/Gunilla

2012-06-16 @ 17:41:59 URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
Ruth

Lasse blev rejält firad på sin dag. Glada och fina foton på er alla. Själv vill jag inte fira mina födelsedagar längre men det är kul med gäster, gillar inte vara mittpunkten i det hela, vill hellre vara vid sidan om, men kul med presenter :-)

Här regnar det just sommaren låter vänta på sig, snart midsommar.

Kramen.

2012-06-17 @ 09:28:17 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Maria

Det var en fin fest ni hade för Lasse, han är säkert jätte glad över denna.

Ha de bra/kram

2012-06-18 @ 10:04:18 URL: http://torparmor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback