Besöket i går...i Arboga....

Hade också på förmiddagen i går, innan vi åkte tagit kontakt med min Facebookvän Birgitta.
Frågade om det passade att Lasse och jag kunde komma förbi en sväng
när vi ändå kom till Arboga...
OCh efter att vi varit på det "misslyckade DOLLAR SALE besöket"
så kändes det så bra att få göra nåt annat..roligt!

Birgitta hade också besök av sin son och sonhustru..och deras 2 rara söta barn, Eilott och Maja...

Här sitter lilla Maja i DOCKVAGNEN..och brorsan Eilott..kör...



En bild på Birgitta med lilla Maja i famnen...

Dom är så söta...allihopa!!!

Lasse och jag bjöds också på härligt goda mackor, julmust,
kaffe och
NYÅKERS PEPPARKAKOR!!!
Tack Birgitta...för en trevlig stund med DIG och en del av din familj!!!!
Kommer säkert igen..(Men DÅ inte till Dollar sale.)

.........

Måste visa Lasses och mitt
"BRAIGA" köp på IKEA .
Dessa "kassar" att samla skräpet i hemma...
OCH när de är "FULLA" så knäpper man bara loss dom.
Tar dom med till sopkonteinrarna och
TÖMMER UR DEM....

Vi har TIDNINGAR i den ena, PLAST i den största och kartonger i den tredje...


HÄR har jag tömt dem.... BILLIG är den också = 99 kromor och
JÄTTEBRA är dom!!!
NU har jag gjort REKLAM också...


Det har varit en trevlig dag....och nu i kväll...så har vi/jag sett den tredje delen av



KRONJUVELERNA...
Jag tycker den var mycket bra
...


I morron så åker vi till Uppsala..eller till STORVRETA.. ,
Jag ska köpa nåt från BLOCKET.
och vi stannar till i Uppsala på hemvägen...

Önskar alla mina BLOGGLÄSARE en GOD NATT

och en TREVLIG TRETTONDAGSHELG!!!



Kommentarer
Gilla

Jaså? Besöket i Arboga var inte helt till belåtenhet? Synd.

De där kassarna verkar ju bra. Men vi har redan en mängd lösningar och en sån lösning som er har vi inte plats med.



SV: Kan du tänka dej? Jag har faktiskt gått ner nästan ett kilo över julen. Jag förstår ingenting, för vi har inte sparat på godsakerna.



Kram/Gilla

2012-01-05 @ 23:20:29 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Gilla

Jag vet att jag har frågat om det stället förut, eftersom jag har bott i Arboga. Men det är ju snart 60 år sen.



Kram/Gilla

2012-01-05 @ 23:57:33 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Hebbe

Mors,,Tack nu är den målad Grangrön,,ska montera ljusen sen är den klar..Haé Kram.

2012-01-06 @ 06:21:05 URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com
wiper

Vilka fina och söta bilder på barnen ;) man blir så rörd. Vilka bra sopsorteringssäckar. Såna måste vi kolla efter nästa gång på IKEA



Jag tyckte inte om serien kronjuvelerna så jag slutade titta. Sen var rollbesättningen så märklig när Loa Falkman skulle föreställa en småbarnsfar. Fast den blev kanske bättre efrsom men jag hade inte tålamod att titta klart ;)



Ha nu en fin helg du och Lasse

varm kram från oss

2012-01-06 @ 06:55:23 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Sita

God fm Margit. Nu blev jag nyfiken på vad du hittat på blocket. Men det kommer väl. Ja vi hade en trevlig dag hos Ingela igår. Han blev glad åt pengarna han fick av oss. Kramar

2012-01-06 @ 09:47:38 URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Ruth

Tack vännen för att du har skurit ner dina långa inlägg, nu kommer man ihåg bilder och text när man kommer till slutet :-)

du har nu träffat många av dina nätvänner live, kul värre.

Dessa sopsorteringspåsar var smarta, IKEA har många fina och praktiska saker.

Kyligt här i dag - 18* vedspisarna glöder och sprider skön värme.

Ha en fin dag / kramen.

2012-01-06 @ 10:03:29 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
roffe

Godmorgon.Satt uppe och tittade hela matchen,sen gick la mig och vaknade 10.00.Du ska ha fin helg.kram

2012-01-06 @ 10:38:11 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Fenixmona

Mycket praktisk lösning, men vi har ju tyvärr inte plats för mer än den hink vi har, så den får tömmas varje vecka...men vi har nära till "återvinsten" så det fungerar fint!

Så otroligt mycket du hinner med! Här blir det i princip bara att äta, sova och jobba...Fast idag städas julen bort och i morgon ska vi till pappa. Jag ska också koka saltlånga idag så pappa får ett par middagar av det, sen ska jag göra kalops som vi ska äta hos honom i morgon. Tyvärr blir det inte varje helg hos pappa fast jag skulle önska att vi kunnat det, det är trots allt 12 mil fram o tillbaka och ny arbetsvecka måste ju förberedas med tvätt o mat. Kramiz!!

2012-01-06 @ 11:10:14 URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback