VILKEN UNDERBAR LÖRDAG...

Ja, tänk vad LIVET ÄR UNDERBART!!!!
Att få vara frisk och uppleva underbara dagar, träffa nära och kära,
jobba och känna att man "gör nytta" och hjälpa de sjuka.
"Bara vara dagar" och "ladda batterierna" på nytt igen...
Skulle kunna räkna upp mycket mer som jag är SÅ TACKSAM för!!!
Har en "tuff" arbetsvecka bakom mej, jobbade TRE nätter och
dessutom gort en hel del annat också.
NU  var det SOVMORRON. Jag gick upp och la mig kl 01, var SÅ trött
och hade faktiskt somnat en stund  nere på TV soffan också.
Vi vaknade kl 9 och så steg vi up och åt frukost..
 
UTE PÅ TRAPPAN i morse.
Det är bara andra gången i  sommar som vi sitter ute och äter frukost i år.
Vädret/sommaren har inte varit den allra bästa med värmen och solen.
MEN NU SÅ VAR DET SOLIGT OCH SÅ SKÖNT!!!
(Klickbilder, de små)
               
På förmiddagen så kom jag på att jag skulle göra en paj.
Lasse hade plockat SVARTVINBÄR och dom stod i kylskåpet
och så hade jag 1 liter JORDGUBBAR som jag köpt i går. 
Så det belv lite special... OCJ TILL. så fick det bli nåt som jag köpte i går...på LIDL. maria min dotter bjöd på den i går till Krusbärspajen i förrgår.
"VANILJPUDDING" står det på "burken".
Pajen blev SÅ lyckad!!!!! SÅ GOD!!! Och med vaniljpuddingen på...
               
Lasse och jag har idag också spelat YATZY några gånger... 
Vi dricker kaffe under iden...
 På EFTERMIDDAGEN sedan Lasse varit i skogen och plockat Gula kantarellelr igen...så var det dags för MAT!!
TACCOS blev det!!! Lättlagat och så gott och då får man i sig grönsaker också. 
   
 
Såg i går en AFFISCH nere på ICA KOLSVA att KAFÈ FRID i Uckelsta hade :
 
Lördag 4 augusti 2012 kl 19.00, Uckelsta kapell, Köping
    Kafé FRID-
ett medmänskligt kafé för själen. Lina Adolphson med vänner. Jazz, visor och gospel blandas med tankar om livet. Hembakt bröd och rättvist kaffe. Ett ideellt kafé till förmån för biståndsorganisationen Diakonias arbete för en bättre värld. Entré 60 kr.
Lina Adolphson
 
Kafé FRID ligger en bit utanför Köping. när vi väl hittat de dit...så var det MASSOR med bilar parkeade där.
Vi kom  i tid..men det var FULLSATT!!!!
VILKEN KVÄLL:...
         
Den stora möteslokalen var "FULLPROPPAD"..och vi fyllde också "lilla salen"..
       
VILKEN KVÄLL!!! Vilket underbart PROGRAM...
Dom kunde både spela och sjunga  och det var så intressant!
De nästan 2,5 timmarna gick fort.
Det var PAUS i mitten då vi drack kaffe och åt hembakat gott kaffebröd till akafet.
                
Kaffepaus...
   
På slutet fick jag en hostattack, så jag gick ut.
Pasade då på att pröva UTEDASSET!!!
Inte ofta man får uppleva bardomsminnen ...UTEDASS... 
       
 
När vi åkte hem så kände jag mej SÅ nöjd och belåten!
I slutet så sjöng dom ensång på engelska:
"EJ jag känner morondagen"..
Den höre jag på Frälsningsarmén och FA teamet sjöng den.
Den etsade då sig gfast i mitt hjärta, och jag kunde följa med i texten...
som säger så mycket...
Nu tittar Lasse på OS..och kag har snart mitt BLOGGILÄGG färdigt!
Sedan ska vi fika lite...
 
Önskar ALLA en GOD NATT och en fin SÖNDAG!!!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Sita

Det var en trevlig kväll ni fick. Fina blider oxå. Kram

2012-08-05 @ 08:27:24 URL: http://siitasblogg.blogspot.com
skogsnuvan

Låter som en fin vecka minsann. Att äta frukost på altanen har jag kanske gjort en enda morgon iår och knappt ätit middag heller. Visst har det funnits solstunder men regnet har skurat ner stup i ett så man vet hur det slutar. Kuta in med allt när regnet kommer.
Nu är bärtiden och blir det bara lite sol så kommer bären nog att mogna

2012-08-05 @ 09:46:45 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Camilla

Det gäller att njuta av dagen. Och är det någon som vet hur man gör det så är det DU.
Kram fina du!

2012-08-05 @ 10:16:13 URL: http://cammo69.blogspot.com
Aurora

Du hann med mkt under dagen, Hoppas söndagen går i samma stil. Kram

2012-08-05 @ 12:43:56 URL: http://aurorasliv.blogspot.com/
Irja

Ja du syrran det är ful lfart på dig som vanligt, att hinna allt här i livet det gör man inte, vilken far man än har ,, ta och trappa ner litegrann, / blir som orolig över dig,,,, Ha en bra söndag och tat det lite lugnare.... hälsa Lasse
Kram från oss i NORR

2012-08-05 @ 14:33:25
Malin

Så fina bilder att titta på, ja livet är underbart! :)))
Kramar

2012-08-06 @ 16:41:32 URL: http://starchild88.bloggplatsen.se/
Veiken

Härligt och tiden går fort när man har roligt! Vem vann på yatzy? ;) Kramar

2012-08-06 @ 18:38:47 URL: http://www.veiken.se/
Lillemor

Här hos dig har det hänt mycket och många fina bilder att titta på
Ha det gott
Kram på dig

2012-08-07 @ 06:13:51 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se
Love

Skönt att resan gick bra och så jättetrevligt ni har haft. Ja det gäller att ta vara på dom lyckliga stunderna för allt kan förändras snabbt.
Att ha en kamera och lägga minnena på bild och sen dela med andra är också glädje.
Varje gång vi åkte upp till Junsele stannade vi också vid Tönnebro och fikade. Man fick ta det i etapper med barnen som tyckte det var långt.
Här är regn o åska varje dag så det gäller att passa på mellan skurarna att fika ute. Blöta hundar är inte heller ett plus. Leif trivs bra på korttidsboendet men jag blir nog aldrig mitt forna jag igen. Att lägga sig på kvällen och inte få säga godnatt är svårt och ofta somnar jag gråtandes.
Tänk om vi kunde ha en bloggträff i Örebro snart skulle vara så roligt.
Tony tittar på handboll nu som snart är slut och då tar vi lite the jag är så tacksam att ha honom här.
Allt gott till dig o Lasse.
Kram från syrran i backen.

2012-08-08 @ 20:25:56
wiper

Vad fint du skrev längst upp, det är ju precis så. Vilket härligt namn på Cafét, känner frid av bara ordet och vad trevligt ni ser ut att ha haft. Fint hus och kul att ni hade underhållning.

Den pajen lät god. Själv får jag hålla mig ifrån en massa saker tills jag är opererad.

Nu önskar jag dig och Lasse en fin helg
kramar

2012-08-10 @ 08:27:26 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Ruth

Jag tycker att det är skönt att OS är över så det blir lite annat att se på TV:n det blev bara för mycket enligt mig. Nu sitter jag och tittar på Falkenbergs teatern något att skratta åt, sådant gillar jag.
Det låter gott med pajen du visar, den skulle smakat i magen nu, är lite sugen på gotta.
Härligt med gemenskapsträffar och trivsamheter. Många fina foton som beskriver allt.
Hoppas ni får en fortsatt fin vecka.
Kram.

2012-08-14 @ 21:38:00 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback