En vecka sen sist...

jag bloggade..... men nu kommer lite bilder från en "vecka bakåt."

Börjar med en bild..när Lasses äldste son, var och hälade på oss.
Pappa Lasse och Kent. Dom kollar på TV. Skön  soffa..att "ligga i".


Veckan som varit, så har jag följt med Lasse till Västerås 3 gånger av de 5
som han varit på behandling på sjukhuset.
Under bilresan så har vi lyssnat på en TALBOK: LÄRJUNGEN


(Jag giller INTE deckare, MEN uppläsaren läser så bra..
och den är skriven "så bra", så jag har lyssnat  nu på en del avsnitt.
Den finns att låna på Biblioteken.)
----
I torsdags..så  var vi en "sväng" på IKEA på kvällen.
Lasse hade fått en inbjudan att kolla på de fina mattorna från TURKIET...

Vi hade god tid på oss, så  vi började med att ta en koppp kaffe med kanelbulle.
Men det var en "snyltgäst" på bordet, som ni kan se!
Råttan försökte ta tuggor på våra bullar!!!


"Klickbilder" dom små..
        

Jag hade jobbat på natten..och bara sovit nåra timmar i E-tuna på förmiddagen
så jag var lite trött. Och då var det skönt att luta sig, på soffan i restaurangen.
Visst ser det skönt ut!! Man skall väl "passa på". när vi ändå hade tid.


Bild på  2 soffor.... "samma" men olika färger...
Här kan du få tips....

Visst  är det vackert!


NU kommer vi till MATTORNA!! De TURKISKA!!!
 "NYA TIDER FÖR GAMLA MATTOR!"
En kollektion med återanvända, äkta mattor på IKEA, i begränsad upplaga.


     
      
ja det var kul att titta på dem...
----------

Fredagkväll, så åkte vi till Ärla, Pingstkyrkan
och lyssnade på JARD SAMUELSSON med band.
De underhöll oss i ca  2 timmar. Ett fint program med många vackra sånger .
Jard pratade och berättade mellan sångerna.
Köpte 2 stycken  CD så vi kan lyssna på dem, även hemma.


----------
 LÖRDAG eftermiddag:
Maria , hennes Moses, Samira och Sofie kom och besökte oss under eftermiddagen/kvällen.
Vi bjöd på Rostbiff, god sås, grönsaker och sallad.

Moses och Maria.


När vi satt vid matbordet så började vi att prata om TRATTKANTARELLER.
Då beslöt vi att "ta en runda" i skogen och se om vi kunde hitta lite.
Maria och Moses tog hand om avdukning och disken..så vi kunde åka direkt
innan det skulle  bli för mörkt.
HÄR ser vi Samira och Sofie.


Det var ju minusgrader, så vi plockade "frysta, stela trattisar"
och de var då väldigt lättplockade.
         
Nu är vi på väg till bilen igen, efter att ha plockat en hel del.
SOFIE har fotat dennan vackra bild!
Spindelnät med frost! Visst är det vackert!?


Allt detta, plockade vi fyra  på 15 minuter!!! Dedu!!!
Dom var ju frysta och stela så de fick ligga och mjukna till.
 Vi fyllde tre brickor. Stora och fina trattisar!
Sofie är nu redo att börja med rensningen.

Ja, det är MYCKE TRATTISAR för att vara plockade 13 novomber.
       


Hittade också en FINGERSVAMP
         

Vi satte på Datorn med lite musik i bakgrunden, pratade och hade så trevligt med renset.
Maria och Sofie.

Samira och Lasse dom fick stå vid spisen.
Skölja av, förvälla och steka.
             
Dom jobbade bra i TEAM dom också. Samira smakar....går det att äta?
 

Och allt detta som vi plockat,
här ser vi efter förvällningen.
Det blev "bara" en fylld plastlåda. c a 20 ggr 20 cm och 5 cm hög.


Maria stuvade lite..så vi åt frallor med stuvade trattisar till kvällsfikat.
Mycket GOTT!!!


HÄR sitter vi nu och juter av det läckra....




Lasse "är på örat"
(Samira har "klätt ut honom" Pärlhatt)


Och HÄR är han i "FJÄDERN!" Samira..har fixat det..






Ja, nu äntligen har jag gjort en veckas händelser, bilder på bloggen igen.

Det är nu söndag och FARS DAG!



Vi är hemma här och har en lugn dag.
Lasse tittar på skidåkning på TV och jag sitter vid datorn..just nu.

Solen skiner och det är vackert ute även fast det varit frost i natt.

"FÅNGA DAGEN"!!!

................
 TILLÄGG:
FARS DAG:

Besök och uppvaktande på FARSDAG:

Lasses son Roger och barnbarnet Måns kommit och grattar Far och Farfar...

Vi bjöd på lite mat, rester sedan igår...




OCH NU så ska vi dricka kaffe och äta Farsdagstårta.






TACK Måns och Roger för erat besök!!!


Kommentarer
Sita

Vi har haft Ellinor o Thea hemma sen igår fm. Nu åkte dom hem till Nora o pappa Simon. Tyst blev det här när mofar o mimii blev själva. Kram

2011-11-13 @ 14:20:03 URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Maggan Karlsson

Ännu ett underbart reportage från dej och din familj. Du gör det så fint,så jag,som jag skrivit förut är helt med er i bilderna och texterna.

Ja detta med Fars Dag är inget för mej nu för tiden annat än att lägga en blomma på fars grav. Men jag tänker ju på honom ändå.

Ha det fortsatt bra min kära vän. Stor kram till dig o Lasse.

2011-11-13 @ 17:40:12 URL: http://margaretha.bloggagratis.se
Lena S

Tack för titten i min blogg.

Jag har kikat runt lite hos dej med. Mycket fina bilder och trevlig text. :-)

Svampstuvningen såg jättegod ut.



Kram från mej

2011-11-13 @ 21:01:37 URL: http://nelasvarld.blogg.se/
Maria

Det var roligt att se er vecka i bilder. Vilka snygga möbler ni prövade. Ha det gott även denna vecka/kram

2011-11-13 @ 23:57:09 URL: http://torparmor.blogspot.com
Lillemor

Fina bilder som alltid, så roligt att titta på

Ha en bra vecka

Kram

2011-11-14 @ 06:21:30 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
roffe

Godmorgon.Imorgon bitti åker jag upp till fjällen,då får man se om jag är det hela säsongen eller få åka hem tidigare beror på hur det går för mig och väder och vind,kanske bli grön jul och vinter.Då bli det inget jobb.Jag är lite för tidig att säga Godjul och gott nytt år.Man vet alldrig om jag kommer åt nån dator.kram

2011-11-14 @ 09:49:28 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
wiper

Hoppas det går bra med Lasses behandlingar. Förstår att det är jobbigt. Det var otroliga mängder med svamp ni hittat och såsen ni gjort ser så frestande god ut. Ni har haft det bra som vanligt ser jag med familj och vänner samlade. Vilken fin bild på dig, Lasse och dotter med kille.



Spindelnätsbilden är otroligt vacker, det ser nästan ut som garn.



Ha nu en fin måndag också och hälsa Lasse från oss

kramar

2011-11-14 @ 13:16:27 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Monica

Trevlig läsning och fina foton som vanligt i din blogg....tackar så mycket för att du tar dej tid att skriva och berätta om ditt liv som verkar väldigt mysigt och bra på alla sätt.



Snart ska jag sätta mej vid tv:n och titta på kvällens programutbud,maken är redan där,men jag väntar en stund till och kollar runt till mina bloggvänner.



Kram på dej!

2011-11-14 @ 16:48:38 URL: http://violett.bloggplatsen.se
Love

Kära syster Margit.

Härlig med en storfamilj och ni har verligen trevligt det märks. Fattar inte att man fortfarande kan plocka trattisar men gott är det.

Jag har tagit helt fel på dag kan inte på måndag men onsdag 23 förmiddag skulle passa mig bra.

Vore jättekul om Lillemor kunde följa med.

Ska höra med dom andra vilka som kan komma då vet att Sita är ledig måndagar men hon kanske kan byta dag. Vi kan ju gå och äta lunch tex eller fika på ett trevligt ställe. Klockan halv två måste jag bryta upp för att gå på Anhörigcentrum.

Du undrade om min mailadress men den är samma.

[email protected]

Hoppas hoppas vi kan träffas

Hälsa Lasse och ha det bra syster yster.

Kram till er båda.

2011-11-16 @ 10:48:52 URL: http://vindalou.bloggplatsen.se
Corina

Som alltid en massa härliga bilder ! Kram

2011-11-17 @ 19:02:43 URL: http://corina.bloggplatsen.se
Anita Lundwall

Alltid lika trevligt att titta in hos dig. Och vad mycket god mat du bjuder på jämt..

Fian barn & barnbarn.

Ikea är det ditt andra hem snart. Alltid lika kul att strosa runt men Affe hatar shopping stället mat affärer går bra så det får bli City Grossen i dag..

Hoppas du kommer till Örebro viken väg tar du Arboga Frövi Ervalla och till mig kanske så kan vi samåka.. 10.30 på Krämaren den 23 nov hoppas du kan komma

Kram bästa vännen Anita Lundwall

2011-11-18 @ 11:23:19 URL: http://tisalaya.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback