Solig och härlig helg....

trots att jag saknar min Lasse....
Jag vet ju att han är borta.....på Kreta........och KOMMER SNART hem igen....
Så "jag fixar"  det!!!


Lördagen och söndagen har ju varit SÅ SOLIG och skön!!!!
Här vid Lasses hus... "på baksidan"....så är det  så underbart  att sitta och sola
 och njuta av solen och värmen.....

Så det har varit att sitta i linne och kjol...
Sitta och njuta avi solen...fika och äta emellanåt....

Här har jag lite frukt...som jag har som "mellis"--


Satt mest hela lördagen..ute...

Jag håller också på att LYSSNA på en LJUDBOK...
av Agneta Sjödin,

Flickan från paradiset (inbunden)

Hittebarnet Yemen växer upp i oasen Paradiset, en plats präglad av trygghet och harmoni. Mellan Yemen och hennes fosterbror finns en djup kärlek och deras mor blir sjuk av avund. Mot sin vilja blir Yemen bortgift och förs av sin make till en annan oas. Äktenskapet är brutalt och fostermoderns svek har lämnat djupa ärr i själen. Det känns som om livet är slut, och Yemen fylls av mörker och förlorar all självkänsla.

Men en dag möter hon en främling vid brunnen. Först då inser hon vad hon gått miste om, och med hans hjälp börjar hon förändras. Långsamt upptäcker hon sin inre styrka och lär sig att älska sig själv.

Flickan från Paradiset är en sagoliknande och trösterik roman i Paulo Coelhos anda.

Jag REKOMMENDERAR DEN!!!!

Jag satt under lördagen  och lyssnade  ca 30 min i taget...
tog pausar...bara satt..njöt av solen ....åt min lunch....
som ni kan se på bilderna...

På den vänstra bilden, så kan du se de 3 ljuslyktorna som jag köpte på IKEA
när vi var där under veckan....passar SÅ BRA till den svartvita VAXDUKEN....
(KLICKBILDER)
     
Så ringde Maria...min dotter i Eskislstuna..frågade om jag skulle åka /komma till "stan"
komma ut till hennes kolonistuga, dit hon och 2 av döttrarna var på väg...

Ja visst ...kunde jag åka en runda ...inte så långt att åka..och jag hade ju suttit ensam hela dagen...
så det kunde vara trevligt att åka iväg en sväng.....
Katterna var ute..så det kunde inte bli SÅ länge...

Vi spelade Yatzi..., fikade och umgicks en stund....

Så ringde min andra dotter Ilone..och sa att hon kunde komma ut till Kolsva....
redan på lördagkvällen....så vi  kom till Kolsva...vid 21.30....
Katterna satt INTE och väntade på oss.... så det hade inte gått nån nöd på dem....

NU ÄR DET SÖNDAG...
 Vi satt på framsidan...och åt frukost...för DÅ var det sol där tidigt på förmiddagen....

Och efter lite TV tittande..så satte vi oss på "baksidan"..i hörnet....

och där har vi varit mest hela dagen idag....

Solat, lyssnat i omgångar på talboken...igen....
och ätit mat....
Ilone gjorde KÖTTFÄRSBIFFAR.....och så hade vi BAKAD POTATIS till det....


Här äter vi...njuter av solen...och "mellis"....
               

Timmarna har gått fort....vi har haft en skön slappardag.....


Och nu har det blivit kväller.....och nu sitter vi inomhus....
TACKSAM för de underbara dagarna..som vi haft.....med sol!!!!!

Lasse har ringt varje dag..så jag har fått höra hans röst...
och där har dom också sol....också...

Jag vill önska er ALLA en fin ny vecka..som börjar nu i morron!!!!

FÅNGA DAGEN!!!!


Kommentarer
Sita

Det är så härligt när barnen vill att man ska komma lr om dom vill komma hit. Ellinor ringde i morse när jag var nyvaken o sa att hon o Thea kommer hit idag o vill äta lunch med mej. Kram

2011-05-09 @ 09:06:23 URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Marie-Louise Grimlund

Hejsan Margit !



Oj, så fint Du har det på terassen.Mycket snyggt.

Och gott att äta.



Jag ska fixa till min balkong, men det är blommorna som ska ha sol ett tag till, så då tar det lilla bordet allplats för det stora.På sommaren är det i alla fall för varmt att sitta där.

Mitt gamla parasoll hade vittrat sönder.Får väl använda vanliga paraplyer att skydda växterna med.



Det enda som växer är vildvinet.



Kram och ha en fin vecka Du också !

2011-05-09 @ 10:01:43 URL: http://parart222.blogspot.com/
♥ Carina ♥

Så härligt det är när man kan sita ute och äta.

Vad trevlig att du fick lite sällskap, så går tiden fortare till Lasse kommer hem.

Önskar dig en fin vecka!

Kram

2011-05-09 @ 11:30:47 URL: http://cinacarina.blogspot.com
wiper

Förstår att du saknar Lasse. Ni får längta efter varandra lite och det skulle min man och jag också behöva lite. Vad fint det ser ut där du sitter på baksidan. Gillar möbelgruppen och jättesnygga stolsdynor. Vilken fin bild på Ilona vid bordet. Du ser ut att ha det bra och härligt att ha sällskap av dottern.



Sköt om dig och ha en solig dag

kramar

2011-05-09 @ 11:48:46 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Wickie

Tack för lyckönskningen på min blogg!

Jag är mycket nöjd med mitt resultat - klarade målet att springa i ett tempo på i snitt 6 minuter per km - superfort för att vara jag!

Annars har vi haft en lika varm och skön helg som ni! Ser så härligt ut på bilderna.

Hoppas Lasse kommer hem snart så du slipper längta...

Må gott!

Wickie!

2011-05-09 @ 12:04:49 URL: http://motmalet.blogg.se/
Lillemor

Vilka härliga dagar du haft, och så skönt att träffa sina barn och få rå om dom. Skönt att även Lasse har det bra

Kram

2011-05-09 @ 13:19:23 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Maria

Önskar också dig en fin vecka och ha det så skönt.

Kramizar från torpet

2011-05-10 @ 00:16:34 URL: http://torparmor.blogspot.com
roffe

Godmorgon.Imorgon ska ner till småland,då bli det bloggpaus.vill inte låna pappas dator för att blogga.får jag ett jobb eller vinner.då köper jag en ny Lip top.ha en skön solig dag.kram

2011-05-10 @ 08:59:50 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
skogsnuvan

Du verkar ha haft det skönt även om Lasse inte var hemma. Maj är en så härlig tid nu när ögonen är känsliga för grönt och öronen är känsliga för fågelsång

2011-05-10 @ 16:53:36 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
roffe

Godmorgon.Nu har jag gjort mig iordning.Dricker kaffe och blogga lite innan bussen klommer kl.8.00 till skövde,sen tar tåget till värnamo.Ha en skön helg.Kram

2011-05-11 @ 06:27:21 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Susanne

Ha en bra vecka och njut av värmen så länge den finns, det ska bli sämre väder. Kram

2011-05-11 @ 07:30:13 URL: http://vejers.blogg.se/
Lilian

Vad fint och mysigt det ser ut på din terrass.Jag har bara en balkong,det är mysigt det med men en terrass ger mer möjligheter.

kram lilian o greta.

2011-05-11 @ 10:04:42 URL: http://www.frugreta.bloggagratis.se
Corina

Maken min borta resten av veckan, kommer väl kanske hem å sover någon natt,men vet du,jag tycker det är ganska skönt att få vara själv dessa dagar. Är hemma från jobbet för att kurera ond nacke och axlar denna veckan....ska snart sätta mig med lite värme framför TV:n.Kram

2011-05-11 @ 11:19:27 URL: http://corina.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback