Man skadar inte den man älskar.....

VILKEN TÄNKVÄRD TEXT!!!!!
Sara Varga....

Vilken UPPMANING, till alla kvinnor som lever med misshandel, av sin partner!!!


Du säger att du har förändrats
Att du aldrig menade att slå
Du säger att allt har förändrats
Om jag ville, så skulle jag förstå
Man skadar inte den man älskar
Vilket du faktiskt säger att du gör

Jag lever med mina minnen
Och sår som ingen kan se
Jag lever med mina minnen
Försöka glömma är ingen idé
Man skadar inte om man älskar
Vilket du faktiskt säger att du gör

Spring för livet om det är dig kärt
Att slå tillbaka, det är det inte värt
Du kan inte förändra, du kommer aldrig förstå
Det enda du kan göra är att gå
Det enda du kan göra är att gå

Du skadade hela mitt väsen
Du sa att jag alltid gjorde fel
Du klagade på hela mitt väsen
Tills jag inte längre var hel
Man skadar inte om man älskar
Vilket du faktiskt säger att du gör

Spring för livet om det är dig kärt
Att slå tillbaka, det är det inte värt
Du kan inte förändra, du kommer aldrig förstå
Det enda du kan göra är att gå
Det enda du kan göra är att gå

Och jag älskar livet
Det får du inte ta ifrån mig
För om nu hat är motivet
Så finns där inget hat hos mig

Spring för livet om det är dig kärt
Att slå tillbaka, det är det aldrig värt
Du kan inte förändra, du kommer aldrig förstå
Det enda du kan göra är att gå
Det enda du kan göra är att gå
Det enda du kan göra är att gå


Kommentarer
Ruth

En mycket bra text som säger så mycket, men tror inte den vinner i Globen, ej heller någon internationell låt, men kommer att spelas mycket på radion här.

Kram och god natt.

2011-03-06 @ 00:04:16 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Fenixmona

Mycket bra text och så träffande just idag...min dotter var mycket ledsen igår då en vän blivit bragd om livet natten till fredag...Fruktansvärt när sådant händer...kramiz

2011-03-06 @ 05:40:38 URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com
Inger Maryissa

Så sant så...man skadar inte den man älskar..



Verkligen en tänkvärd text...

och bra uppmaning till alla kvinnor som lever med misshandel av sin partner.

Men visst...det är inte lätt många gånger att ta sig ur ett sådant förhållande,



Jag hade flera år tillbaka en man som hotade med att om jag skilde mig från honom, att han skulle skada mig...

det han sa var tillräckligt för mig att ta ut skillsmässa...

och då visade han verkligen att han menade det och det blev en hemsk och jobbig tid..

Men jag stod på mig och polisanmälde osv.

Till slut när han blev dömd blev han tvungen att ge sig,

och har som tur är inte hört av sig sedan.



Jätte-fin dikt du har här som säger allt....

Kramar

2011-03-06 @ 13:16:58 URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Vicke

det var en fin text

2011-03-06 @ 16:38:29 URL: http://animeraigimp.bloggplatsen.se/
calma

Hej Margit

Tack för du tittade in



Ja,en sjukling,Christer har fått en ny höftled inopererad,imorron en vecka sen

Så han är lite handikappad,men har redan sluppit den totala värk han hade förut,,nu är det sviter efter op som gör sig påmint,o det e ju normalt



Jag har varit hemma för en blödning i ett knä,,

Öht så har vi haft mkt omkring oss ett bra tag,så nu välkomnar vi lite lugn o ro,friskhet,

Återstår papaps begravning på fredag,,men allt går



Ha det bäst vännen,,kram Calma:=)

2011-03-06 @ 17:16:18 URL: http://calma-s.bloggplatsen.se
Maggan Karlsson

Ja Margit,det var en sång med en text som grep tag i hjärtat.

Men en sådan sång kommer aldrig vidare tyvärr.

Jag önskar dig en mycket god natt och en fortsatt skön kommande vecka.

Kram min kära vän.

2011-03-06 @ 22:15:54 URL: http://margaretha.bloggagratis.se
wiper

Ja du det är en jättefin och tänkansvärd text. Den gick till och med vidare till final så den har påverkat många tydligen.



kram

2011-03-07 @ 16:52:37 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
eva

Tack för titten:)

Vilken bra text som säger så mycket!

Härliga foton du tagit ser så mysigt ut:)

kramiz

2011-03-07 @ 18:37:15 URL: http://keltisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback