En helg med våra resp barnbarn....på besök...

Ja då har vi haft ett av mina barnbarn hos oss under helgen. Min dotter Maria är ju emsam med sina 4 barn...och jobbar heltid. Och när hon jobbar så är Samira på natt/dag-dagis....och när hon är ledig så har hon alltid lilla Samira..att ta hand om..och "underhålla". Dom andra syskonen är äldre..och har "sitt"..så det blir liten "egen tid" för Maria.
Och jag har ju jobbat 100% själv....och lite midre de sista året så jag har varit en dålig mormor...som inte har ställt upp så mycket....
Men nu så har jag haft "LÅNGSEMESTER".....och slutar snart min fasta tjänstgöring som "nattsjuksköterska " på Gynavdelningen här på Mälarsjukhuset i Eskilstuna så är/blir min situation helt annorlunda...och då kan jag "ställa upp"...lite mer än jag  hitintills gjort
Och NU hade vi planerat att Samira skulle följa med till Kolsva unde helgen och vara hos Lasse och mig...och katterna.
På lördagmorronen så hade Lasse sin "sedvanliga" V 75 träff...med" grabbarna"
 och då sitter vi i vardagsrummet..och pratar och tittar på TV...och NU var det SKIDÅKNING också!!! Så naturligtvis så ville dom titta på det.
Men Lasse har många TV apparater...så det var ingen fara...Samira hon fick sin frukost uppe i vårat sovrum..och liten specialplats..... så hon också kunde fika/äta och se på BARNPROGRAM på TV samtidigt.
 Sedan så kom Lasses son
Roger(bor också i Kolsva) och Måns som är "jämngammal" med Samira
Och här ser vi Roger o Lasse..kollar på sporten på TVn...
.
 
Måns o Samira var ute och lekte..sedan när dom kom in så fick dom lite lunch...pannkaka med sylt...
         Här sitter dom i köket...
 
Vi tog också en "långpromenad"...och här ser vi Måns o Samira...OCH Lasse med  staven.. 
 

 

KOLLA denna bilden NOGA!!! Titta hur Lasse trixar och har Måns längst uppe på staven!!!
SER DU!!!! Vilket fenomen!!!


Lasse och Samira har mycket trevligt tillsammans...här sitter hon på hans axlar...


Nu är dom ute igen....och nu är det idag, söndag...Här har dom "vattendrickpaus"...
på den lilla biolden ser ni IGELKOTTEN som dom matar med KOTTAR:.....
 
Nu har dom "gömt sig" i granen...ja vi ser dem inte....???
 

Snart är söndagen slut...och Maria skulle komma o hämta Samira....
så¨jag ringde Ilone också och sa att hon kunde ju också följa med och äta middag tillsammans med oss...
Hade tagit upp en stek...från frysen..och planerat "PORTERSTEK"..köpte PORTER..och när jag kom hem från affären...började kolla recept.. så upptäcker jag att det INTE var NÖTKÖTT..utan fläskstek..som jag hade-
(VET inte om man kan göra porterstek av det???) så det blev "EN VANLIG STEK"...med det blev ju mat ändå..som vi kunde äta. Gjorde OCKSÅ en kasslergratäng....
 


  
                                
                                
Tessie hon passade på...när vi ätit...att hoppa upp och sitta i Marias knä..så hon blev kelad med...
                                

Visar en bild av den fina BLOMSTERKRUKAN som vi fick av Maria som TACK för att Samira fått vara hos oss.
Vi fick också en HJÄRTER Cholkaldask!!
Tack Maria!!!!
                     

Vi tycker att det blev en mycket trevlig  helg..där vi fick ha besök både av MINA och Lasse barn..och barnbarn..
Så vi gör det GÄRNA IGEN!!!!!

ÖNSKAR ER ALLA en FIN NY VECKA!!!!
FÅNGA DAGEN!!!
VAR RÄDDA OM VARANDRA!!!!


Kommentarer
Gilla

Så härligt ni har haft det i helgen. Kul för Samira att få vara mera hos er nu när du slutar ditt arbete. Du är väl värd en låååång semester.



Vi har festat den här helgen. Rapport om det finns på min blogg nu.



Kram/Gilla

2011-01-24 @ 00:00:50 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Irja

Goodnatt i stugan !!!

Smyger in här hos dig syrran och tittat på dina fina bilder, och ser att även ni har haft en gemytlig söndag ....

NEJ, min kära syster någon dålig mormor är du då inte, nej kära hjärtanes , dom dumma tankarna ska du radera fort som attan bort,,, det vet du lika väl som jag, att tiden inte alltid räcker till, hur gärna man än vill, nu nog om det....

Vi själva har varit till våran dotter Maria I KaliX 22 mil tur och retur,,, Barnbarnet Lucas hade fyllt 4- år den 19 januari, Men eftersom Maria har varit i S-holm och Huddinge sjukhus med en patient, som skulle special opereras ,i 1½ vecka, och Maria var medföljande vårdare, och komm inte hem förän slutet av veckan, så därför blev födelsedagskalaset uppskjudet till i söndags,,, och vädert var gynnsam så då passade så bra för den långa resan dit... Vakna till en skön dag och måndag... KramiZ syster IA /Anders....

2011-01-24 @ 01:59:08 URL: http://40-talisten. bloggplatsen.se
Veiken

Vilken härlig helg ni har haft. Jag har också långsemester nu och det är ett privilegium att få vara med och njuta av barn och barnbarn i större utsträckning, än när jag jobbade! Kram

2011-01-24 @ 08:33:41 URL: http://veiken.wordpress.com/
Mia

Hej,

tänk vad annorlunda det är idag. Förr fanns ofta mor- eller farmor hemma och kunde hjälpa till med barnbarn. Idag förvärvsarbetar mor- och farmor när barnbarnen är små. Men jag tror du funnits där och hjälpt till med annat, och tänk vad bra att Samira och Måns har pigga mor- och farföräldrar nu som kan busa och leka med dem.

Jag förstår att du snart går i pension, vad mysigt att få rå om varandra..



Kram Mia

2011-01-24 @ 08:40:33 URL: http://www.heavenly.bloggplatsen.se
Gilla

Svar: Visst hade vi en trevlig och omväxlande helg. Vi blev alldeles överväldigade av presenten. Den hade vi inte räknat med. Jag glömde att skriva att den var från Berts dotter i Stockholm också. Det ska jag rätta i bloggen.



Kram/Gilla

2011-01-24 @ 09:34:22 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Gunilla

Nu gjorde du mig sugen på kasslergratäng faktiskt, ja det andra verkar också gott :)

2011-01-24 @ 10:00:13 URL: http://www.smulan-67.blogspot.com
Sita

Hejsan. Även jag har ju haft mitt minsta barnbarn Thea här. Hon som låg i vagnen när vi träffades på Tuna park. Men jag har henne gärna igen. Nu ska jag laga lunch här, det blir vita bönor stekt falukorv. Spär på med ärtor o gröna bönor oxå. Ha det gott både du i Lasse. Kram

2011-01-24 @ 10:07:42 URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Roffe

Godmiddag.Var uppe inatt och kollade på tennis,kunde lika väll somnat,dålig matcjh.efter 1 set trodde man kan skulle leka hem matchen.nu kan man tänka på annat,nu när Robin åkt ut.ha en bra dag.kram

2011-01-24 @ 12:11:23 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Mita

Man blir varm i hjärtat av att se gemytet och trivsamheten du förmedlar med ord och bild.

Ha det gott,

Varma kramar!

2011-01-24 @ 16:32:09 URL: http://mithas.blogg.se/
Lambergsfrua

Tack för alla fina bilder du visar, go'a Margit!

Du och din Lasse är så aktiva och gästfria! Det är alltid full fart hos er. Inte svårt att förstå att alla barn och barnbarn trivs och gärna kommer till er.

Ha det gott!

Varma kramar till er båda!

2011-01-24 @ 16:41:24
skogsnuvan

Barnbarn är livets efterrätt

2011-01-24 @ 18:00:39 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Margaretha karlsson

Det är alltid så givande att titta in hos dig och Lasse. Ni har det så fint tillsammans med era barn och barnbarn.Och vad mycket god mat du lagar Margit.Bilden på Lasse och vad han hade på staven var helfestlig. Tänk vad det kan bli mycket konstigt när man tar bilder.

Själv har jag trätit med Telia idag. Inget upplyftande precis.

Ha det fortsatt bra Margit. Stor kram.

2011-01-24 @ 19:15:36 URL: http://margaretha.bloggagratis.se
Margaretha karlsson

Det är alltid så givande att titta in hos dig och Lasse. Ni har det så fint tillsammans med era barn och barnbarn.Och vad mycket god mat du lagar Margit.Bilden på Lasse och vad han hade på staven var helfestlig. Tänk vad det kan bli mycket konstigt när man tar bilder.

Själv har jag trätit med Telia idag. Inget upplyftande precis.

Ha det fortsatt bra Margit. Stor kram.

2011-01-24 @ 19:16:19 URL: http://margaretha.bloggagratis.se
Marie-Louise Grimlund

Vad avundsjuk jag blir som får ha Dina barnbarn hos Dig.Jag har haft, men de trivs ju inte hos mig, verkar det som.Förr när jag både rökte o.drack då var jag mycket mera med dom.Filippa snart 11 Felix snart 7.Ja,ja, snart upptäcker dom väl att de ha en Mormor Mi i Södertälje och en Morfar Dennis där också.Jag vill inte tränga mig på, som min Mamma gjorde hos oss, ibland tyckte vi hon kom lite väl ofta,men hon saknade Madeleine mest.Det var ju rart.

Jag kanske inte är en riktig Mormor som spenderar en massa pengar på mina barnbarn.Tycker dom har rummen fulla från golv till tak med leksaker.De är faktiskt en aning bortskämda, tycks få allt de pekar på.

Ser nu vad skogsnuvan skrev, livets efterrätt.Då är sparsamt med efterrätter hos mig.

De har fullt upp att göra alla, jobb o.skolor.och semestrar, som inte jag får följa med på.Vill inte.

De kommer när det vankas födelsedagspresenter.Konstigt.

Det blev ett brev istället för en kommentar, Du kan ta bort den Margit om Du vill när Du läst den.Mig gör det inget om andra läser.



Kram kram Mi

2011-01-24 @ 19:30:01 URL: http://parart222.blogspot.com/
Karin

Så härligt med barnbarnens besök! Det ser verkligen ut som ungarna trivs hos er!

Vi var på 8 års kalas i söndags och det var också härligt. Många kramar blev det till födelsedagsbarnet Axel. Ibland kan det bli för mycket stim och stoj så lilla Emmy, snart 6 år, drog iväg morfar till sitt rum. Där var det kaffekalas för morfar och Barbie.

Jag och storasyster Elin, 10 år, vi satte oss vid datorn en stund. Jag har lärt henne göra egen grafik, så vi skulle färglägga en liten fjäril.

När man sen kommer hem igen, så är det så tyst, så tyst.....

Det är bra med F&S de har härliga och duktiga ledare. Själv har jag varit på vattengympa ikväll, och det känns redan. Jag får nog lite träningsvärk imorgon.

Så bra att du har gått med i PRO. Det ska jag också göra till hösten. För jag vill deltaga i deras ukelegrupp. Du kan tro jag övar, så att jag platsar i gruppen.

Stor kram till dig!

Karin

2011-01-25 @ 00:05:33 URL: http://pixelmojan.se
Roffe

Godmorgon.Roligt när barn ocg barnbarn hälsa på,värmer ju alltid stämningen.ha en bra dag.kram

2011-01-25 @ 09:41:44 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Calma

Hej Margith

Vad kul att du tittade inoch vilket minne du har,

det bådar gott för äldre dgr, L



Ja tiden rullar på,hujeda mej,jag fyllde 60 i oktober,hade öppet hus o en fest med dans o så,det har jag velat länge,ha en sån fest,nu blev det till min 60årsdag



Ni hade liute småpyssel o härligt i helgen,,livskvalité

Vi skulle haft 2 av våra 8 barnbarn,men det blev magsjuka i deras familj,another time...



Jag har haft längre ledighet nu,kände att jag behövde det,har ett toppenjobb,men tufft,jobbar som skötare,och du liksom jag,måste möta dem precis där de är,i mitt fall i deras ev ångest,eller vad det nu kan vara just den dagen



Nu tar jag nya tag,

Som du säjer,vår,vårtecken,jjajaja,det kommer,

vi får bara tåla oss lite



Ses en annan dag,ska länka dej



Ha det bäst,

Carpediem,

Kram Calma:=)

2011-01-25 @ 10:47:37 URL: http://calma-s.bloggplatsen.se
Hebbe

Hejsan,,Ja det var både enkelt och gott,,jag brukar köpa en tysk lufttorkad Schwartzwaldskinka,,som jag gillar..Kul med alla bilder som du har i bloggen.. Haé Kram.

2011-01-25 @ 14:14:27 URL: http://www.metrobloggen.se/boda
gerty

Visst är det härligt när man få rå om både barn och barnbarn

2011-01-25 @ 23:08:25 URL: http://bloggplasten.se
vickan

Vad härligt det såg ut med barn barnen där. Jag måste säga att jag ser fram emot den dagen jag får vara barnvakt åt mina förhoppningsvis kommande barnbarn. Tufft att vara ensamstående med 4 barn. Jag beundrar henne. Jag tyckte det var tufft att vara ensam med två barn när de var små.

2011-02-13 @ 18:08:45 URL: http://annehlie.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback