GRATTIS TESSIE



SOM IDAG FYLLER 16 ÅR!
(Googleblommor)

 Vi kan ju inte komma och uppvakta dig idag....många mil upp till Tavelsjö, Umeå
så då får det bli på "DETTE VISÄ"!!!!!

Visar en bild där du finns  med. Bilden togs i höstas, när vi fick "OVÄNTAT BESÖK"!
Här ser vi dig Tessie...med pappa Patrik och mamma Catarina som också är med på bilden.


HIPP HIPP HURRA!!!! DU FYLLLER  16 ÅR IDAG!!!!

(Och det får bli en Googletårta till dej också!)



---------------------------




.....................


Vi var i går på Biblioteket här i Kolsva.
Hade läst på en AFFISCH där att Författaren (polisen) ROLF GARENHAG
skulle pRESENTERA sin NYSKRIVNA BOK:

Korsrocken i Tränsjömåla



Detta är en berättelse om de människor som levt och verkat i en by i mörkaste Småland. Berättelsen börjar på 1830-talet och har tillkommit genom en stark berättartradition i vår släkt. En del fakta har också inhämtats genom att jag levt från barnsben till min medelålder med folket i Tränsjömåla by, samt att jag har haft förmånen att träffa de verkligt gamla sockenborna. De har fått sina berättelser från åtminstone två kanske tre generationer bakåt i tiden, då är vi ungefär där min berättelse börjar.

I min berättelse gör jag inte anspråk på att alla de fakta stämmer på pricken men själva historien har för mig berättats och därför får man se den här boken mer som en skönlitterär bok, som jag hoppas skall underhålla läsaren och ge en blick tillbaka till den tid av våra förfäder.

Rolf Garenhag



Har lyssnat förra året till honom då han berättade om sin första bok:


Där berättar han om EPISODER ur sitt liv..sin vardag..som POLIS...

-----------


Kommentarer
Monica

Ser att det är en till som fyller år idag,men det är lite skillnad på ålder...mamma 90 år och Tessie 16 år.Min sonhustrus lillasyster fyller också år idag,men vi gratulerar inte varann.



Önskar dej en fin dag och kväll!



kram

2011-02-16 @ 15:11:48 URL: http://violett.bloggplatsen.se
Sita

Grattis till tjejen. Ha en bra kväll. Kram

2011-02-16 @ 18:13:24 URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Hebbe

Oki,sänder med ett Grattis till tösen..Ja inte är man på topp nu,precis,näsan rinner,ögonen rinner och halsen skulle behöva en flaskborste,men bortser man från det,så är det rätt så bra.Jag ska oxå kolla på 1/2 8 hos mig..Haé Kram.

2011-02-16 @ 19:16:16 URL: http://www.metrobloggen.se/boda
Roffe

Godmorgon.Var det din son eller dotterdotter som fyllde år.Du får hälsa och gratta.visst är det roligt att höra gamla anor från för i tiden.skulle unga höra dom gamlas berättelse.dom är dåliga i historia endel unga.ha en bra dag.kram

2011-02-17 @ 09:16:31 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Camilla

Samma dag som min Gubbe :)

Ett STORT grattis till henne!

Kram på dig!

2011-02-17 @ 10:00:43 URL: http://cammo69.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback