2:a ADVENT....

Och vi tänder det 2:a ljuset i vår stake.



Börjar med att visa en bild...HUR det kan vara vid våra matstunder...

Tessie och Linus..kommer ofta...tigger..och undrar OM det finns nåt som vi kan dela med oss till dem.



Förra söndagen, 1:a Advent så gick jag tll Brukskyrkan här i Kolsva,
var med på den fina
ADVENTSGUDSTJÄNSTEN....
Här sjunger KYRKOKÖREN...Adventssånger.


Vår präst: Håkan Rosenkvist.


.................................
I onsdags
 så var det "VÅR TUR" att tillaga soppa och ansvara för sopplunchen i BRUKSKYRKAN

På MENYN stod det:
KYCKLINGSOPPA MED CURRY...
Vi är 4 i vår grupp. med denna onsdag så var vi tre...
Och vi fick lite extra hjälp--med vissa saker...

Här ser vi INGER, Lasse och Kristina.


Vi hade drygt 40 matgäster denna onsdagen... ocgh det var "som vanligt"
en trevlig samvaro vid matborden...
Prat och skratt..och många samtal med varandra....
(Missade att ta bild av våra gäster)

Kolla den stora kastrullen... 2 sådana hade vi fulla med soppa....
Jag stod vid soppgrytan...Som vanligt så "backade" många..
Bevis på att soppan även denna gången gav mersmak.


................
Jag hade TAPPAT saxen..för några dar sedan..vi letade och undrade : "VAR är saxen"!
Så satt jag på soffan..tittade på väggn...och DÄR satt saxen!!!
När jag satte uppp ADVENTSSTJÄRNAN...
så använde jag tejp och då använde jag saxen för att klippa till tejpen.
Hade då satt den på väggen OCH glömde den kvar där.


...................

Visar en bild av de nya "sopsäckarna" som vi köpt på IKEA...
såhär ser dom ut när man knäpper av dem från ställningen.
Handtag på dem så det är lätt att lyfta och bära dem.
Dom rymmer mycket också. Mycket nöjd med dem.

......

I veckan har jag varit i Eskilstuna 3 ggr...själv. Olika ärenden
och jobbat en natt.
När jag åkte hem på morronen så körde jag till STADSPARKEN 
för att mata änderna med gammalt JULBRÖD och PEPPARKAKOR från förra julen...
Passade då också att ta bild av TRÄDET med den fina belysningen.
(KLICKBILDER, alla små)
   

Åkte så hem diekt till Kolsva, vilade lite och på eftermiddan 
så följde jag med Lasse till Västerås igen.
OCH vi tog rundan via IKEA Jag åt DAGENS LUNCH som var
Isterband med stuvad potatis.
Lasse kände sig inte OK med magen så det blev en god kanelbulle och kaffe.
            
...................
Vi har i veckan hittat igen LJUSNÄTEN och ljusslingorna som vi brukar sätta upp ute.




Tessie har lagt sig på strykbrädan på JULDUKARNA..så slipper jag stryka dem...


..............................

Lördagmorron...Lasses kompisar....
Dags för lördagsfika och lite V 75 prat....
Lasse och Sven....


Och nu har även Kjell kommit.


Sedan under dagen så fick vi besök av Roger.(Lasses son som bor i Kolsva)
och Måns, Lasses barnbarn, Rogers son.
Trevligt att få träffas....prata och umgås...
              

OCH på kvällen så var vi bjudna till Eskilstuna till våra vänner Elvy och Håkan
på julmat och  risgrynsgröt och trevlig samvaro.
Förra året så var vi många hemma hs oss, men detta året,
så hade de flesta förhinder dennan kvällen och Elvy o Håkan
skulle vara hundvakt så då blev det så att vi blev bjudna till dem.

TREVLIGT DUKAT....
       

Elvy och Lasse



Jag och Håkan.


I år så har Elvy och jag "TRETTIO års jubileum"
Det är 30 år sedan vi lärde känna varandra.
Jag och mina barn  hade kommit 1980 till Eskisltuna från Kalmar
.
Första året så jobbbade jag på TORSHÄLLA sjukhem
och sedan 1981 kom jag till BB..och DÄR träffades vi.
Jag jobbade som sjuksköterska där och Elvy gick
sjuksköterskeutbildningen och kom som elev till oss.

Vi blev goda vänner och har umgåtts sedan dess,
och nu är det 30 år.
        


TACK Elvy och Håkan för en mycket trevlig kväll!!!
GOD MAT och TRVLIG SAMVARO!!!

När vi åkte hem till Kolsva..så var det så mörkt och svart ute
regnigt och svart på vägen...men hem kom vi.
........
Sedan vi kom hem så har vi sett på ADVENTSKALENDERN..på TV som Lasse spelat in.

Vi tycker den är roiig att se på....inte bara för de små barnen, den roar oss pensionärer också.

"TJUVARNAS JUL"



Sedan har vi också nu hunnit kolla på:

"Så mycket bättre"


Ett mycket intressant och bra program som vi INTE vill missa.

Klockan har NU hunnit bli 03.00  snart dags att gå till sängs... men jag ville få denna veckans bilder klar.

Önskar er ALLA
En trevlig 2: advent!!!!

Kommentarer
roffe

Godmorgon.Blev lite sent inat,hadde vänner på besök.Idag bli mest framför tv kolla skidskytte.Ha ska ha fin 2advent.kram

2011-12-04 @ 09:54:22 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Camilla

Härligt med sådan gammal vänskap.

Ser att du har det bra. Fullt upp...som vanligt :)

Kram!

2011-12-04 @ 10:30:41 URL: http://cammo69.blogspot.com
♥ Carina ♥

Önskar dig en fin första advent!

Kram

2011-12-04 @ 13:15:39 URL: http://cinacarina.blogspot.com
Maggan Karlsson

Jag önskar dig och Lasse en skön adventskväll.Och ha en fortsatt bra kommande vecka.

Blir inte så mycket skrivet idag,men som vanligt har jag njutit av alla fina bilder och allt du har hunnit med med både det ena och det andra.

men vi ses ju dagligen på FB.Är så tacksam för att jag får ha dig som vän.

Kram,kram!

2011-12-04 @ 16:21:09 URL: http://margaretha.bloggagratis.se
Anna

Åh vad bra! Det var pensionärslimpan jag menade! Skulle vara jättesnällt! :)

2011-12-04 @ 20:11:51 URL: http://pannys.bloggplatsen.se
Ruth

Skulle önska att du skrev lite oftare så inte inläggen blir så långa, svårt att kommentera allt, därför kan jag bara säga att ni har haft en trevlig vecka.

Hoppas den 2:a Advent har varit till belåtenhet.

Kramen.

2011-12-04 @ 20:47:49 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
roffe

Godmorgon.Då var det dags för ny vecka.Idag tar jag gratäng i matlådan.Ha en skön dag.kram

2011-12-05 @ 06:53:09 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Anita Lundwall

Som alltid trevlig att titta in toll dig & Lasse.

Ni har verkligen " livkvallite" i ert liv fortsätt med det så länge ni orkar och har lust.

Fina bilder.

Efter helgerna när och när Lasse slutat åka till Västerås kan vi ju ses över en matbit på Örebros IKEA sedan en fika hemma hos oss.

Hoppas din vecka blir bra.

Nu skall jag snart till USÖ igen inget farligt bara kontroller kontroller röntgen röntgen provtagningar Men det är bra de håller kolla.

Kram på dig Anita Lundwall

2011-12-05 @ 10:31:59 URL: http://tisalaya.bloggplatsen.se
ansepanse

vad mycket trevligheter som hänt hos er igen :)

jag tycker också om att titta på adventskalendern, i år är det riktigt bra :)

en fin vecka till dig - kramar

2011-12-05 @ 11:10:23 URL: http://kinaguld.blogg.se/
Lillemor

Fina kort som alltid och även full rulle har det varit

Ha en bra vecka

Kram

2011-12-05 @ 12:04:10 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
wiper

Vad härligt ni haft det och hunnit med så mycket kul. Adventskalendern har ingen åldersgräns och är rätt kul att kolla på ibland.Vad roligt att du har kvar en vän sen 30 år och att ni arbetade på samma arbetsplats. Du är ju sån underbar person full av energi och framåtanda, även så ödmjuk. Jag gillade dig verkligen fast vi träffades en sån kort stund.



Härligt med Lasses kompisar också och deras samvaro. Vad fint ni gjort utanför huset.Jättefin bild på dig där du står med soppsleven. Du kan verkligen se naturlig ut på bild. Själv blir jag stel som en pinne ;))



Ha en fin dag ni båda

varm kram

2011-12-05 @ 13:32:33 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
wiper

Glömde att säga att din header är toppenfin med er båda. Man blir glad



kram

2011-12-05 @ 13:33:10 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Maria

Som vanligt visar du hur trevligt ni haft det under veckan Roligt när en bekantskap håller så länge som de gjort med Elvy.

Ha de bra/kramizar

2011-12-05 @ 18:33:22 URL: http://torparmor.blogspot.com
Hebbe

Det är inte lite ni hinner med Du och Lasse..Kul att se alla bilder från era olika aktiviteter..

Gåtan denna gång är lite svårare än det brukar vara..Haé Kram.

2011-12-05 @ 20:02:00 URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback