Lite blandat...från oss...

här i Kolsva....
Börjar med några bilder från onsdagkvällen.... BOKCAFEE´T...
Under hela sommaren så är BOK-KAFFEÉT öppet...på onsdagkvällarna
för att vi får köpa FIKA..cch också köpa billiga böcker, talböcker och lite "gamla saker".
Dessa kvällar är MYCKET POPULÄRA.....
det kommer ca 100-120 pers/per kväll.....
Trevligt att komma ut en fin sommarkväll...träffa andra människor och köpa "GOFIKA"




Här ser ni en "liten del " av BÖCKERNA...
Det finns MASSOR att välja och vraka mellan

Vi köpte 3 talböcker samt 3 "vanliga"...priset..= ENDAST 37 kr...för allt.


Vi åkte sedan hem...nöjda och belåtna....
både för fikat  och böckerna.....samt trevligt sällskap vid kaffebordet
-----------------

I torsdags..så hade vi lite "arbete"   som skulle utföras...
Lasse han klippte gräset...


Och jag strök kläderna som jag tidgare tvättat.-
Skönt att kunna göra det ute..njuta av det vackra vädret...


--------
I torsdags....ja då hade vi planerat att åka till IKEA....äta frukost..
och kolla runt.... Kanske vi skulle "behöva nåt".
Här ser ni vår frukost...





Och nu var HÖST/VINTERKATALOGEN kommen....
och dessa varor
 fanns nu att beskåda.
vi gick runt...och
tittade och tittade..och njöt av allt det vackra som fanns att se.

(ALLA små bilder= "klickbilder" så blir dom större)
       
---------------------
Vi hade dagen före....planerat att vi skulle få besök av min dotter Maria
från Eskilstuna och Samira, yngsta dottern.
..De skulle sova över hos oss.
Hade också kontaktat Lasses  sonhustru Anne..och hennes Måns,
De skulle också komma på eftermiddagen och äta/fika med oss.
Anne och Lasse...


Nu sitter vi....och har ätit....och lite efterrätt...pajer...
     
Måns och Samira...dom lekte med oss...
Vi fick beställa pitza..och sallader... av olika slag...
Så då fixade dom..åt oss...
Måns serverade en pitza till farfar Lasse oh Samira tar emot en beställning
och sedan kommer hon med salladen på brickan som hon serverade..
     

Nu har vi tänt de fina FRUKTLJUSEN..som Lasse fick av Anne med familj
när han i somras fyllde år.


------------------------------
Idag...lördag... så var det FIKA....på TORPET, HEMBYGDSGÅRDEN i Kolsva.

Här är vi nu.
Visar först lille vovven : BÄST...med sin matte.
Visst är han söt!!!!??? Ja, matte också...





"KÖKSORNA"..för dagen...


HÄR fanns det SÅ mycket gott, hembakt att välja och ta för sej....
Endast 40 kronor med kaffe..och då kunde man ta ....PRECIS det man ville!!!

            


         
Det var mycket folk som hade varit under dagen...och det var många också när vi var där..
ALLA åt och njöt. Det var en trevlig stund....OCH GOTT OCKSÅ!!!
---------------

Några bilder från oss... Våran Tessie som poserar framför kameran
Jag tog fram och öppnade resväskan,som jag skall börja packa..
..inför vår resa till Palma Nova på tisdagen.
Så fort jag öppnade den..så hoppade Tessie ner..kröp nr och lade sig...
Så just då så blev det ingen packning....
     

Den svarta söta katten på den högra bilden, hon  har "boat in sig"..kring våra hus...
Kelar med oss och grannarna.."smakar" av VÅRA katters mat..är hungrig...
Vi vet iNTE vem som rår om henne...Jag satte upp en bild och skrev..satte den på ICA idag...
Hoppas att ÄGAREN hör av sig....(skrev mitt mobilnummer) 

´Ja  det var "LITE".....av det som hänt den sista veckan....
 
------------------
Önskar dej en GOD NATT..och en trevlig söndag..och veckan som kommer!!!


Kommentarer
Stevie

Vad go den lilla är!

För att inte tala om helt läckra ljus,

kunde ätit päronet direkt!

:)

Ha en fin Söndag!

:)

Kram

Stevie



PS! Publicerar Dina recept med LÄNK i mina bloggar nästa måndag! :) Har alltid recept på måndagar.

2011-08-21 @ 06:35:03 URL: http://esthonianangel.bloggplatsen.se/
Maggan Karlsson

Som vanligt är det bara att njuta av att se dina fina bilder Margit och få uppleva vad du är med om. Och så mycket du hinner med. Du tar verkligen vara på livet.

Nu önskar jag dig o din Lasse en härligt fin söndag. Hos mig skiner solen nu och det hoppas jag att den gör hos dig/er också.

Kram min vän.

2011-08-21 @ 08:36:14 URL: http://margaretha.bloggagratis.se
Camilla

Hoppas att det rätta ägaren hör av sig. Annars får han väl flytta in hos er :)

Kram!

2011-08-21 @ 09:57:55 URL: http://cammo69.blogspot.com
Lillemor

Önskar er en bra resa, koppla av och njut

Kram

2011-08-21 @ 11:07:27 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
♥ Carina ♥

Oj vad billiga böcker. Jag läser mycket men brukar låna mina böcker på biblioteket. Tycker det är ett fantastiskt ställe och på vår lilla "bibbla" är det så otroligt trevlig personal :)

Vilka fina ljus! Man får nästan lust att ta sig en tugga ;)

Kram och ha en skön söndag!

2011-08-21 @ 12:13:49 URL: http://cinacarina.blogspot.com
Birgitta

Som vanligt massor av fina bilder! Trevligt med bokkafé och gofika :)



Kram

2011-08-21 @ 15:18:05 URL: http://blogg.birgittasplace.com/
Janne

Hej! Nu har vi kommit hem från våran Västgötaresa. Det började regna i Fredags så vi åkte hem från Tiveden. Ha en fin dag nu !

2011-08-21 @ 18:09:30 URL: http://badbollen.blogspot.com
Marie-Louise Grimlund

Hejsan Margit !



Det trodde Du inte va´.

Nu fick jag lite tid över för mina bloggar.Det har blivit mer och mer FB för hela slanten.Många bloggvänner är nu också FB-vänner.Fick en ny häromdagen, för hon såg att vi två var vänner på FB.

Marie Johansson.

Verkar vara en jättetrevlig tjej.



Måste berömma Dig Du ser väldigt tjusig ut där vid frukostbordet.Snygg färg på Dig ja både håret och dressen.



Kram Mi

2011-08-21 @ 19:18:15 URL: http://lillgrimman.bloggo.nu
Gilla

Så bra att kunna få böcker billigt. Det har ju jag också chansen till. Det är väl synd att elda upp fruktljusen? De är ju så fina.



Nu hoppas jag att ni får en trevlig resa på tisdag. Bert hälsar så gott.



Kram/Gilla

2011-08-21 @ 21:46:01 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Gilla

Jag glömde ju att svara på din kommentar.



Vi åt surströmmingen som klämmor också.



Kram/Gilla

2011-08-21 @ 21:48:50 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Karin

Önskar er en riktig fin resa med sol och bad!

Kram Karin

2011-08-21 @ 23:27:18 URL: http://pixelmojan.se
wiper

Ni har haft det livat och kul som vanligt. Fullt med aktiviteter. Roligt med bokcafé, min bror arbetar till och från på ett sånt. Kul ljusäpple ;)Både hunden och matte är jättesöta. Den svarta katten ser ut som syrrans katt ;) som är vit på samma ställe.



Ha en fin måndag båda två



varma kramar



2011-08-22 @ 08:13:33 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
roffe

Godmorgon.Låg lite längre idag.Sov inte mycke igår natt.Idag regn och tvätta ,perfekt tvätt väder.Igår var vi i Karlsborg kollade på fästningen och GötaKanal.På e.m for pappa hem,blev så tyst.Ha en skön dag.kram

2011-08-22 @ 10:27:25 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Gilla

Hej igen Margit!



Det var ju kul att du kommenterade i min Reseblogg den här gången. Tack för det.

Vi ska resa den 4 september, så vi är där på min födelsedag igen. Vi brukar ju rymma då.

Hoppas nu att ni kommer att trivas i vårt hotell. Nu vet ni ju var det ligger och att det är nära till stranden och allt. Gott om platser finns det ju vid poolen också.



Ha det allra bäst. Vi kommer att ha med oss tennisbollen vi fick av er och den var med nere i Side, Turkiet också. Vi har ju så roligt att kasta och ta den.



Kram/Gilla

2011-08-22 @ 17:29:22 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Love

Kära bloggsyrra!

Tänk vad tiden går fort och nu ska ni iväg. Det måste vara toppen och sen får jag se och läsa om allt ni varit med om. Förvisso är ni med om mycket här hemma också full fart är väl erat motto.

Här är det lugna puckar som gäller nu. Jag fyller ju 70 den sista och hoppas kunna åka bort då.

Orkar inte ha fest o vill bara vara med dom närmaste. Ev åker vi alla till Roger o Sheila.

Tur att det finns sådana som ni som hjälper en katt som kommit vilse eller blivit övergiven.

Hoppas dom andra grannarna ser till honom/henne när ni är borta om ingen hör av sig.

Vi har lilla Totte här ett par dagar till Gaius stora glädje.

Visst vore det kul om ni kunnde komma en dag i september. En gång om året är väl en nödvändighet eller hur vännen.

Ni ska ha det jättebra på semestern.

All lycka till er.

Kram från Love med man.

2011-08-22 @ 22:38:06 URL: http://vindalou.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback