VECKOSLUT i Eskilstuna....

med början i torsdags.....förra veckan...

Vi skulle vara "borta" tills på söndagkvällen så jag hade delvis 
förberett och tillagat mat.....
och packat kläder...
som vi skulle ha med oss....alla dagarna vid olika tillfällen...
 
Vi hade  ju "lånat" mitt barnbarn Samira i början på veckan... så när vi kom till "stan"...
så "började" vi med att
"lämna tillbaka"  henne till mamma Maria....
Åkte sedan  till min lilla "övernattningslägenhet."... Vi bar upp..ALLLA grejer vi
hade med oss...och våra katter Linus o Tessie....
som nu skulle vara inomhus alla dessa dagarna.

Jag var på eftermiddan på Viktväktarna...
Kollade min vikt.....som var - 7 hg denna veckan...
och jag stannade  kvar på mötet och lyssnade...

----------------
På kvällen så åkte i till Torshälla och vi var med på CAFEMÖTET där i Pingstkkyrkan....
Det var Börja Svensson...som höll i ALLSÅNGEN, önskesångerna..och han sjöng även solosång...
Här ser vi en bild...på några av gästerna...och vi ser Börje "längst bak"..där
han står med sin gitarr... och vid pianot så ser vi Birgitta.


Nu är det dags för kaffestunden...fika...äta goda smörgåsar...prata och umgås med varandra..

"KLICKBILDER"..dom små!!!
   
Der var en trevlig samvaro...och vi fick sjunga med i härliga "gamla sånger"
som önskades...av publiken..
--------

Här ser vi Linus..i "full fart"..med att öppna och plocka upp
alla  saker som fanns i "byttan"....han hade SÅ kul...
 


  

Bild av bordet....med alla grejer...Tulpanerna...dom fick vi av Britt-Marie i onsdags
och NU hade vi tagit med dem till "stan"...för att fortsätta att njuta av dem...


.......
FREDAGMORRON:
Jag hade ringt o beställt "rakning" på Tessie....på DJURKLINIKEN.
Hon hade nu fått så STORA TOVOR igen i sin långhåriga päls.
Här satt vi o väntade...innan  det var "vår tur"...
 
NU var det dags..hon hade lite  "slöa" trimmare...så det slet i Tessies päls...
Så Tessie högg tag i mig..och skulle bita mig..Det var henens sätt att "säga ifrån"...
Men då hämtade hon(som jobbade där) en fjärde trimmer..som funkade mycket bättre....
OCH Tessie fick en fin HALSRAGE på sig...(kolla på sista bilden)
OCH DÅ så gick det bra att ta bort ALLA tovorna.
   

Sedan ringde Sofie, ett av mina barnbarn..och ville ha lite hjälp med en sak...
sedan fäljde hon med oss....och VI fick rå om henne under kvällen!!!
Vi hade riktigt trevligt..och åt TACCOS igen...
 

Någar "LÄCKRA BILDER" an Linus och Tessie...
samt en ORCHIDEE´som blommar så fint..
   

----------
Nu är det
LÖRDAG....
Vi hade besätmt att åka ut till Marias kolonistuga en sväng och kolla...
Sedan så följde vi med upp till Maria...pratade  och fikade tillsammans..
Mittenbilden, mina döttrar Maria o iIone
På dom andra två...Lasse och jag...
   

-------------------------------
Ja så var det lördageftermiddag...

Vi hade fått inbjudan till våra kära vänner Elvy och Håkan...
Vi skulle få vara med och fira att det var 2 år sedan dom träffades på "NÄTET".

"KÄRLEKENS FLAMMA"
slog till direkt...och förra året så gifte dom sig också...
OCH nu fick vi glädjen att få vara och gästa och fira detta med dem!!
 
 
Och det var en UNDERBAR HÄRLIG TRERÄTTERS MENY!!!!!
TRYCK PÅ ALLA små bilderna som är "KLICKBILDER" så ser ni...
Förrätten på mittbilden....mycket läckert!!
   
Huvudrätten: Oxfile´och härligt GOD potatisgratäng samt sallad....
HELLÄCKERT och SÅ GOTT!!
   
Efterrätten....Kaffe i de vackra muggarna..och kaka med "nyplockade färska HALLON"
(som var plockad på deras koloni i höstas) samt vispgrädde!
   

Nu har FLAGGAN  plockats fram...och Tulpanerna...
(dom har nu fått suga i sig vatten så plasten  har nu  plockats bort..)


Mittbilden: Elvy visar sin surdegsburk..som hon visar oss..och hur man MATAR DEN...
Det var så rörande....så Håkan och Lasse måste torka tårar med sina servetterna...
   



Vi pratade, åt och njöt..och hade många underbara timmar tillsammans
innan det var dag för oss att TACKA för en UNDERBART TREVLIG KVÄLL tillsammans
och denna underbart GODA "TRERÄTTERS" middag.

Sedan han vi hemma en sväng..innan det var dags för mej att åka och jobba under natten.
-------------
NU ÄR DET SÖNDAG:
Sov lite på förmiddan....och så fick jag telefon ..från jobbet..någon hade insjuknat..som skulle jobba söndagsnatten..och vi var ju nu ändå i stan...skulle vara kvar hela dagen
och katterna hade vi ju med oss... så det lovade jag att göra.

Vi hann schoppa på eftermiddan....en ny LAPTOP..som jah ska ha i "stan"...
ska säga upp mitt fatsa telefon och bredbandsabbonemang, så jag ska ha laptopen där..

(MOBILT)och den "gamla" fick virus i lördagseftermiddag...


Sedan köpte jag också ett PROMENADBAND som jag ska ha hos Lasse...
(Bild kommer senare när jag går......)

NU är det CAFE`MÖTE i Pingstkyrkan igen...i E-tuna...
Här ser vi jag och Kerstin....
som jag OCKSÅ lärde känna i början på 80 talet när jag hade kommit till Eskilstuna.
(När hennes son Christer och min dotter Ilone var liten..
så lekte dom ofta tillsammans när vi umgicks och träffades.).


Bilden från solosångare..och några av oss sitter och fikar på kaffepausen...
   
Ulla som spelar piano...Börje som spelar Gitarr och leder kvällens allsång och önskesånger..
och jag med dragspelet...(jag spelar så gott jag kan, blir lite fel ibland..men jag kör.))



--------------
Ytterligare några bilder från "min lilla övernattningslägehet" i stan...
"KLICKBILDER"!
   

Så var det dags att åka och jobba min 2:a natt..igen....

När jag vakat av och sovit några timmar...(Lasse sov också så gott)
Så åt vi  frukost..OCH så bar det iväg..till Kolsva igen...
efter att ha packat ihop allal grejerna..och katterna i sina burar....

Nu skall jag snart på GYMPA....här i Kolsva!!!
Önskar er alla en fin kväll!!!!



Kommentarer
Sita

Härliga kort. O vilket gott käk. Kramar

2011-04-04 @ 18:37:01 URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Roffe

Godmorgon.Vicket roligt jobb du har som skriver och sätter in bilder.du är Proffs på det.jag är ny på det,sätta in bilder jämnte bilderna.få komma lära mig.Ha en skön dag.kram

2011-04-05 @ 06:50:09 URL: http://www.nattstad.se/ROFFE46
Hebbe

Mors,,ja det smakar bra även om det är snabbt och enkelt..Rackarns vad ni hinner med,,kul att se alla dina bilder från dina möten med vännerna,,Klart att katten reagerade på slö klippare,,man vet hur det känns med slöa rakblad,usch..Haé Kram.

2011-04-05 @ 06:58:03 URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com/
Hebbe

Mors,,oki efter en stunds vila,,så startar du om på nytt,,Haé Bra i stan.Kram.

2011-04-05 @ 06:59:52 URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com/
Lillemor

Händer alltid mycket hos dig. Många fina bilder som alltid

Ha det bra

Kram

2011-04-05 @ 07:12:15 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Gilla

Ni två är i full fart som vanligt. Det är nästan att man tappar andan. Vi tar det nog lite lugnare med ålderns rätt.



Svar: Vi hade en alldeles förtjusande eftermiddag på Fredriksdal Där är så lugnt och fint. Man hör fåglarna kvittra och trafiken är långt borta.



Kram/Gilla

2011-04-05 @ 09:04:30 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Maggan Karlsson

Ja inte känns det som om ditt och Lasses liv är tomt och innehållslöst inte. Full rulle,verkar det som.Och vad många fina vänner ni har. Det är värdefullt.

Men det är alltid så underhållande att läsa om hur ni har det och vad ni gör.

Så skönt för lila missen att få bort sitt "överflöd".

I helgen ska mitt barnbarn flytta för gott till Eskilstuna. Han ska bo på Klostergatan.Ska bli spännande att få komma till honom och hälsa på längre fram.

Ha det nu fortsatt bra. Och du Margit,vilken goer puss du gav din Lasse.

Kram till er båda.

2011-04-05 @ 16:07:32 URL: http://margaretha.bloggagratis.se
skogsnuvan

Bara en kort kommentar idag. Du är en för härlig människa du och verkar vara överallt och sprida din glädje hela tiden.

2011-04-05 @ 20:09:19 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Skrivmoster

Hej! Nu har jag varit på visit och sett mig om! Det händer en hel del här ser jag. Mycket livsglädje fann jag och trevligt upplägg.



Önskar dig en fortsatt skön kväll och jag kommer tillbaka! Kram!

2011-04-05 @ 20:51:39 URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se
pastorsfrun

Hej!!

Vad glad jag blev att du hittat till mig och att jag nu får gå in hos dig och se mig om!!! Tack för det. Spännande att få följa dig nu!

Kram

2011-04-05 @ 22:01:23 URL: http://pastorsfrun.blogg.se/
pastorsfrun

Hm... kommenterade nyss, men det verkade försvinna... får se om det blir två kommentarer nu då =)

Vad roligt att du hittade mig så jag kunde komma hit och se mig omkring! Härliga bilder och text. Det är så roligt och spännande att få följa andra människors liv!

KRamar

2011-04-05 @ 22:04:59 URL: http://pastorsfrun.blogg.se/
Ruth

Fulla av energi som vanligt. För många foton för mig att få upp med hjälp av min mobila uppkoppling. Du är en aktiv pensionär och jobbet har du inte lagt på hatthyllan hehe, gamla vanor är svåra att bryta sägs det.

Kram

2011-04-05 @ 23:50:32 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
roffe

Godmorgon.Jag kommer använda båda två.Du ska veta att mina annonser givit utslag,just nu någon klickat på dom och handlat.så nu tjänat 200kr.Sen har jag rekord på min nya blogg med 300 läsare om dagen, började i söndags .Om ni tycker lättare skriva till blogg.se gör det.Ha en bra dag.kram

2011-04-06 @ 06:45:48 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
ansepanse

härliga bilder :) jag gillar den där du och Lasse pussas :) jag trodde du var pensionär, jobbar du fortfarande?

ha det gott - kramar

2011-04-06 @ 10:48:56 URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback