Våren...är här....

tror jag....

I måndags så var det "LJUVLIGT VÅRVÄDER"!!!
Sol och värme.....och då....
så satt vi ute i solen..och njöt...
Lasses son Roger med sin son Måns kom och hälsade på oss...
och då fick även dom njuta av "vår sköna hörna"...

Under vintern så har vi haft en "massa" hopställt på varann..
för att skyddas av vinterns snö ...inne i det "inglasade"..
NU fick vi ENERGI och MOTIVATION...
att börja plocka till...så att vi kan börja sitta där...innanför...
eller utanför...när vädret är sådant...

HÄR kan vi nu sitta ...och fika..och äta när det blit varmt. Denna bilden innanför..det inglasade...


OCH HÄR utanför...det inglasade...denna lilla möbel köptes till förra sommaren
Skall stå på ett annat ställe när "gräset blir grönt"..
men det får stå här tills vidare...


ETT YTTERLIGARE VÅRTECKEN!!!!

LINUS har "tagit" en ödla.....som nu tappat stjärten...
och den fanns innanför...det inglasade..
Han hade kanske tänkt att ta in den och visa....men nu sprang den iväg nånstans...
"KLICKBILDER"
alla dom små...



------------------------------
Nu visar jag bilder från gårdagen.... NU var det "VÅR TUR."..
att ansvara för soppkoket....denna onsdag i Brukskyrkan...
Här ser vi THOMAS...som ansvarar för receptet..och  dagens tillagning...


Christina hans fru,  Lasse och jag....är medhjälpare.....
(Glömde ta bilder av oss när vi skar grönsaker och andra förberedelser)

Här är i slutet av lunchen.... Då har Lasse tid att sitta med armarna i kors..
Dom flesta  har nu kommit och han har tagit emot betalning...
Christina...servade...oss alla under lunchen...såg till att fylla på diverse....när  bröd,
saft o vatten mm..tog slut. Och nu stannade hon till så att hon kom med på bild även hon...
Jag serverade soppa...Vi hade tillagat 3 stycken stora kastruller med soppa...
På det 2 sista bilderna så ser vi dem som hjälpte till med all disk efter att alla ätit...

TACK FÖR HJÄLPEN MED DISKEN!!!!

       

SOPPAN  var i går..... FISKSOPPA!!!
Mycket god och uppskattad..och det var Thomas som stod för receptet:
Torsk, lax, fänkål, morötter, potatis, krossade tomater, buljongtärningar..och diverse kryddor...
kummin..mm...

.....
 
När vi kom hem på eftermiddan..så vilade vi en stund..
(Ja jag SOV faktiskt ett par timmar)
Nu åkte vi iväg till IKEA..i Västerås!!
Dom öppnade det NYA IKEA... 2 våningar..och STORA YTOR....

"KLICKBILDER"!!!
     

NU är vi INNE...Kolla vilka STORA GRABBAR!!!!
Dessa gick omkring i butiken...


Lite bilder från möbelavdelningen.....de vackra möblerade rummen....
               

När vi kom in på IKEA så ringde min mobil...det var Ilone,
min yngsta dotter....som också var på väg till Västarås och IKEA....

Och plötsligt så träffade vi "STEFF".(Lasses son).och hans arbetskamrat.... dom var OCKSÅ där...
Nu sammanstrålade vi här.....på den stora
RESTAURANGEN..
Steff och hans arbetskamarat...


Lasse och Ilone...min dotter...


Ja det var ett trevligt sammanträffande...där....

Lasse och jag handlade en hel del..som "vi behövde"....

Vi var mycket nöjda för denna trevliga onsdag....
Sopplunchen...med allt vad den ger...gemenskap och GOD SOPPA... också

och så IKEABESÖKET...med att schoppa oh fika med våra resp barn.....

LIVET ÄR HÄRLIGT!!!
Det gäller att "FÅNGA DAGEN"!!!

CARPE DIEM!!!



Kommentarer
Gunilla

Åh vilken vårig och fin bloggdesign !!



Kul att kolla in nya ikea, och kul med den spontana träffen !!

2011-04-14 @ 11:40:55 URL: http://www.smulan-67.blogspot.com
wiper

Vad fint du har gjort på bloggen, både bakgrund och ursnygg header. Vad härligt att ni fått ut lite möbler på altan det är verkligen vårtecken. Vad härligt och kul det ser ut när ni tillagar soppan. Du själv är rena vitaminkuren av glädje och positivitet.



Vad häftiga bilder på styltgubbarna, kul när det händer nåt oväntat. Kul med såna sammanträffanden. Härliga slutord



Ha en fin dag gulliga du

varm kram

2011-04-14 @ 12:59:16 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Ida

Vilken underbar blogg :)

2011-04-14 @ 19:41:06 URL: http://ipeterson.blogg.se/
Marie-Louise Grimlund

hEJ mARGIT !



Äntligen kom jag in till Dig.Fy så mycket jag har tagit på mig hinner ju inte med längre.Skaffade ju en ny väninna, hon som matar den lilla kattkraken som grannens hemtjänstflickor släppte ut i vinterkylan.Har inte tid med henne heller. Stavgång Må,Ti,On o,nu även på Torsdagar med friluftsfrämjandet.Kanske Du har läst Dig till det.

Så tro inte att jag har glömt Dig, nej då.

Har skrivit lite om det på FB.o.inlägg.



Kram och ha en skön helg, med vad Du än sysslar med.

Mi



2011-04-14 @ 20:37:37 URL: http://parart222.blogspot.com/
Marie-Louise Grimlund

Oh Margit, glömde ju säga att blog-bakgrunden är jättefin.

Och Du ockå



Kram

2011-04-14 @ 20:40:20 URL: http://thoerr499-vitsippan.blogspot.com/
Hebbe

Hej du,,läcker header du fixat,,ja jag har alltid varit ganska noga med,hur det ser ut på tallriken..

Nog är våren riktigt på språng nu och finväder ska det hu bli..Haé Kram.

2011-04-14 @ 20:40:45 URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com/
Gilla

Så fint du har fått det på din sida. När jag klickade mej in så sa jag: OJ!!!!!



Vi fick ju ett nybyggt IKEA för bara ett tag sen. Det är ju så stort, så man hittar inte nånstans.



Ni är på gång som vanligt. Det ser man ju.



Jag har strukit och sytt idag, sen vi var på CoopForum och handlade för helgen. De firade ett år idag, så man bjöd på kaffe och tårta.



Kram/Gilla

2011-04-14 @ 23:40:32 URL: http://gilla-gilla.blogspot.com
roffe

Godmorgon.Ni har så fin inglasad altan och utanför med.vackra möbler med.är det du eller båda två som har smak på olika färger.ha en skön helg.kram

2011-04-15 @ 07:31:33 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Pastorsfrun

OH, vad fint du gjort härinne!!! Vårigt och härligt!

kram

2011-04-15 @ 09:24:22 URL: http://pastorsfrun.blogg.se/
Skrivmoster

SÅ fint här är och vårlikt! Sopplunchen verkar trevlig och det är alltid roligt att kunna vara med och hjälpa till.

IKEA-besöket gav också näring för själen tillsammans med barn och div. shopping. Vi behöver en blandning av livets goda!



Även vi njuter i vårt inglasade uterum där vi sitter med dörren öppen för än ligger snön utanför... Men det är så underbart att äta och fika "inom glas och ram" ...! Sen sover man gott där också i en badenbaden. Vilken ljuvlig tid!!



Ha en härlig helg! Kram!

2011-04-15 @ 09:50:56 URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se
Lillemor

Fina foton som alltid

Ha en bra och skön helg

Kram

2011-04-15 @ 12:28:52 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Ruth

så fint du har fått det här inne på bloggen, roligt att förnya sig lite då och då, vi går ju inte med samma kläder alltid vi heller hehe..

IKEA har mycket att erbjuda, man blir bara så köpsugen varje gång. Det är vår när man kan börja sitta ute och fika.

Ha en trevlig helg !

Kramen

2011-04-15 @ 12:48:56 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Janne

Hej Margit! Tack för besöket på bloggen! Du är välkommen att bli följare på min blog om du vill. Jag har nu lagt in dig i min bloglistta. ha en fin dag nu !

2011-04-15 @ 13:24:46 URL: http://badbollen.blogspot.com/
Mita

Oj vad vårfint du gjort här,underbart.Ja jag såg dom hade öppnat ett nytt Ikea i Västerås.Stort och rejält. Trevligt att ni sammanstrålade så där,L

och det är klart man inte kommer hem tomhänt från Ikea.

Visst är det trist med dessa envisa baciller. Måtte dom försvinna nu med vårvärmen.

Kramen på dej!

2011-04-15 @ 16:33:27 URL: http://mithasplace.wordpress.com
Gilla

Hej Margit!



Som svar får jag väl tacka för den fina komplimangen. Du vet ju i alla fall min ålder, så det är ju inte svårt att jag var tidigt ute, eller hur? Så rart av dej också att kalla mej för en kär vän. Det får jag ju tacka för det också.



Kram/Gilla

2011-04-15 @ 18:28:33 URL: http://gilla-gilla.blogspot.com
Maggan Karlsson

Det var en skön somrig framsida du gjort på din blogg.

Jag missade vår sopplunch i onsdags för jag var på annat håll. Men det var den sista för säsongen. Blir lite tomt att inte gå dit på ett tag nu.Men det finns ju andra aktiviteter på Mariagården att gå till.

Ja idag har jag ju varit på fotvård som du vet.Helgen går väl åt att tänka ut vad jag ska ha med på resan på måndag.

Ha en skön helg och jag sänder en varm kram till dig o Lasse.

2011-04-15 @ 19:11:32 URL: http://margaretha.bloggagratis.se
Veiken

Visst är det underbart när man kan "flytta in" i sitt uterum. Vi har kunnat sitta i vårt sedan mitten av februari när solen varit uppe, men nu har vi städat ut vintern. Många månader när vi bor därute/inne! Kramar!

2011-04-15 @ 19:46:46 URL: http://veiken.wordpress.com/
Love

Systra mii!

Äntligen har jag lite tid och ork att höra av mig.

Först berömmer jag dig för den vackra vårsidan du fixat. Ser så mysigt ut i erat uterum också.

Vårat är inte lika fint men det kommer väl.

Diagnosen vi fick var en demenssjukdom som benämns LBD och nu får vi se hur den utvecklas.Det är ju olika från person till person men jobbigt kommer det att bli för oss båda. Leif har fått plåster som kan hjälpa till att göra det jämnare och det hoppas jag på.

När vi kom hem på kvällen fick jag hög feber och den har gått ner men har fortfarnade nästan 39 gr och huvudvärk.

Det vore jätteroligt om ni ville komma över med syster nr 2 och Anders till oss. Kan fixa en chili con carne och kaffe med bröd. Tänk vad kul det skulle vara.

Hoppas bara att jag piggnar till men jag är ju envis så det går nog bra.

Helgkram till er båda.

Love.

2011-04-15 @ 21:42:39 URL: http://vindalou.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback