Hemma igen...efter en underbar vecka....

på Mallorca.....
Ja, som många av er, mina bloggläsare/vänner 
så har Lasse och jag varit på en SISTA MINUTEN RESA...till Palma Nova...på Mallis....

Det blev ju lite bekymmer kvällen innnan...med bilen. (skrivit i tidigare blogginlägg)
Men idag har jag varit i Köping och hämtat den efter att dom bytt GENERATORN......
Kostsamt...men bilen måste ju fungera. Så det var bara att betala och se glad ut...

Vi åkte till E-tuna och låg där natten innnan vi skulle vara i Örebro flygplats...
Vi lämnade Tessie och Linus i min lilla "övernattningslägenhet..." 
Linus hn älskar  min lilla fina "bytta" som Lisbets Sven-Gunnar gjort.
Jag brukar ha haft KATTMYNTEPÅSE i den..
och den lukten gillar Linus!! Han blir nästan helt galen!! De två bilderna är bevis på detta!!
Han river upp allla grejer ur den.....
  

Nu har Lasse o jag kommit till Örebro flyplats...
Enkelt..INGEN KÖ...när vi checkade in...Vi var nästan först..
och så kunde vi koppla av...tills tiden var inne....
                                  

Här sitter vi och väntar...vårat plan syns på bilden....


Efter diverse timmar...med flyget och sedan fått veta vårt resmål.
Vi åkte ju O-SPEC!!!
Som jag också tidigare berättat så hade min Bloggvän Gilla läst i min blogg...
att vi skullle till Mallis
..och då berättade hon att även
hon och hennes Bert skulle till Mallis...Palma Nova...
.åka också samma dag... Hon berättade även vilket hotell de skulle bo på....
OM vi nu vårt resmål skullle bli Palma Nova...

OCH hör och häpna
...när vi kom till PALMA:..kommit ur och till VINGS personal...
så skullle även VI komma dit: till Palma Nova..!!! Spännande!

När vi väl kommit till vårt hotell, rum på 5:e våningen och vi tittar ut...
ut över hustaken...VAD SER VI DÅ??? 
JO!!!  Hotell  ROSA Del Mar, just det hottellet som våra vänner skulle bo på....
(
Syns lite oranga bokstäver på mitten av bilden) Vilken fullträff....





Kolla på dessa "SOLSÄNGAR"  utanför hotellet...


Polen vid vårt hotell...LIVELY MOGANOFF.....



BASSÄNGEN...det var INTE så många som använde den...Vi låg inte där en endag gång...


Första kvälllen vi var ute på kvällen och åt god mat...




Vi hade ju inte lägenhetl....MEN så serverades dagligen FRUKOST-BRUNCH
dagligen mellan kl 10-12.30
för en BILLLIG PENNING!!!   ENDAST 40 kr/per mål...
så DIT gick vi varje förmiddag...ÅT rejält av allt det goda
(Allt utom fil..och flingor) Så det blev en REJÄL LUNCH man fick äta varje dag....
Man tog en omgång och så kunde man backa och ta för sej och äta tills man blev mätt...
                                        

Lasse o jag gick till Hotellet där Gilla och Bert skullel bo.....
Fick rumsnummer och då åkte vi upp o knackade på dörren..
ingen hemma då
..Men vi skrev ett brev att vi VAR DÄR...
och att vi fanns på stranden varje förmiddag...
och nu när vi kom gående ner...så var Gilla o Bert nere i vattnet...
SÅG och KÄNDE IGEN oss..från Bloggen..och så kom dom o hälsade på oss.....
Så genom Bloggen..så var vi ju redan "gamla bekanta"...
Här ser vi Bert o Gilla.....

                            

Vi bestämde då att vi skulle träffas igen på kvällen och vilken restaurang vi skulle träffas vid...

                                             
Dessa bilder kan du trycka på...så blir de större.....så du kan se...
                                                                  

Nu har vi beställt mat som vi skall äta o njuta av.... Lasse, Bert o Gilla....
                    

  
             Nu är vi med  på bilden...allla fyra.....med stranden som bakgrund.....
          

         Bilder från stranden....TRYCK på de små bilderna så blir de större....
                                        

                                                              Vårt hotell....
                       

              Nu är vi en annan kväll...ute och äter gott...igen....
 


                                    

                                   

      Nu hade dom skumbad...i bassängen....
                                      

Det finns ett hus som är byggt...."UPP O NER"...ser ut som att det vänt på sig....

       

                              







              Nu är Lasse o jag ute igen..och äter "PLANKA".....


"RONDELL"..utanför vårt hotell...och där kunde man köra runt i rondellen..
men det var OK att köra RAKT IGENOM också...
                                 

   Lasse o jag har oftast med  oss Yatsy..så att vi kan spela....
                                                
                Vi läser böcker också.....ingen bild...Jag hann läsa ut..FEM stycken böcker            POSTLÅDA!!!!!!
                                            

 


                                          

          Sista kvällen...innan jag och Lasse skulle åka hem...vi var nu ute igen...tillsammans....


En vecka går fort....och NU var det dags att vi skulle återvända hem igen.... Lasse ses på bilden...
Ryggsäcken..på ryggen...och vår stora resväska...
                                       

       Flyget var 2 timmar försenat...p g a..sterjk i Frankrike....(pensionsåldern)
så vi fick  60 kr/person så att vi fick äta medans vi väntade ...
Vi valde pitzabitar....

     
                                       

Hemma igen...landade i Örebro... vi åkte då via Eskilstuna...för att hämta våra katter Tessie o Linus!!
                          De var så väl omskötta av mina barnbarn Sara och Sofie!!! 
      Tack för att ni ställt upp och skött om dem!!!
Nöjda och belåtna över vår resa är vi....och hösten är påväg....
men skönt att vi fick dennna vecka i varmare väder, sola och bada.....



Kommentarer
Bloggblad

Det var roligt att få se bilder från resan! Mycket god mat... :)

2010-09-09 @ 00:06:30 URL: http://www.bloggblad.blogspot.com
Sita

God morgon. Jag ser att ni haft en trevlig vecka. Kramar

2010-09-09 @ 05:04:52 URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Fenixmona

Tack margit för alla dessa fina bilder! Det kändes nästa som jag var med. Så härligt ni har haft det och så kul att träffa bloggvänner! Kramiz

2010-09-09 @ 05:06:58 URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com/
Hebbe

Morsning,Välkommen hem,,ser av bilderna att ni haft en fin vecka på Mallis.Ja Frasse han ska vara med när dom bygger..Blir nog bra när det blir klart..

Haé Kram.

2010-09-09 @ 06:40:04 URL: http://www.metrobloggen.se/boda
Liisa

Ni ser ut att ha mått gott på resan! Härligt. All god mat..... Och det går att se att det är Mallorca ni är i, det är något med byggstilen etc. som gör det.

2010-09-09 @ 07:05:25
Lillemor

Vilken underbar vecka ni verkar att haft, fina kort som alltid och mycket god mat.

Kram min vän

2010-09-09 @ 07:48:52 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Berith

Godmorgon kära Margit ! :))

Välkommen hem !! :))

Vilka sköna dagar ni ser ut att ha haft :)

Världen är allt bra liten , tänk att träffa en

bloggvän på stranden på Mallis :))

Underbara bilder bjuder du på , tack för det vännen :))

Önskar dig en bra dag , varma kramar =))

2010-09-09 @ 08:01:21 URL: http://maxmax.bloggplatsen.se
Marie

Åh, vilken härlig vecka det ser ut att ha varit! Vilken överraskning att Gilla och du kom på samma ställe!

Kul att du delar med dig av alla fina bilder!

Kram och välkommen hem igen

2010-09-09 @ 08:37:37 URL: http://miruschkas.blogspot.com
Gunilla

Åh härligt med en badvecka att ladda upp med inför hösten !! fina bilder, trevligt att ni kom till samma ställe !

2010-09-09 @ 11:08:40 URL: http://smulan-67.blogspot.com/
Mi

Ni ser ut att ha haft en riktigt bra vecka. Va kul att ni kom till samma ställe som gilla. En bloggvän. Helt otroligt efentligen hur det kan bli och så liten världen är ändå. fina bilder du lagt in. Kramar och ha det skönt hemma i Sverige.

2010-09-09 @ 13:05:55 URL: http://www.metrobloggen.se/monicaandersson
Mita

Vilken härlig vecka ni haft, mycket god mat också, jisses man sitter ju här och blir hungrig,hi,hi...

Kul att träffa bloggvänner också, vilken tur,

Ha det gott och njut av hösten nu,

Kramiz!

2010-09-09 @ 16:45:35 URL: http://mithas.blogg.se/
Love

Välkommna hem från en skön vecka på Mallis.

Nyss skrev jag ett långt inlägg här men tryckte bort det då blir jag sur men till dig "syster" vill jag skriva igen. Det har varit tomt utan dina inlägg men den som väntar på något gott..... ja mycket gott ha ni stoppat i er ser jag på bilderna.

Mallis är ett bra ställe och vi har varit där mycket när barnen var små men nu är det väl 15 år sen sist. Vårt favoritställe var Alcudia.

Nu får du vänja dig vid kyligare väder och lägga undan sommarkläderna. Jag är på jakt efter en höstjacka har bara skräpjackor som jag inte vill åka till stan i.

Har så smått börjat tvätta fönstren och byter gardiner inför hösten. I mitt sinne är det fortfarande sensommar. Hösten får komma i oktober.

Nu ser jag fram emot att träffa dig och dom andra snart. Hälsa Anders och ha det så bra båda två.



Kramizz från pensionärerna i Närke.

2010-09-09 @ 18:27:27 URL: http://vindalou.bloggplatsen.se
Madde

Först så får jag önska er välkomna tillbaka! :D



Vilken härlig resa ni kom iväg på och vilken tur ni hade. Kul också att din bloggvän och hennes man bodde i närheten så ni kunde umgås och mysa lite. Verkligen en lyckoträff! ;-) Väldigt vackra vyer du bjuder på och väldigt kul att få se alla bilder. :D



Önskar er en underbar och härlig fortsättning på denna kväll!



Många många kramar! :D

2010-09-09 @ 20:58:54 URL: http://www.mads.bloggagratis.se
Corina

Vad härligt att få åka utomlands.....lär nog dröja innan vi kan åka en gång till (var till Bulgarien för fyra år sedan). Kram !

2010-09-09 @ 21:04:44 URL: http://corina.bloggplatsen.se
Gunilla

Fina bilder ni tagit

ja sådana där brevlådor finns det iaf i London oxå, fast röda.

Har vatit där ett par gånger, så jag har sett det.

Trevligt att komma iväg ibland.

Hoppas att vi kan åka ngn stans framöver,men det är ju pengar som saknas ibland.



Tass/

Gunilla

2010-09-10 @ 01:00:10 URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
skogsnuvan

Ser ut att ha varit en trevlig resa.

2010-09-10 @ 08:50:34 URL: http://bloggagratis.se
Camilla

Ser ut som om ni haft det jätte bra!

Välkommen hem!

Kram!

2010-09-10 @ 09:01:42 URL: http://cammo69.blogspot.com
Ruth

Välkommen hem till höstrusket. Ser att ni fick en fin vecka med vackert väder, ja nu är batterierna laddade för nya tag. Många talande foton, tack för dom.

Kram

2010-09-10 @ 09:50:35 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Mirjam

Hej Mamma!

Skönt läsa att ni kom iväg med ett lugn, och säger bara som de andra som kommenterat, ni ser ut att ha haft en jättebra vecka. Läst 5 böcker? Blev nyfiken på vad/vilka...s

JO, varför jag hamnade här idag, på din blogg var för att jag igår kväll då jag skulle natta Rut blev biten av ngt kryp, som fanns i sängen. Och, Hittade idag ett likadant i min säng! Tror de kan ha kommit ngt från katterna, som fått det utifrån , fåglar , kadaver, el dyl. Googlade på lopppor, löss och hamnade i din blogg, om kackerlackor och en mobil som fanns i en fisk! s

Vill tacka för din hjälp mamma, men nu from denna månad så klarar vi oss. Ser fram emot första lönen, så man ser ungefär var det kan landa. Ev, så ska jag få följa, via jobbet, till Stockholm 14-18 oktober. Hade ju varit härligt kunna ses, men det är en del frågetecken, ännu, kring resan. (brukaren har inte varit riktigt kry).

Nåväl, önskar er en skön helg. Vi ska få fara på inflyttningsfest med en väninna och hennes särbo, som nu blir sambo. Tvärs över gatan från oss. kram, nu ska vi äta frukost, barnen och jag.

2010-09-10 @ 09:55:07
Kerstin

Vilken trevlig överraskning att ni hamnade på samma ställe och kunde umgås under veckan. Roliga hus och rondellen var ju smart -:) Jag vet inte vad frisören hette men det var i huset bredvid ICA som hon, 2 unga tjejer, höll till.

Ja,, då får vi se hur Love svarar, det ska bli roligt att träffas.

Pst, skönt att du är hemma igen, jag har varit in här 3 ggr och kollat efter din reserapport -:)

2010-09-10 @ 10:33:54 URL: http://farna.bloggplatsen.se
Carina

Välkommen hem Margit!!

Vad härligt, ni verkar ha haft en toppenresa :)

Kram

2010-09-10 @ 17:06:35 URL: http://cinacarina.blogspot.com
wiper

Vad härligt ni verkar ha haft det. Jag visste inte att ni kommit hem. Vilka lustiga hus ;) god mat har ni ätit också. Häftig att träffa bloggvänner därnere. Det såg jättefint ut där ni satt och åt allihopa. Välkommen hem.



Ha en fin helg härhemma också

kramar till er båda

2010-09-10 @ 21:11:51 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Cilla

Ni verkar haft en riktigt mysig semester! =D

Kram

2010-09-10 @ 21:18:21 URL: http://cillapilla.devote.se
Dansbandsfrun

Åh så gott ni haft det och välkomna hem!! Din Lasse har väldigt lätt att bli solbränd va? Jösses så brun ;)

O va kul att träffa en bloggvän sådär! ha det nu gott och lev på minnena hela hösten o vintern. Kram

2010-09-11 @ 06:25:59 URL: http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se
Hebbe

Mors,,ja ögat ska ju ha sitt oxå...

Poolbygget är i slutfasen nu,,trädäcket ska dit och sen pooltaket..men i morgon åker en av mina bröder och jag upp till norrland igen..Haé Kram.

2010-09-11 @ 06:34:23 URL: http://www.metrobloggen.se/boda
Vickan

Men herregud vilken lyckträff där med Gilla och hennes man!!! Och vilken underbar vecka ni verkar ha haft. jag har inte hunnit lagt ut vår vecka ännu men det kommer det lovar jag. Har prioriterat städning och tvätt idag ,kan lova att det behövs efter en vecka borta och med dottern ensam i huset : ). Men senare idag så blir det ett blogginlägg om semestern.

2010-09-11 @ 13:36:14 URL: http://annehlie.bloggplatsen.se
av irja

Kära syster !!!

Sist,som alltid med mina kommentarer till dig,men jag skriver ju dessto mer i FB, dagligen, så det jämnar ju ut sig....LER...

Vilken härlig och skön vecka, är verkligen avis på dig/er...för oss är det lite svårare med sista minuten.....Gemytliga bilder att se på, nästan så att man är med på ett litet hörn.....LER.!!!

Hälsa Lasse så gott ifrån oss,,,Och själv ska du ha det bäst KramiZ lillsyrran IA.....

2010-09-12 @ 01:16:09 URL: http://40-talisten bloggplatsen.se
Gilla

Ja, nu har vi också kommit hem, men jag har inte hunnit att blogga ännu, för vi kom hem 4 i morse. Väskorna är urplockade och tomma, sen väntar tvätten på fredag.



Det var verkligen kul att få komma på en lite minibloggarträff. Inte kunde vi tro att vi skulle hamna på samma ställe. Tack för bollen förresten. Den använde vi med glädje resten av tiden nere vid havet. Vi låg vi poolen bara 2 av 14 dagar, fö det var ju så härligt vatten nere vid stranden.



Hälsa Lasse och Bert hälsar också till er båda.



Kram/vännen Gilla

2010-09-15 @ 13:07:38 URL: http://trebgilla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback