Sopplunchen häromdan...

i Brukskyrkan i Kolsva.....

Det var Christna , Lasse och jag som hade ansvar för SOPPLUNCHEN
denna onsdag.....

Det blev "CURRYSOPPA MED KYCKLING" som vi skulle göra för ca 40 - 50 personer....
Så det blev nåra timmars förberedande, skala ..skära och göra iordning grönsakerna, kycklinköttet..och allt det andra som  skulle vara i det TVÅ stora GRYTORNA

Här ser vi Christina...skära paprikorna i bitar...



Lasse skalar potatisen ..och skär dem i bitar....


Nu har vi det mesta i de 2 stora grytorna...
och nu var vi kaffesugna.....en liten paus.."var vi värda"...


Så skulle porslin, mm...plockas ut ur skåpen..
och ställas ut i lokalen där alla "gäster" skulle äta...


OSTEN, mycket dekorativt upplagt!!!


SOPPAN.....


Den blev MYCKET MUSTIG OCH GOD!!!!
Många "backade" och talade om för oss att SOPPAN var TOPPEN!!!!
HÄR ser vi på några bilder...matgästerna....




jag serverar..öser upp...


Christina,tar en bild..och ser till att fylla på....
allt eftersom matgäserna tömmer.....faten...


NU har alla ätit...gått hem till sitt..
Och HÄR SITTER VI KVAR.."EFTERPRATAR"..och umgås
en timme till....
En mycket trevlig stund..för oss alla!


Christina och  hennes man..har en hund, DOLLY..
och vi bestämde att jag skulle följa med på en promenad..senare....

HÄR ser vi den LÄCKRA VOVVEN DOLLY..och matte Christina!!!

OBS!! Denna hundras..har ETT BLÅTT ÖGA och ETT BRUNT ÖGA!!!!
Visst är hon söt!!!!


Nu några få bilder från E-tuna..där jag nu jobbat mina 2 nätter....
En bild från min lunch.....i går.....Lättlagat....gott!!


Lämnade in min bil på TOYOTA i går, innan jag åkte hem och sov...


Och denna gången fick jag låna en liten "PLUTTBIL"...Toyota...


Sitter vid datorn..och gör iordning detta inlägg innan jag ska sova ett par timmar.
Har lite ärenden som jag sedan ska FIXA på stan under dagen
.   Kl 16 så ska ja åka till SJ..Min väninna Gunilla kommer med tåget..från Linköping

och kl 19...så skall vi vara på en Musical.."SMEDENS DOTTER"....
Sen åker vi hem till Kolsva....
till min Lasse och katterna....


Kommentarer
wiper

Vad roligt att se bilderna från soppluchen. Ni är jätteduktiga och det ser supergott ut. Detta med uppläggningen av osten ser proffsigt ut. Jättefin hund. Vad kul att du får besök från Linköping som inte ligger alltför långt från oss.



Ha en toppenhelg

varm kram

2010-10-15 @ 10:08:52 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Lillemor

Fina bilder som alltid, kul att se från sopplunchen

Vad är det för ras på hunden? Hoppas att ni får en trevlig kväll

Ha en bra helg

Kram

2010-10-15 @ 13:00:01 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Mita

Men gud vilken god soppa ser det ut som.Trevligt med sån gemenskap. Charmiga vovven, det är väl en korthårs collie?

Jisses vilken liten pluttbil,men söt,ler

Ha en fin,fin kväll,

Varma kramar!

2010-10-15 @ 16:24:00 URL: http://mithas.blogg.se/
Love

Kära syster yster!

Att soppan är god kan vi ju intyga. Den kan jag väl få receptet på när vi ses. leif pratade om den på hemvägen så han blir nog glad om jag gör den.

När det gäller Collie och Shetland sheepdog så är det färgen blue merle som kan ge ett eller två blå ögen. Våran blue merle hade två bruna ögon men även med blå är dom godkända för avel och utställning.

Tänk nu är syster vår i Stockholm och snart ses vi.

Ha en rolig kväll med Smedens dotter. Jag blir sittandes ensam för att se på Idol. Leif gillar det inte. Du vet smaken .......

Berg o dalbanan går verkligen upp o ner just nu men jag hänger mig kvar.

Om vi har tur kommer Roger över helgen det beror på om han ska jobba eller inte.

Jag tänker på er och önskar en härlig helg.

Kram från storasyster Love.



2010-10-15 @ 16:55:20 URL: http://vindalou.bloggplatsen.se.
Carina

Soppan såg jättegod ut!

Ha en trevlig kväll på musicalen!

Kram

2010-10-15 @ 17:41:02 URL: http://cinacarina.blogspot.com
Sita

Härlig soppa ser det ut som. Jag vill oxå ha receptet. Kram

2010-10-15 @ 17:42:20 URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Ruth

Synd att det är så långt till erat matställe, soppan får det att vattnas i munnen. Kul att träffas och göra saker tillsammans till andras glädje. Ha en toppenfin helg !

Kramen

2010-10-15 @ 21:35:26 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
skogsnuvan

Det tar alltid länge tid än man tror när man ska laga mat men din soppa såg jättegod ut och ni såg ut att ha det riktigt roligt när ni jobbade tillsammans. Att göra saker tillsammans ger glädje Det är ett som är säkert

2010-10-16 @ 13:02:01 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Vickan

Fina bilder och jag blev hungrig bara jag såg soppan! Mmmm jag älskar soppa. Förstår att det tog tid att göra så mycket soppa.

2010-10-16 @ 16:12:01 URL: http://annehlie.bloggplatsen.se
Gunilla

Hur är det med hundar som har tvåfärgade ögon?

ett blått och ett brunt öga

Är det samma som hos katter, odd eyd?

Kan inget om hundar på det sättet, så det var intressant med hunden med ett blått öga och ett brunt öga.

Jag hade en katt för en hel del år sedan, som var oyd edd.

Dom är fina oxå.

Ha en fortsatt bra helg

tass

/Gunilla

2010-10-16 @ 21:17:22 URL: http://gunillaskatter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback