När man får "OVÄNTAT BESÖK....."

FREDAG:

Tänk vad bra med FACEBOOK.....i torsdagskväll...så läste jag i Patriks, min ene min sons blogg....
och där läste jag att dom skulle stiga upp tidigt på fredagmorronen. (02.45)
..och åka till Hjo..på kräftskiva....
Så på förmiddan så ringde jag till hans mobil....
skulle höra hur långt dom kommit...
OCh då var dom på IKEA i  VALBO...(strax utanför Gävle) 
Om en stund ringde han tillbaka..och sa att dom skulle svänga förbi Kolsva..
och ville att vi skulle bjuda på fika...
Jag ringde tillbaka efter en stund och sa: " Då fixar jag lite lunch till er i stället"...
La
på luren..OCH SNABB PLANERING....
Åkte till ICA..ocj köpte lite saker..till maten jag planerade...
och sbnabb tillagning.....
"Chorirzosoppa med grönsaker..."

Matlagning..och dukning..så att allt var färdigt när dom kom...
och inte sinkade bort så mycket tid...

NU KOM DOM!!!!

Allt var nästan framplockat...och här ser vi:
Lasse, Åke, min sons svärfar..och hans bror Sigge..

Patrik, min son, hans kära hustru Catarina och deras yngsta dotter..Tessie...

Några bilder....jag hade visat mian FINA BILDER..som jag tagit på THE STUDIO....
(visade 3 bilder förra blogginlägget)
och nu visste Catarina..hur man kunde hålla händerna..så att bilden inte BLIR SÅ "STEL"...

Tessie( ett av mina 14 barnbarn) och jag....

 

Son , dotter..och mor....

 

Fin bild av Katarina....



Kaffe och lite gott...eftermaten....



En timme hade gått..ätit, fikat, visat runt i huset..så dom fick se...
(så Åke och Siggge dom fick se, dom  hade inte varit hos oss förut)
Nu på väg till bilen för att åka vidare...




Tog tillsist en bild av Tessie o Katarina..igen, tillsammans...


TACK FÖR BESÖKET!!!!
OCH FÖRHOPPNINGSVIS..så stannar dom till på tisdagförmiddag..och en snabblunch igen
när dom är på väg uppåt, hem igen...
till Trehörningen, Tavelsjö, utanför Umeå.

-------------------------------------------------------------------
LÖRDAG:

Ny dag...lördag....idag....
Vi har varit på FÖDELSEDAGFIRANDE!!!!
Anne, Lasses sonhustru, här i Kolsva...fyller år i morron..men firas idag....
Presenten vi hade med oss...


Här ser vi Roger... (Lasses ena son) Anne och  sonen..Måns...


Pappa Lasse..och Roger... vid fikabordet...


Måns, storasyster Emma...och jag...




Måns visade hur man kan äta en tårtbit..stoppa in skeden ini biten..och hålla såhär...


Nu är  Måns utklädd...snart halloween...


Och här...visar han sin nya fina varma mössa och sin fina nya skinnjacka!!!
Vilken mannekäng!!!!


Det har varit 2 trevliga dagar..igen....
och vi tar det lugnt också...emellanåt...
så var inte oroliga för oss....
Vi hänger med ett tag till....


Kommentarer
Bloggblad

Det tar tid att lägga in så många bilder!

Som vanligt blir jag impad av alla gäster - jag förstår att både du och Lasse är väldigt gästfria!



Jag fick ta av mig mina glasögon till spegelbilden, för att det inte skulle bli speglad i glasen, men det funkade ju även med glasögon. Har man dom jämt känns det konstigt utan.

2010-10-30 @ 22:28:00 URL: http://www.bloggblad.blogspot.com
Anonym



Det var ett par dagar jag var inne hos dej och tittade. Jag har haft problem med att komma fram på nätet. Det berodde på att jag städade för bra under en byrå, där sladdarna ligger, så kontakten till elen till datorn var osäker.



Det var som vanligt mycket bilder du hade på olika människor och händelser. Kul att se.



Kram/Gilla

2010-10-30 @ 22:54:13 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Ruth

Fantastiska familjfoton med beskrivande text, ja hos er sker det alltid trivsamma sammankomster ock trivsam gemenskap. Ni åldras aldrig i förtid hehe.

Håller på att glömma dom fina fotona på er i förra inlägget, superfina, det måste bli en förstorning !

Kram och god natt !

2010-10-30 @ 23:06:28 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Fenixmona

Godmorgon Margit! Så härligt när de tittar förbi...Barnen o barnbarnen är ju vår stora rikedom! Fina kort!Kramiz

2010-10-31 @ 06:14:32 URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com
Sita

God morgon. Härligt att få besök som man inte väntat sej. Kalas blir det idag här. Kram

2010-10-31 @ 06:37:38 URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Camilla

Spontana besök är man inte van med att få.

Inte jag i alla fall.

Det var nog vanligare förr. Nu vill man inte störa folk!!

Störa folk!!???

Man stör inte. Det är ju hur roligt som helst att få främmande!

Som vanligt är det jätte kul att se så många bilder.

Kram på dig och ha en toppen söndag!

Här ska rivas tapeter! :)

Kram på dig!

2010-10-31 @ 07:32:50 URL: http://cammo69.blogspot.com
Gilla

Svar: Jo maten var verkligen lyckad. Plattorna var så stora, att jag inte orkade med allt. Äppelkakan var en stor hit. Det syns på det som fanns kvar, för det var en stooor form.



Vi får ge oss iväg igen med datorerna och få hjälp med att föra över de förlorade bilderna.



Visst får jag låna hans dator. Jag bara skojade.



Kram till er båda från oss båda.



Gilla

2010-10-31 @ 10:17:11 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Lillemor

Ser att du haft några trevliga dagar med främmande och att ni även varit borta

. Fina bilder som alltid

Ha det bäst vännen

Kram

2010-10-31 @ 11:03:52 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Sylvia

Trevligt med sammankomster så där apropå. Det brukar bli lyckat. Det var ett jättebra tips att få levande bilder:-) Måste jag prova.

Ha en fin Helg.

Kram

2010-10-31 @ 13:31:39 URL: http://cobra38.wordpress.com
Carina

Härliga underbara Margit! Jag tycker det är helt fantastiskt vilket tempo du har. Klart du hänger med :)

Kram vännen!

2010-10-31 @ 19:38:01 URL: http://cinacarina.blogspot.com
Love

Jag försöker verkligen få ihop hela er storfamilj men nu dök det upp en son med fru och barnbarn.

Det är bara trevligt med besök och när det gäller ens barn så är det femstjärnigt.

Goa vänner är också en glädje. Vi har umgåtts med några vänner här i helgen men nu är det afton och jag ska se lite på Tv.

I morgon bär det iväg för att hämta Gaius och det är så spännande.

Jättefina kort på dig som en vacker modell.

Michelle var till Västerås och fotade sig för någon månad sedan och det blev också väldigt bra.

Skulle själv vilja men är inte stadd i kassa just nu.

Tänk att i morgon är det november en månad som jag gärna skulle kunna hoppa över men den 28 är det ju 1:a advent och då börjar det roliga.

Hälsa nu Lasse och ta hand om er syster yster.

Kramizz Love.

2010-10-31 @ 20:12:22 URL: http://vindalou.bloggplatsen.se
Vickan

Vad mycket härliga bilder du visar från helgen. ser att du har haft en fin helg : )

2010-10-31 @ 21:51:44 URL: http://annehlie.bloggplatsen.se
Mita

Jamen vad härligt med såna besök,det blir så spontant och bra.

Fina berättande bilder du bjuder på också.

Ha det fortsatt bra

Kramiz!

2010-11-01 @ 13:31:38 URL: http://mithas.blogg.se/
Suss

Vilken trevlig helg med så mycket släkt. Du verkar aldrig ha problem att få ihop vare sig mat eller fika och folk kommer hela tiden. Ha det bra! Kram

2010-11-01 @ 16:28:58 URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback