CAFE´kväll...och lite annat

Har ju varit i Eskilstuna...jobbat 3 nätter under helgen....
och hunnit "åka lite runt."  På Lördagseftermiddaagen
så gjorde jag lite ärenden.....var på en LOPPIS och på SECOND HAND....
och skulle till TURISTBYRÅN och hämta 2 biljetter till FREDAGKVÄLL..
( En av mina Bloggkompisar, MARIANNE BOKBLAD har skrivit berättartexterna mellan sångerna,
 samt 3 av sångtexterna och kommit på iden till manuset.)

Smedens dotter - ett musikaliskt äventyr
Smedens dotter


På vägen dit...så ser jag en SAMLING CYKLISTER...
som ALLA STÅR PÅ HUK..på cykelbanan...och där...
SÅ LIGGER EN AV CYKLISTERNA som cyklat omkull och skadat sig...
Jag parkerar min bil,  Tar "FÖRSTA HJÄLPEN" med mig som jag hade i bilen...

(BILDERNA LÅNAT FRÅN GOOGLE)

Här ligger den skadade cyklisten..med ca 10 kompisar..runt omkring.
förstod att nån olycka hänt...och där låg en av dem ...SKADAD....


ALLA hade cykelhjälmar på sig..och han hade slagit huvudet mot asfalten..och var SKAKAD!!!

KNÄNA  var också sönderslagna....
Jag öppnade min lilla " FÖRSTA HJÄLPEN".... små förpackningar: "sårtvätt"...
och DÄR fanns ett förband...just för skadat knä....fanns också

så vi hjälptes åt att sätta på och linda förbandet om hans ena knä...

Se hela bilden




Kändes bra att kunna hjälpa till....och att jag hade lite förband som vi kunde använda...

När jag åkte iväg så TACKADE DOM mej för hjälpen ....och förbanden..

---------------

Bild på ett av mina mellanmål...under helgen...


Söndagskvällsmiddag.... KYCKLINGFILE`och grönsaker,
MYCKET GOTT
!!!!



Söndagkvällen så var det CAFE´KVÄLL..i Pingstkyrkan...och jag skulle då vara med...
I våras....så blev jag tillfrågad om jag skulle hjälpa till med mitt dragspel  (spelat mycket för 30 år sedan)
och skulle då vara med o spela..

OCH när vi då skulle öva före Cafe´mötet..så "HAKADE DRAGSPELET, EN TON upp sig"...
SÅ jag KUNDE INTE SPELA...så jag fick då vara med och sjunga...

Så KÖPTE jag ett NYTT  DRAGSPEL...övade och skulle vara med...
MEN så ramlade jag i april, och BRÖT 3 REVBEN..
vilket innebar att det var helt omöjligt att vara med..och mer än 3 månader..
..så kunde jag INTE ALLS ta på mig dragspelet...
MEN NU var det dags...

Nu kommer lite bilder...





Jag spelar ju bara på gehör..så jag fick verkligen koncentrera mig och lyssna på mitt egete spelande....
så att jag hörde mina egna toner..så om... jag spelade rätt..(och visst spelade jag också lite fel)




Cafe´ lyssnarna...


Igår så åkte jag till min Lasse i Kolsva igen..för då hade jag
 "jobbat färdigt" mina arbetspass för dennna gången...

På eftermidagen så skulle vi ta en skogsrunda....se om vi kunde hitta nån svamp....
men där vi gick så hittade vi ingenting...
Men det blev en promenad ute i NATUREN....
och det var vackert väder och många fina färger att se i skogen...














Idag...så är det en ny dag igen. Lasse är i Köping och spelar GOLF.
jag sitter vid datorn...men ska snart försöka att städa litegrann...
"och göra nån nytta"...


VAR DAG ÄR EN SÄLLSAM GÅVA
EN SKIMRANDE MÖJLIGHET!!!!


Kommentarer
Lillemor

Vilken tur att du var i närheten så du kunde hjälpa den skadade killen. Vad kul att du kunnat börjat att spela dragspel igen. Fina höstbilder

Ha det bäst min vän

Kram

2010-10-12 @ 12:47:14 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Mita

Du kom där som den barmhärtiga Florens Nightingale,ler tur dom fick så bra hjälp av dig.

Vad roligt du kunde vara med och spela dragspel igen.

Härliga höstbilder,jag som älskar hösten,

Varma kramar!

2010-10-12 @ 13:19:21 URL: http://mithas.blogg.se/
Margaretha karlsson

Hej igen Margit!

Jag blir så glad när jag ser dej med dragspelet. och så är jag lite avundsjuk som inte kan spela. Älskar ju musik och dragspel bl.a.

Visst är naturen underbar nu att vara ute och njuta i. Så fina färger. Har nyss varit på en liten tur ut och sparka "kling" i löven!

Och vilken hjälpsam människa du är Margit som hjälpte denne cyklisten. Ja,jag skulle inte ha tvekat själv att göra detta.Har man en gång jobbat inom vården sitter detta i med att "ta hand om" kvar,eller också är man sån av naturen.

Ha en bra dag och vecka nu och vi ses ju dagligen på facebook.

Kram. Margaretha.

2010-10-12 @ 13:42:20 URL: http://margaretha.bloggagratis.se
Sita

Vilken tur för den skadade att du kom. Fina bilder har du oxå som vanligt. Kram

2010-10-12 @ 17:47:38 URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Liisa

Så fint med höstbilder! Och jag blir lite avis på dig som kan sjukvård - det skulle vara bra att kunna både nu och då....

Och här har jag det bra i din lägenhet!

2010-10-12 @ 18:27:39
Marie

Tittar in för att önska dig en trevlig kväll!

Många kramar

2010-10-12 @ 18:43:54 URL: http://miruschkas.blogspot.com
Carina

Tur du kom förbi där som en räddande ängel och kunde sätta lite "plåster på såren"

Vad roligt att spelningen äntligen blev av :)

Fina vackra höstträd, det gäller att njuta av alla vackra färger nu, snart ligger alla löv på marken.

Kram

2010-10-12 @ 20:23:01 URL: http://cinacarina.blogspot.com
susanne

Tack snälla Margit för kommentar på min blogg.

Det är roligt med en som har samma namn som jag och som också bloggar.

Min minsta dotter heter Margit också som tilltalsnamn och det är mitt andranamn.

Ha det bra och hoppas vi hörs flera gånger.

kram Susanne (Margit)

2010-10-12 @ 21:07:30 URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Sylvia

Säkert blev killen glad och tacksam över din hjälp. Inte många som är så hjälpsamma som du.

Jättefint kort på dig och dragspelet och jag är säker på att tonerna satt perfekt denna gången.

Här har vi också haft fina höstdagar och visst är det härligt att strosa omkring och njuta av de vackra höstfärgerna.

Ha det gott!

kram Sylvia

2010-10-12 @ 21:21:21 URL: http://cobra38.wordpress.com
Bloggblad

Nu blev det nästan rätt - sånär som på att B.Wastesson har hittat på idé till handlingen... Det ska bli så spännande, jag känner av lite premiärnerver fast jag inget ska göra. Hörde att Matilda som är den äldre huvudpersonen åker dit och börjar repa redan i morgon.

2010-10-12 @ 21:54:54 URL: http://www.bloggblad.blogspot.com
Ruth

Änglar finns dom ? jaaa, en ängel var du när du hjälpte killen som låg på marken skadad, dig glömmer han nog inte i första taget.

Synd att ni inte hittade svamp så det räckte för en svampstuvning till en macka. -2* här nu och helt stjärnklart mot den svarta himlen, så fint ute även i mörkret. Förresten du frågade i mina kommentarer om vi bodde i ett hyreshus, näää detta rymmer många men nu är vi bara 2 sedan barnen skaffade eget, så huset är vårat.

Kramen.

Ha det gott vännen.

2010-10-12 @ 22:43:58 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Karin

Va´roligt, nu har jag äntligen fått se dig med dragspel på magen. Det gick säkert jättebra.

Jag fick en ukelele i julklapp, som jag önskade mig, och NU äntligen har jag tagit mig i kragen och tittat i övningsboken. Nu kan jag 2 accord D och A7!!

Shoppat har du också gjort, läste jag. Snygg jacka och fina kängor. Kängor ska jag nog också titta på, och som du väljer jag utan klack.

Kram och allt gott önskar jag dig!

Karin

PS Tur att DU kom förbi när olyckan hade hänt, och att du hade med dig förband.

2010-10-12 @ 23:24:00 URL: http://pixelmojan.se
rolf

God morgon.Fick avslag från jobbet.Hänger inte läpp för det,bara bita

ihop det sura äpplet och söka nytt.ni ska ha en skön dag.kram

2010-10-13 @ 07:02:57 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Camilla

Vilken tur att just du kom förbi då olyckan var framme.

Hoppas att du får en bra onsdag!

Kram!

2010-10-13 @ 08:47:05 URL: http://cammo69.blogspot.com
Mi

En sån tur att du hade första hjälpen kittet i bilen och att du stannade och hjälpte till. De flesta åker ju bara förbi och hoppas på att det är någon som stannar.

Ha en fin dag. Kramar!

2010-10-13 @ 11:25:38 URL: http://www.metrobloggen.se/monicaandersson
Anonym

Vad tur med första hjälpen!

Skogen är härlig. =)

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-13 @ 17:53:16 URL: http://tvminnen.blogg.se/
Corina

Som vanligt härliga bilder i din blogg. Kan tänka mig att det kändes fint att kunna vara behjälplig när denna cyklist drattat i backen. Kram !

2010-10-13 @ 20:18:07 URL: http://corina.bloggplatsen.se
skogsnuvan

Där fick jag ju lite svar på min undran. Du ser väldigt häftig ut med ditt nya fina röda dragspel. Roligt att kunna spela. Mina bröder och min son, pappa och alla mina syskonbarn kan spela. Det är bara jag som inte kan spela något instrument men jag kan en del annat istället.

2010-10-14 @ 09:57:28 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Gilla

Så bra att du kom som den räddande änglen, eller som Florence Nightinggale.



Så härligt det ser ut i skogen på dina bilder. Härlig höst.



Svar: Vi var och hälsade på våra vänner i eftermiddag och han bad mej särskilt att skriva om det på nätet. Om inte IF ger dem besked snart så kommer dom att skriva i tidningen eller till Plus.



Det är helt enkelt rent hopplöst för dom. De är våra allra bästa vänner. Jag jobbade i hennes och hennes mans bokhandel de sista åren innan pensionen. Så hittade hennes man en ny, mycket yngre kvinna och det blev skilsmässa. Men vi "ordnade" att hon träffade den nye och de har det bra tillsammans.



Kram/Gilla

2010-10-14 @ 22:58:51 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Susanne P

Tur att det finns kunniga medmänniskor i närheten om olyckan skulle vara framme!

Kram

2010-10-14 @ 23:49:28 URL: http://www.susannep.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback