Så mycket man hinner...på EN ENDA DAG....

eller hur?????
Jobbade min extra natt..kom hem i morse...la mig för att sova...till 10.45...
tänkte jag...men...när mobilen ringde..så flyttade jag fram den..OCH snpzade..till 12.45.
Hade planerat att sova LITE..och vara på VIKTVÄKTARNA vid 12.15...
MEN så blev det inte...Jag var SÅ trött..och behövde nog sova den extra tiden...
Det var ju lite mera som planerats...senare på dagen...
(så jag hoppade över VV)

Lasse kom till "TUNA".... vid 13 tiden....
OCH kl 14..så skulle vi vara på ett RPGmöte..i Missionskyrkan..
(en kristen pensionärs förening)

Dom skulle ha ett besök av en musikgrupp..som kallas för

"RAMLÖSA"
Och DET var en härlig grupp..som spelade MÅNGA härliga låtar från 60 talet...
och det var sväng i dem...och fart och fläkt och GLÄDJE..
HÄR SER VI DEM!!!
s

DRAGSPELAREN..
som fick en kram, av Inga-Lill....en väninna som vi träffade när vi kom dit ...
Hon hade haft DRAGSPELAREN..som chef...tidigare...


Efter att ha LYSSNAT OCH NJUTIT på MÅNGA LÅTAR av dem....så var det KAFFETAJM!!!




Inag-Lill och Lasse..och flera....


Inga-Lill o jag....


Så det var mycket trevliga timmar...lyssna, njuta och träffa lite andra människor...
och prata med..dem....
Så åkte Lasse o jag hem..till min lilla "övernattningslägenhet"....
(jag hade nu varit i E-tuna från söndageftermiddag tills i kväll)
Värmde korvsoppa..som jag tidigare tillagat...
Mat måste man ha...
Visar en bild..igen....
Har idag BYTT GARDINER!!! "Vanliga..."..och som "värmer lite"...
och hindrar draget från
fönstren lite...
KÄNNS MYCKET MERA OMBONAT NU...denna årstiden...

Nu har jag pratat med Liisa....
(som nu bor i Gnosjö, men är på besök.hälsat på sin mamma mm..)
Så passade det att hon skulle komma en sväng förbi hos oss..så
vi hann träffas innan vi skulle åka vidare...
Dukat fram...kaffekopparna...


NU har Liisa kommit....och finns det hjärterum...så finns det hjärterum...
Liisa och Lasse...


jag och Liisa...


När vi på eftermiddan var opå RPGmötet och träffade Inga-Lill
tyckte hon att vi kunde titta förbi en sväng..på kvällen innan vi skulle
åka till ARBOGA...
Och nu är vi där....
Fikar och hinner umgås ett tag.....









ja, så åkte vi iväg...till Arboga..innan vi skulle hem till Kolsva ien...

Lasses ena barnbarn, Julia. går GYMNASIET DÄR..och nu i kväll
så hade dom
ÖPPET HUS..till kl 21....
Och vi åkte då dit...hann med ett tag....


Vi var inne på en MATTELEKTION...
Här visade lärarenn ett UPPDRAG en UPPGIFT.....som dom skulle lösa...

Det gällde att kunna räkna med X och Y!!!!

Fick ta en bild av Farfar Lasse med sitt barnbarn...Julia...


Jag har haft en mycket INTENSIV vecka....mycket jobb...utbildning

samt trevliga träffar som ni ser/sett på mina bilder!!
Det gäller .
"ATT FÅNGA DAGEN!!!!"

OCH NU....så har jag semster...tills den 31 januari...
när jag SLUTAR MIN FASTA TJÄNST..på
KVINNOKLINIKEN på Mälarsjuhuset...
Där jag har varit och jobbat från 1980..tills nu.
(förutom 3 år när jag flyttade hem till Vännäs, men kom tillbaka till E-tuna )




GOD NATTT ALLA MINA VÄNNER!!!
KRAM!!!!


Kommentarer
Margaretha karlsson

God Morgon Margit!

Oj vad du håller igång! Men vad trevligt du ser ut att ha.Förstår bara inte att du hinner med allt.Du verkar vara en sådan go människa som alla tycker om.

Undrar hur det kommer att kännas för dig att sluta jobba då.Du verkar ju vara så omtyckt där också.

Önskar verkligen jag får tillfälle att träffa dig någon gång.

Nu vill jag önska dig en jättetrevlig helg Margit tillsammans med din käre Lasse.

Kram min vän.

Margaretha.

2010-11-19 @ 08:27:37 URL: http://margaretha.bloggagratis.se
Camilla

Bara en massa trevligheter.

Det är bra!

Kram på dig!

2010-11-19 @ 09:18:41 URL: http://cammo69.blogspot.com
Liliann

Hur får du tiden att räcka till? du verkar ha en positiv energi som få!

Kram från ett vintrigt och kallt Östersund

2010-11-19 @ 10:34:07 URL: http://livetefantastiskt.bloggagratis.se
skogsnuvan

Din energi har visst inga gränser och du ska se att när du blir pensionär kommer du att få ännu mer bråttom och man kommer att dra i dig från alla håll. Du är en sån, känner igen mig lite i dig.

2010-11-19 @ 11:28:39 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Lillemor

Undrar bara hur du får tiden att räcka till och jag förstår inte hur du orkar. Fina foton som alltid

Ha en skön semester

Ha det bäst

Kramen

2010-11-19 @ 12:12:42 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Sita

Vilka härliga bilder. Du har en sak inne hos mej. Kram

2010-11-19 @ 18:22:31 URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Carina

Då får jag önska trevlig semester till en snart nybliven pensionär :)

Det måste kännas lite vemodigt att sluta jobba. Men du är så aktiv så du kommer nog inte att ha några problem att fylla dagarna.

Kram vännen!

2010-11-19 @ 18:38:52 URL: http://cinacarina.blogspot.com
Love

Ja det vill jag lova var att få in många roliga saker. Tro nu inte att du ska få mer ledigt när du slutar jobba det är då det sätter igång på allvar.

Jag hinner verkligen inte med allt jag skulle vilja göra. I kväll blir det lugnt med Idolgänget som sällskap och i morgon ska vi åka med Elinor och titta på en hundvalp till henne o barnen.

Kram

Love.

2010-11-19 @ 20:03:17
Ruth

Tror att du så väl behöver denna semester, du är i farten mera intensivt en 30 åringar, ständigt på språng, en hit och en dit. Vad konstigt det kommer att bli för dig och Lasse, ni kommer att njuta !

Ha en fin helg vännen / kram

2010-11-19 @ 23:30:40 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Vickan

Vad härligt det låter med LÅNG och trevlig ledighet ; ) Fina bilder du bjuder på som vanligt.

2010-11-20 @ 21:16:53 URL: http://annehlie.bloggplatsen.se
Maria

Trevlig dag ser ni ut att ha haft du o din Lasse. Semester ja det låter enormt skönt bara vara, göra det man vill och ha det gott. Gott önskar jag att du får det imorgon också/kramen

2010-11-20 @ 21:53:42 URL: http://torparmor.blogspot.com
ansepanse

önskar dig en trevlig semester som sedan går över till pensionärslivet, är det så? har jag förstått det rätt

Sv: kul att du tittade in - nu ska jag gå och lägga mig - kramar

2010-11-21 @ 00:00:59 URL: http://kinaguld.blogg.se/
Gilla

Du flyger och far som vanligt lilla Margit. Men det måste väl bli skönt för både dej och Lasse sen du slutat jobba?



Svar. Jag är inte alls glad för att det blev snö. Den ligger inte kvar länge hos oss utan smälter och det blir blött och grått. Vintern i Skåne är inte nåt att glädjas åt.



Kram från oss båda till er båda.



Gilla

2010-11-21 @ 00:31:51 URL: http://trebgilla.blogspot.com
LambergsfruaLambergsfrua

Kära Margit!

Du är bara helt enastående! Ditt dygn måste innehålla fler än de 24 timmar, som vi andra har;) Hur skulle du annars kunna hinna med så mycket som du gör. Egentligen är det under att du inte är tröttare än du var härom morgonen.

Vad roligt att se det fina fotot på din Lasse och hans barnbarn - en riktigt skönhet:)

Önskar dig en fortsatt bra dag!

Varmaste kramar till dig!

2010-11-21 @ 12:39:22 URL: http://lambergsfrua.bloggplatsen.se
Anki Paulsson

Kikar in och önskar dig en trevlig söndag.

Ni ser ut att haft det riktigt trevligt :)

kram

2010-11-21 @ 14:39:42 URL: http://www.hampusmamma.bloggplatsen.se
Madde

Hej Margit! :D



Hoppas att allt är frid och fröjd! ;-)

Här har det hänt massor igen som vanligt ser jag. Hur hinner du med allt? Vilket fall så ser det ut som om ni har haft en toppenhelg! :D



Jag fick en utmaning (några frågor) av en bloggvän här igår. Där ska man även utmana ytterligare 4 st och jag valde dig som en av dem. Du går bara in på min blogg och skriver av frågorna och lägger upp dem här på din egna blogg. Sedan är det bara att svara efter tycke och smak. ;-)



Önskar dig/er en fortsatt trevlig kväll! =)



Många kramar! :D

2010-11-21 @ 17:38:33 URL: http://www.mads.bloggagratis.se
Margit

Tack Madde för din hälsning!! kanske jag inte tar mig tid...med utmaningen...

Vi har varit till IKEA i Västerås idag...trevligt som vanligt!

Kram på dej!!!

2010-11-22 @ 23:33:19 URL: http://margitholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback