BLANDAT.....

Lite blandat..från i söndags, Fars dag...till och med i dag...tisdag kväll...

Jag ÄLSKAR att köpa många halsband/kedjor...Tycker att det PIFFAR UPP!!!
Så jag köper..och köper...och så har jag haft dom sittande på TOA skåpet  hos Lasse...
MEN det var inte riktigt så bra plats att ha dom där...
Så jag kom på DENNA IDE`!!!!
Den här sitter i sovrummet ..hos Lasse...

Visst blev det bra!!!???
De få gånger vi tänder ljusen..så kanske jag får plocka borde dem då...

Jag hade köpt billiga CHAMINJONER..på Villys..så nu var det dags att steka dem...
så att de inte skulle förstöras...
Lasse vid STEKPANNAN....


Skulle ju jobba på söndagnatten..så jag åkte på eftermiddan...
för att vara med på "CAFE mötet" i Pingstkyrkan kl 18.00..
Jag hade packat ner mitt dragspel i väskan..men
bestämde mig för att inte ta med det..denna kväll..
Det skulle vara "psalmsånger"..och jag tänkte att det var lite svårare...
Men jag var med och sjöng...och fikade och fick vara med i den härliga atmosfären.

Där sjöngs många GODINGAR..gamla sånger.. som "Ovan där,  Blott en dag"...

Några av musikanterna...


HÄR ser vi några vid ett av kaffeborden.på fikastunden...
Och denna kväll så var det mackor och bullar..GOTT!


Jobbade min första natt...av två..sov under förmiddagen...
och hade bestämt med min vän Elvy..att vi skúlle träffas på eftermiddagen..
Hennes kära Håkan var på sjukhusdet på behandling...
( VI är ju gamla bekanta sedan 30 år tillbaka
när jag kom flyttande till E-tuna)


så vi fikade..och åt av hennes ALLDELES NYBAKADE
RIMBOBULLAR!!!
Dom gräddades när jag var där så dom var ALLDELES NYGRÄDDADE!!!
LÄCKRA!!!


Jag "unnade mig" också en nybakad god  bulle!!!


Innan jag åkte till Elvy..så använde jag min mobiltelefon....
kollade telefonnummer..till LIISA so m jag ringde till
och DÅ FUNGERADE min mobil....

När jag parkerade vid Elvys bostad..så tog jag fram Mobilen..
skulle kolla vilken PORTKOD dom har...OCH DÅ
VAR MOBILEN HELT DÖD!!!    PANIK!!!
Hur skulle jag nu komma in???
Jo jag tänkte att jag kunde ringa upp till Elvy, så hon kunde säga koden...
Jamen visst..så dum jag är...MOBILEN funkar ju inte!!

HUR
skulle jag NU komma in...dom bor på 5:e våningen så inte
kunde jag börja ropa...
När jag kommer till PORTEN..så är DÖRREN ÖPPEN!!
Ser ingen som gått in,,med det måste det ha varit..och nu..
så började den "gå igen"..
Men jag hann ta tag i den..och kom in..
Satt och tryckte på mobilen under tiden hos Elvy...gång på gång...
MEN inget liv..helt död...

Kände panken..

Inget mer jag kunde göra..

Jobbat min andra natt....och när jag kom hem i morse..
så ringde jag till Sofie..ett av mina barnbarn (Marias ena dotter)
Frågade om jag kunde komma förbi på eftermiddan och hon kunde hjälpa mig..
att lägga in och byta till en annan mobil som jag har...och inte använder..

När jag var där..och hon öppnar min "lilla röda mobil"....
så ser hon MASSOR AV SMÅ...
DAMMRÅTTOR inne i mobilen runt batteriet..och kortet..
Hon gjorde iordning den lilla svarta mobilen.så att den funkade med mitt kort..i.
Och nu så torkar hon ur  min röda..och får bort ALLA DAMMRÅTTOR..
och så provar hon igen med kortet i MIN LILA RÖDA..
OCH den FUNKAR GEN
!!!!

Så jag är SÅ TACKSAM..att Sofie har fixat den..igen..så att jag kan använda
min lilla röda mobil..som är nätt och lätt att använda..ryms bra i min byxficka...

Har sedan varit lite runt...på HEMKÖP..och ICA MAXI.
och handlat lite plock...
Köpte denna lilla söta bricka..(den sista dom hade, 
 de sålde ut den för ENDAST 10 kr..så det kunde jag INTE mostå..)
Jag älskar BRICKOR..också.....
Här visar jag mitt "mellanmål"..som jag åt när jag kom hem...


HEMKÖP..så säljer dom dessa små kryddkvarnar..för ENDAST 25 kronor!!!
BILLIGT!!!
De kostar ca 35,95 på ICA MAXI..och på andra matbutiker.så kosta de 39 kr...
Så jag köpte några olika sorter...
TYCKER MEST OM...den med MUSSROOM....
Den står ALLTID framme på bordet..så att man kan "mala" på mackorna när man  äter..
Tycker att den sorten är SÅ GOD!!!


Ja..nu är jag ledig i natt...kvar i min "lilla övernattningslägenhet....
redan kl 8..så ska jag vara på Mälarsjukhuset..

på KVINNOKLINIKENS UTBILDNINGSDAG...

Bl a...så går vi igenom..HJÄRT OCH LUGNRÄDDNING..HLR..igen...
Viktigt att man som vårdpersonal vet...hur man gör...

Så det blir en stilla kväll...här ensam..utan min Lasse och INGA KATTER...

Önskar er alla en trevlig kväll!!!



Kommentarer
Love

Käraste vän!

Ja nog behöver du en lugn kväll för dig själv ibland med ditt schema. Fattar inte hur du orkar.

Jag är jättetrött fast jag inte gör särskilt mycket.

Varit på banken och ordnat lite samt köpt några julklappar i dag.

Håller med dig om att halsband och örhängen är ett måste ju fler dessto bättre. Har också hämtat ett paket med en ny ängel från Klingel i dag. Jag samlar ju på sådana.

Nu ska Elinor också bli med hund snart men det blir en liten varelse. Michelle vill ju ha sin Ida och det går inte att dela på gullhunden.

Vi är överlyckliga över Gaius och att allt går så bra.

Ha det så bra min syster.

Kram

Love.

2010-11-16 @ 19:14:22 URL: http://vindalou.bloggplatsen.se
Margaretha karlsson

Vilken fantastisk bra ide att hänga smyckena på ljushållaren.Det ska jag anamma.

Och vad gäller psalmer,så kan jag än idag inte höra Blott en dag...utan att gråta. Det var min mors älsklingspsalm och den sjöng vi på hennes begravning.

Så bra att du fick ordning på din lilla röda mobil då.Ja,det är så tafatt utan en sådan tingest. Hur gjorde man förr,kan man undra.

Ha det bra nu Margit och vi ses ju dagligen på FB.

Kramar från Margaretha.

2010-11-16 @ 19:20:54 URL: http://margaretha.bloggagratis.se
Sita

Jag har bara två halskedjor o dom har jag runt halsen. Vilken tur att hon hjälpte dej. Nu har du två telefoner. Kram

2010-11-16 @ 19:35:15 URL: http://siitasblogg.blogspot.com
gerty

Vilken fiffig ide med halskedjorna, så trevligt ni verkar ha i pingstkyrkan, och dessa gammla sånger är så vackra att lyssna till

2010-11-16 @ 22:55:38 URL: http://bloggplasten.se
Maria

Bullarna ser jätte goda ut, tur för dig som fick smaka på dom. Ja det är tur vi har barn o barnbarn som kan hjälpa när det behövs. Ha en bra onsdag/kramen

2010-11-16 @ 23:38:50 URL: http://torparmor.blogspot.com
Ruth

Mycket har du hunnit med dessa dagarna. Fint fixat för dina halsband, där passar dom perfekt och pryder sin plats. Tur att du fick fixat din lilla röda. Men ajja, bajja för bullar !!! haha.

Kram och god natt !

2010-11-16 @ 23:58:08 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Fenixmona

Tänk så fäst man blir vid de små "pillemojerna", att förlora en mobil är som att mista en god vän! Kramiz

2010-11-17 @ 06:31:08 URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com
Hebbe

Mors..Ja här kom der lite mer snö,kylan har oxå hittat hit,-9,1 just nu,,så skrapa rutor blir en rutinsak nu..Krånglande mobiltelefoner,,inte så kul,Haé Kram.

2010-11-17 @ 07:03:04 URL: http://www.metrobloggen.se/boda
Lillemor

Smart ide att hänga halskedjorna på en ljushållare. Vilken tur att mobilen gick att fixa. Fina bilder som alltid

Ha en bra dag/ Kram

2010-11-17 @ 07:28:19 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Camilla

Vilken tur att hon kunde hjälpa dig med mobilen.

Kunde ha blivit en dyr dag,men som tur var ordnade det upp sig,för dig!

Vilka goda bullar!

Ha nu en toppen dag!

Kram!

2010-11-17 @ 07:31:02 URL: http://cammo69.blogspot.com
Gun

Åh, Rimbobullar är så gott, det var längesedan jag åt såna.

Smart att hänga halsband på ljusållaren, och vad många halsband du har! Förstår att du måste hålla ordning på dem på något vis.



Sv: Ja, jag har gjort serierna själv.

2010-11-17 @ 08:32:49 URL: http://horni.blogg.se/
skogsnuvan

Int ska du gruva dig för att bli pensionär. Du kommer att få hur mycket som helst att göra eftersom du har så mycket annat än jobbet omkring dig. Föresten ska du se att dom behöver dig mer än du tror på jobbet. Så har det blivit för mig. Jobbar mest en par dagar i veckan även om det inte blir hela dagarna. Njut av friheten och av makten över ditt eget liv.

2010-11-17 @ 09:37:20 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Gilla

Roligt att jag kunde roa dej ett tag med historien om Noack. Han är våra ögons ljus och brukar alltid vara glad annars. Det var det som gjorde oss konfunderade.



Jobba inte ihjäl dej nu!



Hälsningar Gilla och Bert

2010-11-17 @ 10:11:52 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Mita

Tänk att det kommer in så mycket damm i mobilen.Jag tycker det är ett riktigt pillergöra att hålla på inne i mobilen,är rädd att förstöra nånting.

Bra sätt att hänga upp kedjorna.Lätt dom trasslar ihop sig.

Idag njuter vi av vacker rimfrost,

Kram vännen!

2010-11-17 @ 12:16:22 URL: http://mithas.blogg.se/
Gilla

Jag håller med dej till 1000%. Varför ska det vara så mycket och så svåra förpackningar. De allra flesta är ju omöjliga att öppna utan verktyg. Dessutom är det inte bra för naturen med alla dessa konstiga material.



Tack för att du brydde dej. Jag mår jättebra nu. Pigg och ny(k)ter! Hihi! ;-D



Kram/Gilla

2010-11-17 @ 15:34:28 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Madde

Hihi! Det var ju en jättebra idé med att hänga halsbanden i väggljusstaken. Då måste det ju glittra och glimma extra mycket när du tänder ljusen i den. Vilken tur du hade med dörren också när din mobil hade lagt av. Skönt också att den gick och fixa. Tur du hade Sofie som kunde fixa den. ;-)



Väldigt käcka kryddkvarnar. Har aldrig sett sådana förut. Kanske beror det på att jag brukar bara leta efter de kryddorna som är slut hemma. Hehe! Ska genast kolla efter sådana. ;-)



Önsker er en underbar och trevlig fortsättning på denna kväll! =)



Många kramar! :D

2010-11-17 @ 18:06:40 URL: http://www.mads.bloggagratis.se
nilla

Det va ju fiffigt att hänga halsbanden där och snyggt blev det.

Kram

2010-11-17 @ 21:17:31 URL: http://missladyluck.blogg.se/
Maggan

Du är en aktiv kvinna :) Det blev ju bra med halsbanden hängande där..Fina bilder har du som alltid..Ha det gott nu!

Kram Maggan

2010-11-18 @ 10:58:47 URL: http://mittnyalivnu.blogspot.com/
Carina

Vilken tur att den gick att fixa din lilla röda mobil. Jag skulle ha svårt för att vara utan mobil. Man har liksom skaffat ett beroende där, haha

Vilka fina kryddkvarnar!

Kram Margit!

2010-11-18 @ 20:55:20 URL: http://cinacarina.blogspot.com
ingela-typ

måste kommentera ljushållaren med halsband jag oxå...jätte bra ide´..halsband har man ju köpt för att dom e vackra och oftast ligger dom i lådan...placerade som du har gjort kan man ju njuta av dom hela tiden...bra ide´

ha det gott / ina

2010-11-22 @ 13:45:16 URL: http://bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback