Besök under helgen...

På lördagmorronen så fick vi lite besök...först av Lasses äldste son KENT och hans dotter JULIA..
Hon skulle få övningsköra, men det var så halt och blaskigt...så det blev inte så...
men det var roligt att dom kom en sväng till OSS ÄNDÅ!!!

Vi hann umgås en stund..och fika lite..innan dom åkte hem till Köping..igen...

 Pappa/farfar Lasse, Kent och Julia...

Sedan var det planerat att
min dotter Maria..och 2 av hennes barn.... skulle komma på besök..och
stanna kvar hos oss över natten...

Maria o Samira...


Här sitter vi vid matbordet...
BIFFSTROGANOFF...potatis/ris...




På kvällen...så satt/låg Lasse och jag i SOFFHÖRNET...
det påstods att vi TIDSVIS snarkade BÅDA TVÅ...
Vi tittade på TVn...
Men vi var väl trötta vi...vi är ju "gamla"...


Under kvällen så tittade Samira ut...och så säger hon att hon såg ett LITET RÅDJUR...
och..då gick vi ut och kollade i snön..OCH då såg vi spåren..så det stämde...
inte många meter från bron..vid Lasses hus...


Och under dagen...så BLEV DET FLERA spår..en bit från "husknuten"...


På morronen..så säger Samira..."Det ligger en råtta på golvet"...
men så trodde vi att hon menade en av katternas leksaksråttor...
MEN när vi tittade så låg det en DÖD RÅTTA på golvet..så då förstod vi...
.ATT DET VARIT RÅTTJAKT under natten..och med detta resultat...

Bra med katter..och även råttfälla...
Du kan gå in på
GOOGLE och slå in :
margitholm   katten på råttan
så får du se vad som hände förra året..på morrontimmarna...
Den gången så hade jag vaknat..och var med..och såg...

Här ser vi Lasse och Samira...dom är så bra kompisar...
Lasse läser före i boken..och Samira..upprepar..det han läser...


Jag är nu med på en bild också..läser en tidning...


Dags för mat igen....
Nu har vi fått ytterligare besök....


Ilone, min yngsta dotter..har nu också kommit till oss...


 Samira o Maria...



GRATTIS ILONE!!!!
Som FYLLER 35 ÅR!!!!

NU var det dags...att GRATULERA,
Vi hade ätit.....och NU skulle vi fika o äta tårta...
Men först GRATTA (en dag förtidigt)


GRATTIS ILONE, som NU FYLLER 35 år!!!

Så många presenter...Maria hade köpt!!
OCH en härlig NOVEMBERKAKTUS också!!!




 från oss...Lasse o jag..en ansiktbehandling...
Nu var det dags för FÖDELSEDAGSTÅRTAN!!




Det har varit en mycket trevlig helg!!!
TACK MINA DÖTTRAR  och barnbarn
för besöket...
Upptäcker att Sofie INTE blev med på nån bild..
hon var iNTE vid matbordet  de gånger vi åt o fikade..
därför denna miss... Förlåt Sofie!!

När dom åkte..så var dörren öppen fortfrande till "gästrummet"
där Maria o Samira legat...och NU passade Tessie på att lägga sig där..
Hon har varit på sängen hela kvällen..och ligger och sover o njuter där...
fortfarande!!!




Kommentarer
mickis

hejsan!

Kul att du hittat in till mej igen :-)

Vilken härlig helg ni har haft. Mycket mys med barn & barnbarn & god mat. Låter riktigt häääärligt!



Önskar dej en riktigt skön måndag!

Kram

2010-11-22 @ 07:34:25 URL: http://mermickis.blogspot.com
Sita

God morgon. Härligt när barnen kommer. Jag har ett barnbarn som fyller i morgon. Kram

2010-11-22 @ 08:04:47 URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Gunilla

Fullt hus som vanligt, härligt !! ha en trevlig vecka..och grattis till dottern förstås !

2010-11-22 @ 08:34:42 URL: http://www.smulan-67.blogspot.com
Ruth

Vilken sammanhållning ni har i eran familj, så väldans trivsamt. Här snöar det lätt i dag så marken är vit. Ha en fin vecka och mys.

Kramen

2010-11-22 @ 10:20:52 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
rolf

Hej.jag vet det är länge sen,jag bloggade.jag orka inte gå upp tidigt längre,då tycker jag inte det roligt att blogga längre.men jag få hälsa på er så ni se att jag lever.ha en skön dag.KRAM



Idag snöa det ,varann dag väder, ena dagen regn,nästa dag snö

2010-11-22 @ 11:50:46 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Dvärghundspossen

Vilken kräsen katt som inte åt upp den. ;-) Mamma och pappa har haft en katt som åt upp allt utom levern och gallblåsan. Så ibland hittade man en liten lever i källaren.

2010-11-22 @ 16:39:23 URL: http://dpossen.blogspot.com
Mi

Det inlägget minns jag "katten på råttan" vilken tur att ni har katter men inte tur för mössen så klart. Jag avskyr möss, råttor. Dom är vidriga tycker jag. Ni verkar ha haft det mysigt i helgen. Kul med besök. Ha det så gott. Kramar!!

2010-11-22 @ 17:10:28 URL: http://www.metrobloggen.se/monicaandersson
Suss

Jag får vara råttfångare här hemma numera. Kosmos jagar på de saligas ängder, men i sin krafts dagar kom han hem med lite av varje, bl a en gräsand en gång. Som tur var kom den loss, annars vet jag inte vad jag hade gjort.

Nog förstår jag att ni kan somna i TV-hörnet, jag gör det inte, men min käre särbo gör det JÄMT! Kram!

2010-11-22 @ 23:01:20 URL: http://leontina.blogg.se/
Gilla

Jaha! Då har ni festat igen era gottegrisar. Det ser alltid så trevligt ut på era träffar.



Jag somnar ibland i soffhörnet men gubben somnar i sin sköna vilstol med fötterna på en mjukispall.



Det låter dyrt med köttbullar och mos på 816 kronor. Det måste väl ändå vara ett skrivfel?



Kära hälsningar från oss båda till er båda.



Gilla

2010-11-22 @ 23:56:09 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Berith

Godmorgon go´a Margit :))

Det är alltid lika trevligt att

titta in här hos dig :))

Dina döttrar är sin mor upp i dagen ,

lika vackra som en nyutsprungen ros ler



Önskar dig en bra dag , varma kramar :))

2010-11-24 @ 08:12:09 URL: http://maxmax.bloggplatsen.se
Corina

Tack för raderna i bloggen min vän ! Sicken tur att jag inte bjuds på allt ni lagar och fixar till :) Då skulle nog vågen gå andra vägen ganska snabbt....

Rådjur har vi inpå knuten varje natt.....vissa dagar bara någon meter från köksfönstret.Råttor har vi inga längre, dom har Sixten tagit :) Kramis !

2010-11-24 @ 10:31:36 URL: http://corina.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback