NU KOMMER MÅNGA BILDER....

IKEA-BESÖK i onsdags OCH Eskilstuna besök i går.....
FULLTECKNAD DAG!!!!!!!!!

Lite bilder från  IKEA......
MÅNGA  "KRONOR".....pga av PRINCESSBRÖLOPPET......Och här ser vi ett exempel...


Fin bild av en underbar säng....


Utemöbel....


Bild av Lasses körsbärsträd utanför huset...står nu i FULL BLOMNING....


I går morse...så åkte Lasse till Köping och spelade GOLF igen...
En underbar dag att vara ute i det fria....och "röra sig"...
Han spelade med en "gammal arbetskamrat"...18 hål..
så dom var ute rätt många timmar...
Här är han på väg...


Jag åkte till Eskilstuna....
hade bilen packad med prylar som mina döttrar beställt att vi skulle handla
när vi ändå var där...
Byrå....sängben..och golv...som skall läggas under helgen i Marias kolonistuga...
Bra att packa i min bil....



Ja min "första punkt på mitt SCHEMA" under dagen var:

VIKTVÄKTARNA
Resultat på 2 veckor= - 1,3 kg....Jag är MYCKET NÖJD!!!
Fick min 4:e GULDSTJÄRNA, vilket innebär drygt 13 kg sedan början på året...
Gått sakta, MEN jag tycker att jag har ändrat mitt MATBETENDE, ÄTANDE...
Äter riktig mat, mycket grönsaker o frukt......och tänker mig för...hela dagen....
Är inte hungrig..äter mer "efter klockan"--


HÄLSOSTATUS:
Börjar med det: Friskksrivit mig och planerar att börja jobba i natt..och 4 nätter till...
Hoppas att jag fixar det. Vid revbensfraktur...så har man smärtor....MYCKET LÄNGE....
Hade fått nen REMISS till sjukgymnast..
och hon rekomenderade
TNS-behandling...för mina smärtor som plågar mig FORTFARANDE vädigt mycket...

Och jag var då i Torshälla vårdcental.
Så på måndageftermiddag så har jag tid hos henne igen och
 skall då få låna en sån apparat och få iNFO hur jag skall använda den...

TNS apparat (bilderna från Goggle)






Därefter åkte jag till Marias kolonistuga...där höll hon på måla det lilla sovrummet...
som Lasse, Simon  och Maria jobbat  med tidigare,  rivit bort gamla tapeter
och putsat...satt upp väv

Samira och jag gick ner en runda till ån...


Samira hatr tagit en bild av mormor...


UNDERBARA VYER från bryggan:






Förgätmigej...och...maskrosor...härlig blandning...


Utslagen hägg...


Vi ringde några vänner och bad dom komma en runda ut till stugan..
för att få se...och samtidigt njuta av det underbara sommarvädret...
som vi hade hela gårdagen...var väl + 28 grader...

Här ser vi jag, Barbro och Maj-Britt....


Maggan (som nu flyttat upp till Falun men var i E-tuna o hälsade på)
Maj-Britt o Barbro... Mggan o Barbro är "gamla vänner"....
Vi lärde känna varndra redan i början på  -80 talet...de första åren jag var "ny" i stan..


Här finns även Samira och Maria också med på bilden...


Så åkte jag till Ilone..hade 2 TUNGA PAKET...som innehöll byrån...
Hom hade fixat bärhjälp...så nu har hon jobbet kvar... att sätt ihop den...
En liten bild från hennes balkong...


Kvällen innan så hade jag sett/läst i Marias Face Book...
att hon höll på med Bullbakning...dom skulle vara till gårkvällen...
Sofies skola ÅRBYSKOLAN  hade /framförde en UNDERBAR MUSICAL
på ESKILSTUNA TEATER...
och nu hade hon 2 biljetter...Maria med Samira fick den ena OCH jag fick den andra!!
Så kvällen avslutatdes där..2 timmar.. samt fikapaus...

Det var en fantasitisk MUSICAL!!
Budskapet handlade om kampem mellan mörkret och ljuset..
OCH tillsist så SEGRADE LJUSET!!





Alla nöjda och belåtna...
bilden utnför TEATERN...


Här ser du ..i mitten. av de tre.....Sofie, mitt barnbarn..
som var delaktig i kvällen...


Jag var MYCKET TACKSAM och nöjd över HELA DAGEN...
ALLT som jag hunnit vara med om!!!
Hämtade lite grejer jag hade i min lägenhet...
och så KÖRDE JAG HEM till min Lasse i Kolsva igen...
Sovit /legat  från kl 01...till ca  7.30...
Tom sovit en timme på min HÖGRA sida på moronen..
Har i 6 veckor ENBART sovit/legat på rygga HELA NÄTTERNA
också ett bevis på att det är en STOR FÖRBÄTTRING med mitt hälsotillstånd...

Vi åker i eftermiddag till Esklstuna.
Även Lasse och katterna blir där under helgen...
så vi får vara tillsammans...
Det är ju PINGSTHELG! 

Önskar er alla en TREVLIG OCH SKÖN PINGST!!!


Kommentarer
Camilla

Vilken dag!!

Fina bilder som vanligt!

Ha en under bar fredag och kram på dig!

2010-05-21 @ 09:54:45 URL: http://cammo69.blogspot.com
Ruth

Hur mycket kan man hinna med på en dag ? Hos dig sker det alltid massor av trivsamma saker, så aktiv så det står härliga till. Massor av fina foton. Hoppas du tar det varligt när du nu skall börja jobba så det inte blir ett bakslag.

Kramiz

2010-05-21 @ 10:03:08 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
rolf

Vad skoj ni måste haft det i onsdags IKEA,sen lämna av de,till barnen,sen stugan.Sen gå på teater.om du skulle jobbat,då hadde du väll inte hunnit med så mycke som nu om du skulle jobbat.ha en skön dag.kram

2010-05-21 @ 10:16:53 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Mita

Jisses så mycket du hinner med,och mycket fina bilder också.

Skönt att du börjar känna dig bättre.

Önska er en fin,fin Pingsthelg.

Kramizar!

2010-05-21 @ 13:31:22 URL: http://nospussar.bloggplatsen.se
Lillemor

Hoppas att det kommer att gå bra för dig att arbeta

Många fina bilder

Önskar dig en skön helg

Kram

2010-05-21 @ 15:26:52 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Lena

Kikar in för att önska dig en skön Pingsthelg!



Kram



Lena

2010-05-21 @ 18:09:37 URL: http://wilenas.blogg.se/
Hebbe

Tack önskar dig detsamma..rackarns vad du hinner mycket på en dag,,och en massa fina bilder blev det oxå..Haé Kram.

2010-05-21 @ 20:57:00 URL: http://www.metrobloggen.se/boda
Monica

Många fina bilder som vanligt i din blogg...



Önskar dej/er en trevlig pingsthelg!

2010-05-21 @ 21:17:12 URL: http://bloggplatsen.se
Susanne P

Vilka härliga bilder du har Margit!!!!!

Ha nu en underbar skön Pingst-helg!

kram

2010-05-21 @ 23:09:05 URL: http://www.susannep.blogspot.com/
Astrid

Trevlig Pingst

Ja när det gäller revben så ska du veta att du har lika mycket känsel celler som det finns under fötterna

Jag har ont för mina revben vrider sig på grund av min krokiga rygg och det är lätt att det krampar också

Många fina foton som du tagit

2010-05-21 @ 23:52:17 URL: http://astrid-hortlax.blogspot.com/
Gunilla

Åh hoppas du fixar jobbet utan smärtor, min Anna bröt 3 kotor i ländryggen förra helgen och lär väl få en ganska lång konvalecent..

2010-05-22 @ 12:59:37 URL: http://www.smulan-67.blogspot.com
Lambergsfrua

Kära Irja!

Jag tycker att du är helt fantastisk, som orkar hålla igång som du gör med tanke på revbensskadan. Du tänker hela tiden på dina medmänniskor och ställer upp för nära och kära.

Jag önskar dig en riktigt fin pingsthelg med din kära Lasse!

Varma och soliga kramar!

2010-05-22 @ 16:29:40 URL: http://lambergsfrua.bloggplatsen.se
Bloggblad

Jag är impad av att du hinner lägga in så många bilder, det brukar ta tid!



Prinsessbröllopet har faktiskt inte fått mig att tänka i kron-banor alls... blev lite snopen att de kör så hårt med det temat.



Skylten på teatern åkte jag förbi häromdagen... kände igen den nu när jag såg bilden.

2010-05-22 @ 16:52:15 URL: http://bloggblad.blogspot.com
rolf

Goddag.Min dator strula,KOM KNAPPT IN IDAG.kl.10.00 kom jag in. så vacker dag går den inte mera.då får jag hitta på nån annan hobby.ha inte råd med en ny eller laga den.får vänta tills får ett jobb.ha en skön dag.kram

2010-05-22 @ 19:23:41 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Suss

Nu vill jag till IKEA, det var evigheter sen sist. Sedan vill jag berömma dig för viktminskningen, du är jätteduktig och vad roligt att du kan börja jobba igen. Grattis till det. Kram!

2010-05-22 @ 22:17:37 URL: http://leontina.blogg.se/
skogsnuvan

Vad du är duktig som klarar av bantningen så bra. Konsten är nog att som du gör tänka sig för och lägga om sina matvanor och det är minsann inte lätt. Förta dig inte nu när du börjar jobba så att du blir sämre igen. God bättring till dig och ha en bra vecka

2010-05-23 @ 11:52:00 URL: http://bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback