Mera besök...hos oss...

Trevligt att få besök av nära och kära under sommaren..
Den ene kommer, den andre åker hem..och så kommer det nya besök igen....
Denna gången så var / är det min väninna Gunilla från Linköping...
(Vi lärde känna varandra i slutet av 70 talet...när vi båda då bodde i Kalmar..)
och nu så hade vi planerat....,jag hade "jobbat av på morronen...
och tåget kom 09.48...till Järnvägsstationen i Eskilstuna....

Tog några bilder medans jag väntade att tåget skulle anlända...


Bilder från några blomplanteringar...vid stationen....






Gunilla har kommit och vi åkte direkt till min Lasse i Kolsva...

Av bekvämlighetsskäl....så åkte vi till Köping och åt Lunch...
Lasse körde till GOLFRESTAURANGEN....där vi beställde mat...

HÄR sitter vi och äter... VARMT!!!!!!


Lasse....


Så varmt att margarinet smält fastän det låg i "kyldisken"....


Här har Gunilla och Lasse hämtat The..och kaffe efter maten...


Kladdkakebit till teet och kaffet...

´
När vi ätit så åkte vi in till Köping och köpte glass...
så mötte vi dessa söta och gulliga hundar...


Den lilla hunden han MOPSADE upp sig mot den stora!!!!


Nu är vi tillbaka i Kolsva...
Vi valde att sätta oss i hammocken och bara njuta av vädret och värmen...


Linus höll oss sällskap...och han satte sig på en stol...


Bild från denna dag/ tisdag...
Nu har vi fått ytterligare gäster på besök....

Liisa och Jan från Gnosjö har varit och åkt runt uppe i Norrland och var nu på hemväg...
och vi hade glädjen att få dem på lunchbesök!!
SÅ trevligt!!

Gunilla har tidigare inte träffat Liisa och Jan..och vise versa...
men sett  bilder på varandra i min blogg...
 OCH JAG HAR BERÄTTAT ATT VI ÄR ALLA GAMLA BEKANTA....
och NU så fick de hälsa på varandra också...
VI HADE ALLA MYCKET ATT PRATA OM...
Så det blev några trevliga timmar tillsammans...
Lasse var och spelade Golf i Köping..men hann hem innan dom åkte vidare...till Gnosjö...


På eftermiddan så åkte Gunilla och jag och schoppade i Köping ett par timmar...
NU GLÖMDE jag kameran hemma...så det blev inga bilder därifrån...snopet...
Det var så varmt och kvalmigt så man mådde illa...blev inget handlat...

Men nu är vi hemma igen...och regnet har kommit..och åskan...
det blev grillmiddag...lite sent...
Så nu kommer lite bilder...igen...








Här INVIGER vi de nya muggarna som Lasse och jag fick från Liisa och Jan.

Vi ser också den fina ljuslyktan vi fick från Gunilla...den står på bordet den också...


Detta var lite bilder från de 2 dagarna....
I morron bitti så åker Gunilla o jag till Eskilstuna..
Vi har fulltecknat schema för dagen...och Gunillas tåg går vid 18 tiden...
och jag skall jobba på natten....
Så det är inga döda stunder precis...
Vi skall väl hinna sova lite i natt också...innan dess...


Kommentarer
Siita

God morgon. Trevligt med alla besök. På tisdag nästa vecka kommer dotter o barnbarn hem till oss. Kram

2010-07-14 @ 05:56:17 URL: http://siita.blogg.se/
Lillemor

God morgon!

Så trevligt och kul med alla besök. Fina bilder som alltid

Ha en bra dag

Kram

2010-07-14 @ 06:36:37 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Margaretha karlsson

Hej Margit!

Nog är det roligt att umgås med vänner alltid. Och du verkar ha många. Det förstår jag så väl,du med din utstrålning att du har.

Idag är luften lite lättare att andas. Vi hade ett ganska kraftigt åskväder med tillhörande regn igår ,så det rensade väl ut lite.Skönt!

Nu håller jag på att packa min väska för i morgon åker jag och väninnan till Prag/Österrike för en vecka.

Så nu hörs vi inte på ett tag.

Ha det skönt nu Margit i sommarvärmen och ta väl hand om dej och din käre Lasse.

Kram från Margaretha.

2010-07-14 @ 07:42:32 URL: http://margaretha.bloggagratis.se
Magnus

Det såg trevligt ut , kul att träffa gamla vänner ! Ha det gott

2010-07-14 @ 08:07:34
Ruth

Vänner behöver vi alla och vänskapen skall man vårda. Så trivsamt ni har det om dagarna, den ena kommer den andra går, ja det går i ett. Mysiga bilder som belyser era dagar.

Kram

2010-07-14 @ 10:03:34 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Liisa

TACK så jättemycket för den goda lunchen! Och SÅÅÅ trevligt det var att träffa en av dina vänner också! Du och jag får pratas vid på mobilen eftersom det inte blev så mycket snack oss emellan. - Vi hade resans längsta resdag när vi åkt från er, tur att AC fungerade!

2010-07-14 @ 10:45:59
Carina

Haha, ja sömn är viktigt Margit. Du får inte glömma bort att sova :)

Kram kram

2010-07-14 @ 18:03:06 URL: http://cinacarina.blogspot.com
Dvärghundspossen

Ni kan tycka att ni har det varmt, men det är nog inget mot vad jag har upplevt i Budapest som senaste dagarna... ;-)

2010-07-14 @ 18:14:06 URL: http://dpossen.blogspot.com
Gunilla

Jaha så du ar bott i kalmar?

Jag, min mamma och mellanbror bodde inte så jättelångt därifrån i mitten på -60 talet, några år.

Närmare bestämt utanför Emmaboda, om du känner till det?

Vi gjorde några bilturer mot kalmar när vi bodde i Småland då vid den tiden. Även Nybro åkte vi till ibland.

Jag är född i uppland, men har bott på så många platser i mitt liv, så jag kan inte räkna upp alla platser jag har bott på. Det skulle ta för lång tid.

Känner mig som en Globbetrotter då jag även har varit väldigt mycket utomlands och rest en hel del i världen.Ska på en långresa frammåt hösten igen, tillsammans med min pappa, Ska bli trevligt.

Ska berätta om det när resan börjar närma sig då.



Ha en fortsatt bra vecka

Kram/Gunilla



2010-07-15 @ 01:00:29 URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
wiper

Vad kul att få umgås med en väninna du känt så länge. Golfrestaurangernas mat brukar vara jättebra. Vilka söta hundar ni stötte på ;) Ni ser verkligen ut att ha haft det kul. Du bjuder alltid på fina och festliga bilder.



Ha en fin kväll

kramar

2010-07-15 @ 17:55:08 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Lambergsfrua

Tack för alla härliga bilder du visar av din familj och dina vänner och allt trevligt nu gör. Hoppas semestern blir fin.

Soliga kramar!

2010-07-20 @ 15:08:06 URL: http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback