Mycket händer.....

I torsdags så var min dotter Maria på Kullbergska sjukhuset i Katrineholm...
fick bortopererat sin HALGUS VALGUS på höger fot...
(bilden från Google)


Så nu har hon foten i gips...vilket hon måste ha i ca 4 veckor...
Det är inte lätt att vara ensamstående 4 barnsmor..i detta läge....
inte köra bil på 6 veckor (tror jag det var)
Så ser det ut.....nedan:
Gå med kryckor...vila lite endast på hälen..
vila mycket...foten i högläge....

Maria hade fått preliminär  op tid till den 5 februari...men så fick hon kallelsen på posten och..
då var det redan denna vecka,  i torsdag...
1 vecka tidigare...
Maria hade kollat att hon sulle få ha Samira på DAGIS under
vardagarna från kl 9 till 15 på eftermiddagarna...
Men hon kan ju inte köra själv...'
MEN NU PASSAR DET SÅ BRA:
Jag skall nu 1 februari "gå ner i tid"..från 100% natt till bara 61% natt..

Och då har jag inte lika många arbetsnätter per vecka längre..
Vi har "ÖNSKESCHEMA" så vi får lägga som vi önskar att ha det...
och så får man justera ..så att VERKSAMHETEN alltid har rätt antal personal varje pass..

Det var passande nu när Maria "blev handikappad"......
Då kan Maria vila mera...tonåringarna klarar ju mera själv...
men Samira "kräver mera uppmärksamhet" och hjälp  hon är endast 4 år... 

Dagen efter OP  så fick Samira följa med mig till Lasse i Kolsva...
När vi klev in i bilen..i E-tuna ringer telefonen i min ficka...
blir tillfrågad OM jag kan jobba på natten...
Många sjuka och vårdtyngden just nu HÖG.....
PÅ MITT ARBETE
lovade...Samira blev inte ensam när jag åkte på kvällen...
Lasse fanns ju där.

På väg till Kolsva....så körde vi en "omväg"..
förbi Karin, som dagen innan fyllde 61 år..och missuppfattning...
vi trodde att kalaset var i stan men det var "på landet"..
Visst ser det mysigt ut!!!


Nu passade det att åka "svängen förbi"...
lämna lite blommor
och några paket..
Här ser vi Karin och hennes mamma som i vår fyller..ja gissa!!
90 år...


Här har Karin öppnat ett av paketen...SPA -grejer......mamma Maj-Britt tittar på...


När vi på eftermiddan koM till Lasse i Kolsva så bad jag Lasse ringa
 sin son Roger som också bor i Kolsva...
Tipsade om att han kunde komma en runda på kvällen och ta med Måns...
som är lite yngre än Samira...
så att de kunde leka tillsammans ett tag...
De kom...Måns var lite reserverad till att börja med...sist dom lekte var under julen..
men det "lossnade"...


De lekte och "stimmade"...lekte med kattburarna...


Här tar Måns en bild av mig....


och en bild på Lasse...


Här är Måns på väg in i kattburen... 


Jag kom på förslaget att Måns skulle komma till oss även på lördagmorronen/förmiddan..
så att de kunde fortsätta att leka...och då kunde Roger o Anne...lördagshandla...
därefter komma till oss och vi bjöd på mat och vi fick vara tillsammans några timmar...
Mycket trevlig och roligt...
(lie suddig bild men..)


Kan berätta att Måns o samira fick hjälpa till med dukningen...servetterna ocH besticken...
Dom var SÅ duktiga!!










Det blev en trevlig eftermiddag..igen...

Har under kvällen förberett inför morrondagen....l
lgagat en del av maten...BAKAT tårtbottnar.....
Lite middagsgäster kommer...
Bilder kommer i morronkväll...hoppas jag...

HAR INTE HUNNIT ATT svarapå KOMMENTARER ÄNNU...som jag brukar..
Förlåt...men tiden varit för kort...
Sov ca 2 timmar på förmiddan...bara...men ändå..så räckte inte tiden till....




GONATT!!


Kommentarer
Sita

God morgon. Konstigt att barn är lika, mitt barnbarn Emanuel är oxå reserverad när han kommer till Tilda. Sådär ca 1 timme men sen går det för fullt. Han brukar inte vilja med hem sedan. Det skiljer tre veckor i ålder. Kram

2010-01-31 @ 07:09:32 URL: http://metrobloggen.se/Sita
Fenixmona

Godmorgon i stugan denna kalla söndag! Här har vi minus 15,3 grader just nu. Tack för att du delar med dig! Kramiz

Vicke

nej, det kan inte vara lätt om man har fyra barn

Camilla

God morgon denna kalla söndag!

Hoppas att du får en fantasitig dag.

Kram på dig!

2010-01-31 @ 09:19:57 URL: http://cammo69.blogspot.com
Kram Ruth

Fy så jobbigt för Maria med sin fot och barnen, vilken tur att hon har mamma och Lasse, hur har det annars löst sig ? Så du går ner på din arbetstid, bra att börja trappa ner så du får mera tid för annat. Så vackra tulpaner, fina färger. Ha en fin söndag !

2010-01-31 @ 10:33:08 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Lillemor

Grattis på födelsedagen

Kram

2010-01-31 @ 11:46:36 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Hönsakadorran

Hur orkar du vara så aktiv på dagarna när du arbetar 100% och på natten tillika. Jag arbetade 61% på natten i många herrans år, de sista åren tyckte jag var jobbiga. Slutade arbeta när jag var 63 år och har inte ångrat det. Hoppas din dotter snart blir bra i sin fot så hon kan stödja på den.



Ett stort GRATTIS på din födelsedag.

Kram

2010-01-31 @ 11:54:08 URL: http://honsakadorran.blogspot.com
wiper

Vi bodde förut i Katrineholm i 8 år så jag har varit en del på Kullbergska. Skönt att hon fick den bortopererad. Det blir jobbigt för henne några veckor. Då är hon och jag lika gamla. Tack för att du bjöd på så många fina familjebilder.



Ha en fin söndag

kram

2010-01-31 @ 13:20:08 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Christa

Hej! Tack vännen! Det var en skön avkoppling i fredags o säger detsamma som du, det behövs. Ha det bra kram

2010-01-31 @ 14:49:26 URL: http://www.angelandroses.blogspot.com
Yvonne R

Min dotter blev op. för samma sak för ett antal år sedan så jag vet hur jobbigt din dotter har det nu.

Gott att du får mer ledig tid nu.

Många fina kort, tack för det

Kramar

2010-01-31 @ 16:47:53 URL: http://yvonne.bloggagratis.se
Lena Roshultskan

Dubbelt GRATTIS till dig idag Margit...först och främst för att det är din födelsedag, men sedan också till att du ska gå ner till 61%!

Varma födelsedagskramar!!!

2010-01-31 @ 17:58:21 URL: http://roshultskan.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback