Söndag i Kolsva.....

men är nu i Eskilstuna igen...
Maria, Samira och Sofie har varit hos Lasse o mig i helgen i Kolsva...
Men nu är det skoldags igen för Sofie..på måndag och då var det dags att återvända
redan på söndagkvällen......

Tog några bilder av våra katter i morse...
Linus, han ligger ofta högt uppe på en hylla i "TVÄTTSTUGAN"
där Lasse har lite kläder mm på hyllor.
Där ligger han "gömd" bakom ett draperi...
Här har jag "öppnat upp" så att jag kan ta en bild...


Och Tessie är inte sämre hon..
Hon "gömmer sig" i Lasses ena strumplåda...
där ligger hon ihopkrupen...



Vi var i dag, söndag, bjudna till Roger o Anne...(Rogers son o sonhustru)
på mat....
Nu fick vi först "välkomstpussar"  av deras hundvalp...VOLTAR..
och han var mycket "PUSSIG" och ville naturligtvis hoppa upp på oss..
och lära känna oss....


Han var "lite vild"....
så är man när man är valp...



Här ser vi Anne och Roger.
Vi bjöds på en mycket läcker måltid.
Tack Anne o Roger för mycket god mat och gemenskap!!


Här ser vi Måns och katten Ville..som har lite "böjda" örsibbar...


Måns ville jag skulle följa med homom upp i hans lekrum...
Jag fick då träffa och hälsa på katten Åke också!!
Han är långhårig, jättesöt!!
Precis som våran Tessie har han också haft tovor i sin päls...
Så han är rakad han också!!
Därför ser han så speciell ut... 


Här ser vi "rakningen" mera...han är SÅ SÖT o gullig!


Och katten Lars får vi också se på bild! Här poserar han så fint.
Lite lik våran Linus...





Åke påminner nästan om en klippt pudel....


Nu är det Måns som står bakom kameran...
Han har gett mig "ett vapen"...men det är helt ofarligt..
så du behöver INTE vara så rädd för mej...


Här sitter Måns med en del av sina leksaker.


Det varett trevligt besök....

När vi kom tillbaka hem till Lasse så var det bara för mej att börja packa ihop..
det jag
skulle ha med mig till Eskilstuna...

Blir nu här tills på torsdagmorron..
Då har jag vakat 1 natt ...och utbildningsdag på onsdagen...
gå till Viktväktarna på torsdagmooronen
och sen åka till min Lasse igen...

Skall nu ett par dagar skjutsa Samira till o från dagis på morron o eftermiddagen...


Kommentarer
Liisa

Vad har hänt med pälsen? Ser läskigt ut med "pudelklippning" på katt! Ha en bra vecka!

2010-02-08 @ 05:52:02
Sita

God morgon. Katter brukar ju skämmas när dom blir rakade. Härlig dag iaf. Kram

2010-02-08 @ 07:13:17 URL: http://www.metrobloggen.se/Sita
Suss

Margit, Svar på ljushuvudet: Vitsen var, att han hade mössan på sig för vi skulle ut och gå och högst upp hade fastnat en lapp där det stod "ljus". Så är han smart och blev på så vis ett ljushuvud!

Håller med om Åke, lite pudelstuk är det på honom. Jättefina katter där också! Kram

2010-02-08 @ 10:31:49 URL: http://leontina.blogg.se/
Anonym

Här var det katter, hundar och folk om vartannat på dina bilder idag.Att hundvalpar vill busa och leka har jag erfarenhet av. Vi har en sån krabat här på dagarna, sonens hund som är här när han jobbar. Han är 8 månader och en riktig liten kelgris, men kan busa rejält också stundtals.Mest busar han med katten förstås....



Ha en bra kväll!



Kram Monica

2010-02-08 @ 17:51:29 URL: http://violett.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback