Dygnen som hade behövt vara mer än 24 timmar...

Har ju varit i Eskilstuna...jobbat 3 nätter...
OCh "fullt upp" nästan ALLA dygnen...

Dom första bilderna är tagit mellan vaknätterna 1 o 2...

Tagit några bilder i förrgår...på Marias stora parkeringsplats..
utanför de stora hyreshusen i Årby, den statsdel där vi båda bor...

Snöröjningen, den är under all kritik...
Det "plogades" det första dygnet som den snöade SÅ mycket...
och då stod det många bilar parkerade...lite var....
Och en del av dem STÅR  INSNÖADE, ej använda..och man knappt ser dem...




SOLUPPGÅNGEN....


Skjutsade Samira på morronen till dagis..
och Maria passade på att följa med till HEMKÖP för att handla....under tiden...

Och när jag sovit "några timmar" så åkte jag till jobbet..på Arbetsplatsträff...
därefter åkte jag och hämtade hem Samira igen...
Maria bjöd på nygräddad äppelaj och vaniljsås...
Jättegott!!
Här ser vi Sofie, en av Marias döttrar...


Äppelpjen...med vaniljsåsen...


Lasse ringde i min mobil när jag satt på mötet på jobbet..
och berättade att han var också i Eskilstuna...
Så även han fick komma och njuta av den goda pajen!!


Nu är det torsdag....
Vakat av...hem en sväng...och satt vid datorn...
kl 8.45...så åkte jag till Maria...
Skjutsade Samira till dagis..kl 9....

Sov några timmar även denna dag..
Åt mat innan jag skulle iväg...
Hade planerat att åka och lyssna på ett par sångare...
syskonen Lisen och Lasse Andersson..
Dom var annonserad som gäster på RPG möte
(kristet pensionnärs förening).
PLATSEN: Johannebergs kapell i Gillberga,
någon mil utanför stan...


Denna församling bildades på slutet av 1800 talet..och är fungerande än idag...
(oftta så har små församligar på landsbygden "lagt ner sin verksamhet "
på landet)
Men inte dennna.


Här ser vi LISEN och Lasse som sjunger måga härliga "gamla sånger"..
som jag sjöng som barn/ung....
Många minnen sen "svunna dar"...gjorde sig gällande på många vis...

Under mötets gång så kände jag i mitt inre...
"Ska jag ta fram mitt  dragspel igen...ÖVA, och börja spela och sjunga...
Dom hade med sig sånghäften....som vi fick sjunga ur...
MÅNGA MYCKET VÄLKÄNDA "GODISAR"!!!

Jag "lånade" med ett sånghäfte...som jag tänkte att det kunde vara bra..att ha..


Så var det fikapaus....Gott hembakat bröd och kaffe...


Titta på brödfaten...Många olika saker..att få del av...
Men jag tog bara en bulle...(Skulle till viktväktarna och VÄGA mej igen..)


Åkte hem igen efter drygt 2 timmars underbar samling..
med härliga sånger och de berättade lite personligt emellat också...
Läste ett Bibelord..och en "kort appell"-...


Tänkte hinna väga in mig kl 16...MEN...nu var klockan snart 17..
En kort snabb vända hem och värmde lite mat...

NU åkte jag en runda till viktväktarna
som "hyr in sig" på mötena i Elimkyrkan...
Därför denna bild...


Kön var LÅNG, även denna torsdag...
Resultatet= + 4 hg.
Inte förvånad utan det var vad jag hade väntat mig...
Denna veckan som gått...så några dagar "har jag ätit hela dagarna"
Sugen och hungrig, ätit "FEL"...slarvat...
(bilden från Google)


Nu hade jag läst i min Blogg att min BLOGGVÄN CHRISTA....
skulle ha visning i en lokal i Skogsängen...
hade fått vägbeskrivning...
MEN åkte till SKOGSTORP  istället för SKOGSÄNGEN...
så jag ringde till Christa..sen  föstod jag att jag var på FEL PLATS...
Nu "tappade jag" en hel halvtimme...
Men hann dock förbi...hittade lokalen..och hann titta...
Det var Så mycket fint att titta på!!!!
Det var STÄNGNINGSREA....
Tog några bilder!!

Titta in via länken..på min sida...på Christa..
så kan du titta in i hennes underbart fina blogg!!


Bilderna talar av sig själv...utan text...


UNDERBARA BAKELSER OCH TÅRTOR!!
Man kan tro att det är riktiga bakverk!!!
Ni skulle ha sett dem...








Ja, det blev ett mycket snabbt besök..men jag hann dit..trots felkörning...
Nu skulle jag åka vidare...innan jag skulle vara på jobbet strax efter 21...

På eftermiddagen...i kapellet..
så fick jag veta att LISEN o Lasse skulle också vara i Torshälla på kvällen i PINGSTKYRKAN klockan 18.30
Ja, visst skulle jag hinna dit också!!
Det blev a"ratta direkt" med en gång....

Jag kom i tid....
Nu fick jag än en gång...
lyssna och var med om mera sång och lyssna på det dom sa mellan sångerna...
Även denna samling gav mig oerhört mycket!!
Många tankar, minnen...
Därefter var det fika även där..innan man skulle åka....vidare..

Satte mig brevid Börje...som är pastor i E-tuna...Pingst..
Då säger han: "Jag har bett till Gud om en dragspelare, Du Margit spelar ju dragspel"..
Han skulle börja ha några samlingar några söndagkvällar...han sjunger då och behöver ären någon som spelar dragspel...
Jag berättade då om mina tankar några timmar innan ... jag kände ju skulle TA FRAM mitt dragspel.....börja öva och spela igen...
Kanske jag är bönesvaret...

Jag har IDAG tagit fram dragspelet..(la det under en säng i julas)...och nu har jag 
BÖRJAT ÖVA...för att fingrarna har vilat från det i många år...
OCH det gick riktigt bra...med mera övning så kan jag nog.... 

Hann prceis till jobbet..stämplade in och jobbade min 3e natt...

Vakade av i morse...Besämde med Maria att Samira kunde följa med oss till Kolsva...
Det var mening att Tomas med familj från Uppsala skulle komma...
då kunde Samira leka med Disa...
MEN dom stannade hemma pga det väder som är på G..
och de varningar som getts för den kommande halkan i helgen...

hade en hel del att uträtta innan jag hämtade Samira och åkte iväg till Kolsva och min Lasse...

Nu var inte Disa här...så Lasse fick leka en stund med Samira...dom lekte med "hästarna" som gnäggade och sprang runt..en lång stund...
Samira tyckte det var roligt..och det tyckte nog Lasse också...
Jag tyckte det var kul att få se dem!!!



Här leker hon också med Lasse...


Här har Samira byggt upp med kattburarna framför Lasse...


Kan väl erkänna att jag kännt mig MYCKET SEG idag....
MEN det är inte underligt...efter dom här dagarna/dygnen...

Men får sova i natt...och är ledig till nästa helg...

Har INTE hunnit svara på blogghälsningar jag fått.....
MEN det kommer en morrondag.....

Önskar ALLA en GOD NATT..och en fin härlig helg!!!
Kramen till alla!!!


Kommentarer
av irja

Kära syster Margit !!!

Hur orkar du med detta tempo,jag blir alldeles slut när jag läser vad du har haft för dig...de här kommande dagerna måste du vila upp dig,Stress är inte bra för hjärtat,tänk på blodtrycket , bädda inte för hjärtinfarkt,du måste vara mer rädd om dig,kära vän....Trevligt de där med tragspel,fin erbjudande du fick,då är det bäst att börja träna,det är väl mest finngerträning du behöver, de andra sitter fast i ryggraden ..... Det snöar hos oss nu,så nu blir det vinter igen.... Ler,inget vårtecken än, men min man säger att när fruntimmrerna springer på stan efter nya gardiner,då är de ett bra vårtecken.LER HI, hi.....Vilken jämnförelse,det är inte fy skam...HA nu en skön helg med din älskade Lasse, och sköt om varandra....FÅNGA DAGEN ....DAGEN GÅR EJ I REPRIS.....KRAM SYSTER IA......

2010-02-27 @ 02:17:02 URL: http://40-Talisten bloggplatsen.se
Gunilla

Hej Margit!

Säger som Irja

stressa inte ihjäl dig,

finns fler dagar att åka hit och dit.

Ni verkar haft trevligt med sång med mera, men jag är ingen religiös person,

så jag går inte i kyrkor för ngn underhållning.

INGEN skulle få dit mig på ngt sätt.

Jag kan gå in i dom när det är folktomt för titta på inredningen det är allt.

Nu är man så hejdlöst trött på denna snö, så man vet inte vart man ska ta vägen.

Hoppas den försvinner inom en viss radie

Håller på att uppdatera min blogg igen, med lite nya bilder.

Svårt ibland att hitta på ngt att skriva om.

Får kanske sätta in grafik i brist på annat :)



Kram och ha en trevlig helg.

/Gunilla

2010-02-27 @ 02:56:58 URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
Vicke

jag hoppas att du får en trevlig helg nu

2010-02-27 @ 06:08:44 URL: http://www.metrobloggen.se/animeringar
Sita

God morgon. Trevligt att höra gamla låtar. Ha det gott. Kramar

2010-02-27 @ 06:47:17 URL: http://www.metrobloggen.se/Sita
rolf

God morgon.vad ducktig som du ta bilder och skriver.min släkt gilla inte att jag sätter in bilder,då gör jag inte det.ha en fin lördag.kram

2010-02-27 @ 08:07:33 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Marie

God morgon Margit! Nu tycker jag att du ska sätta dig ner och ta det lugnt hela helgen, du flyger och flänger som ett torrt skinn. Det enda du ska göra är att förflytta dig mellan TV:n och datorn;)

Ha en riktigt bra lördag/kramar

2010-02-27 @ 08:16:47 URL: http://miruschkas.blogspot.com
Berith

Oj vad du har legat i , inte undra på att du känner dig trött ...

Du bjuder alltid på sådana underbara bilder i dina inlägg =))

Önskar dig en mysig lördag och en fortsatt trevlig helg =))

Varma kramar =))

2010-02-27 @ 09:15:39 URL: http://maxmax.bloggplatsen.se
Cilla

Det har varit samma problem här med snöröjningen,men nu hoppas jag att det regnar bort.

Du har legat i ser jag.=)

Kram och ha en mysig lördag

2010-02-27 @ 09:41:59 URL: http://cillapilla.devote.se
Liisa

Så kul att se gamla bekanta på din blogg! Roffe och Mirjam, Öjebäcks etc.! Jag förstår att det är trevligt att åka på de olika träffarna. Och GRATTIS till kicken att ta fram ditt dragspel! Du vet väl att jag älskar den sortens musikinstrument? Du kanske spelar lite när vi kommer upp? Ha en bra helg, vi ska till Jönköping på bio - Jönköping i alla fall....det finns inte mycket man vill se på bio längre... Kramar!

2010-02-27 @ 10:11:36
Carina

Haha, förstår att du vill ha fler timmar på dygnet som du "flänger" runt :)

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram

2010-02-27 @ 16:17:43 URL: http://cinacarina.blogspot.com
Mita

Hej vännen,du skriver så underbara inlägg.Men gud vad du far runt,jisses man blir trött när man läser,ler Nu tar du det lugnt i helgen och bara slappar med Lasse.

Ha de bäst,

kramiz!

2010-02-27 @ 17:20:50 URL: http://nospussar.bloggplatsen.se
Monica

Du har verkligen hunnit med mycket de senaste dagarna. Dragspelsmusik gillar jag....du kan väl spela och sätta in på you tube så man får höra hur det låter.



Ha en trevlig kväll !

kram

2010-02-27 @ 17:39:26 URL: http://violett.bloggplatsen.se
Gilla

Jisses så mycket du hinner med. Du jobbar, går på kyrkobesök, tittar på utförsäljningar m.m. och så hinner du blogga så himla mycket. Hur orkar du?



Svar: I vanliga fall sitter jag inte med det i flera timmar. Det bara blev så, eftersom vi fastnade för Curlingtjejerna. Tack i alla fall för att du skrev så snällt. Henna är ju ett naturmaterial. Jag skulle ha skrivit att man måste kolla om man är allergisk också Kram/Gilla

2010-02-27 @ 23:46:51 URL: http://metrobloggen.se/12gilla
Vicke

helgerna går fort det är redan söndag igen, jag hoppas att du får en fin dag nu

2010-02-28 @ 04:30:50 URL: http://www.metrobloggen.se/animeringar
Hebbe

Morsning,,hörru du,ditt dygn måste ha några extra timmar,så mycket som du hinner med..Här är det lite gråtrist och lite snö i luften..Haé Kram.

2010-02-28 @ 07:04:16 URL: http://www.metrobloggen.se/boda
Camilla

Det är så roligt att se på alla dina fina bilder.

Ha nu en underbar söndag och kram på dig!

2010-02-28 @ 08:34:40 URL: http://cammo69.blogspot.com
wiper

Jag tycker att det är du som lägger in en massa fina bilder. Nu har du gjort det igen och tack för allt du bjuder på. Vill också tacka för dina fina och läsvärda kommentarer i min blogg.



Ja du snöröjningen verkar usel överallt nu. Äppelpaj med vaniljsås är en höjdare. Vad härligt att få se bilderna från det gamal församlingshuset och en församling som funnits så länge. Det ser jättefint ut. Det är mänskligt att slarva och gå upp lite inte lätt när man har en stor släkt och många fester mm. Du får ta nya tag på måndag. 4 hg är inte mycket eftersom du redan gått ner några kilon. Otroligt fina bakverk som frestar rejält ;)



Vad kul att du spelar dragspel, bra att du tar upp spelandet igen.



Nu önskar jag dig en fin söndag

kram

2010-02-28 @ 09:29:04 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Sita

Hej Margit. Har varit inne på www.klart.se o tittat för fredagen. Det visar solsken för både Stråssa o Eskilstuna. Mitt mobilnr är: 0761883122. Kram

2010-02-28 @ 10:17:35 URL: http://www.metrobloggen.se/Sita
Lambergsfrua

Kära nån, vad du är energisk och i farten! Fattar inte hur du hinner med och orkar att dessutom vaka tre nätter i rad :=o Nu hoppas jag, att du verkligen tar det lugnt åtminstone ett par dar. Dragspel är roligt! Jag har tyvärr inte kvar mitt pianospel och inte spelat på många år. Lycka till med ditt spelande!

Soliga kramar till dig!

2010-02-28 @ 12:22:07 URL: http://lambergsfrua.bloggplatsen.se
Mona

Jag håller med. Snöröjning är totalt kass när det behövs. Igår flängde jag omkring i mitt jobb och var glad att jag tog mig fram överhuvudtaget till de som skulle ha min hjälp.

Ha det fint.

2010-02-28 @ 12:41:25 URL: http://monae.blogg.se/
charlotte

stackars de bilisterna när de skulle ha sina bilar. goda tårtor du har bilder på

2010-03-02 @ 07:28:47 URL: http://kloppan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback