Besök hos oss i Kolsva...

Nu är det Lasses barn med familjer ...
som vi fått förmånen att träffa och umgås med....
detta veckoslut...

Vi har ju varit "upppe i Norrland"...
och hälsat på 3 av mina fem barn med familjer förgående vecka.....
och som jag visat på min Blogg i de föregående inläggen.....


Nu så kom Tomas, Lasses yngste son med sin Ulrika och de två barnen Disa och Ida...

Här ser vi Disa och lilla Ida....


Disa...med lite färgkritor...o tuschpennor...


Vi har ju inga direkta leksaker...hemma hos Lasse...
Men vi har en låda med LEGO..så den tog vi fram...
Och Ulrika, jag  och Disa fick lite att "pyssla med"....
Vi sitter på golvet.....


Ida hon hjälper farfar med korsordslösning nu...medans vi lägger LEGOT...


Farfars SNUSDOSOR....som är tomma....
ja visst går det att leka med dem också....
Man får ha lite fantasi...


Nu sitter vi ute i det "inglasade"....
skall äta lite mat....
Ida, Ulrika och ytterlligare en son till Lasse...
Stefan="Steff" har kommit nu...och här ser vi även honom...


Tomas, Ulrika o "Steff".....


Farfar Lasse, Disa och pappa Tomas....


Disa, jag o Tomas...


Vädret var "inte det bästa"...
Och vad skulle vi roa barnen med inomhus....
Varför inte åka till Eskilstuna och gå till Parken Zoo....
Javisst, det var inget dumt förslag.....

När vi kom till E-tuna så åkte vi först till PASTA-RESTAURANGEN...
Där äter man "så mycket man vill"...för endast 45 kronor...
man får välja och vraka mellan många olika såser...sallad till
får man också....
så de valde vi.....att åka dit...
Lasse, Steff o Tomas...




Vi år och åt...och blev så mätta o belåtna...


Nu är vi snart inne på Parken Zoo....området...


Lasse och min yngsta dotter Ilone som nu också mött upp...
och var med oss hela eftermiddan...


Här klappar barnen den lilla söta hästen...Disa i den gröna tröjan...






Söt liten apa...




Dom här små söta djuren tyckte jag var sötast!
Dom matades med levande små  insekter...
det var så kul när det slängde in i deras inhägnad..och de sprang och tog dem och åt....






Tog en del bilder av djuren...men nöjer mej med dessa inlägg....
Har så många andra bilder...som kommer istället...

Innan vi åkte hem...så bjöd Ilone oss hem till sig..
på kaffe och hon gjorde snabbt en blåbärspaj som vi fick äta.
Tomas , Ulrika o de små barnen de åkte direkt hem till Kolsva...
för lilla Ida var så trött o hungrig...

Jag o Ilone...


Steff...(tagit i motljus)


Här ser vi lilla Ida..som dessa dagar hos oss...
roat sig SÅ mycket med alla våra små kylväskor....
Hon har ju bara två händer hon också och så skulle hon
 ha med sig sin dockvagn och styra den samtidigt....
men hon fixar det....


"man kan ju sätta dem över axeln också...de gör dom vuxna har jag sett..."


Nu har Kent, äldste sonen kommit förbi en runda...
för att åka vidare...men det blev en bild...




Nu har vi lördagmorron..och nu ser vi även Roger med..och lille Måns..
dom bor ju i Kolsva...så dom kom en snabb sväng förbi...
drack lite morronkaffe...






"Jag ska åka o handla..."




Nu har Kent kommmit tilbaka och har sin Carina med också...








Carinas lille Leo ligger och tittar på barnen när dom leker...


NU ÄR DET SÖNDAG..OCH NU HAR VI ROGER OCH MÅNS IGEN..OCH MAMMA ANNE.
SÅ IDAG HAR VI DOM SOM SÄLLSKAP NÄR VI ÄTER MAT


Vädret tillät inte i dag heller att sitta ute..
men det blev inne i "det inglasade"..denna gången också...

Måns, Roger, Anne och Lasse...


Jag, Måns o Roger...


När dom sulle åka hem  så visade Måns oss sitt mycket fina paraply...


Och här ser vi en jättefin bild av honom!!!


Han kommer att bli en riktig "tjejtjusare"...med åren!!!
Kolla så fin och tuff han är!!!! Trots endast sina 4 år....


Tack för besöket!!!

Trevligt att vi på några få dagar har haft förmånen
att få ha och träffa alla Lasses söner med anhöriga
(några fattas)
umgås och äta tillsammans.

Föregående vecka så hade vi ju förmånen att få träffa "de mina"..
på semesterresan i Västerbotten...
och nu Lasses ....

Vi har ju båda många barn...och många barnbarn...


Kommentarer
Siita

God morgon. Härliga familjebilder. Här glöms kameran bort när vi träffas. Kramar

2010-08-02 @ 07:00:04 URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Berith

Godmorgon go´a Margit =))

Ni är verkligen rika på barn och barnbarn !! =))

För barn och barnbarn är verkligen en rikedom , som förgyller ens tillvaro =))

Underbara familjebilder både på "de dina" och på Lasses =))



Önskar dig en bra dag !

Varma kramar =))

2010-08-02 @ 08:13:47 URL: http://maxmax.bloggplatsen.se
Ruth

Otroligt hur ens gener har förökat sig, ingen risk att erat släkte försvinner. Härliga familjfoton som lyser av glädje och värme.

Kram på er

2010-08-02 @ 09:04:12 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Vicke

vad kul för er att få träffa så många barn o barnbarn

2010-08-02 @ 09:08:49 URL: http://vickesblogg.bloggplatsen.se/
rolf

God morgon.Jag har förstått att ni hadde egna barn innan ni träffades.men har ni barn tillsammans med.t.e.x. illone är det lasses och din dotter tillsammans.ha ni barn ihop med.ha en skön dag.kram

2010-08-02 @ 10:16:30 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
LambergsfruaLambergsfrua

Vilken rikedom med så många barn och barnbarn som ni har - och vilken förmån att få träffa dem och umgås under så trevliga former som ni verkar göra. Tack för att jag fick vara med på er helg;)

Soliga kramar!

2010-08-02 @ 11:09:20 URL: http://lambergsfrua.bloggplatsen.se
Lillemor

Fina familjebilder, ni har haft en helg med full rulle ser jag och det är ju skoj

Ha en bra dag/ Kram

2010-08-02 @ 11:41:03 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Mita

Härliga bilder igen, så gemytligt ni verkar ha det,och vad söt hon är lilltösen med alla kylväskorna,fantasin är det inget fel på,ler

Ha det gott,

kramiz!

2010-08-02 @ 13:02:33 URL: http://mithas.blogg.se/
Anita

Oj, vilka mysiga kort. Att du har det bra det vittnar korten om. Jaa, det blir några stycken när ni skall ses.

Ha det gott min vän. Jag har nyss uppdaterat min blogg efter en lång skön ledighet.

KRam från mig !!!

2010-08-02 @ 14:32:49 URL: http://skomakarlisa.bloggplatsen.se
wiper

Ser att di och familjen fortsätter njuta av varandras sällskap och har roligt. Tittade bakåt i bloggen och hade missatt en del. Kul att din dotter Ilona fick komma upp på scenen när ni var och såg komedi ;)



Kul att Lasse också har en stor familj som ni träffar och umgås med. Barnen är så söta.



Ha en fin dag i dag också



kramar

2010-08-02 @ 15:00:06 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Lena

Vilka söta djur du fångat på bild.

2010-08-02 @ 18:58:50 URL: http://lenadalesjo.blogg.se/
Madde

Hej Margit! :D



Vilken familjeträff och ni ser ut att ha haft det lika trevligt som vanligt. Härlig dag på zoo och allt. Jag gillade verkligen bilden du hade tagit av Lemurerna, de är ju så himla söta. De brukar alltid vara fulla i bus och ha en massa upptåg för sig som lockar oss åskådare till skratt. :D

Det är underbart med djur!



Jag är också mäkta imponerad att du klarar av att vara så ståndaktig som du är vad det gäller maten med tanke på att det äts så mycket gott runt omkring dig. Jag hade INTE klarat av det! Du är så duktig du! =)



Önskar dig en riktigt God Natt och en ljuvlig morgondag! ;-)



Många kramar till både dig och Lasse! :D

2010-08-02 @ 23:50:23 URL: http://www.mads.bloggagratis.se
charlotte

roligt att vara ett så stort gäng.ö ni hade roligt på zoo ser jag o vilka söta apor

kram

sv: har bara bytt bild annars har jag inte gjort ngt

2010-08-03 @ 08:49:54 URL: http://kloppan.wordpress.com
Susanne

Godmorgon!!! Vilka under bara bilder kul att få följa med er på bilder och barn behöver inte så mycket leksaker. Hoppas vi får lite sol idag det längtar jag efter allt detta regn. Ha en bra dag. kram Susanne

2010-08-04 @ 07:40:33 URL: http://vejers.blogg.se/
Camilla

Underbart att få träffas så där.

Och som vanligt.....fina bilder!

God morgon!

2010-08-04 @ 09:08:14 URL: http://cammo69.blogspot.com
Vicke

Inget nytt på denna front

2010-08-04 @ 21:56:38 URL: http://vickesblogg.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback