ÅKERSBERGA...resa...

Ja det har idag blivit "en tripp" till ÅKERSBERGA...(norr om Stockholm)....
Lasse har i onsdags gjort ett bilköp...
och det blev bestämt att vi skulle åka och hämta den idag...

Åkersberga.....ja...då visste vi att där hade vi någon bekant,
så mitt förslag var att vi skulle ringa och kolla om
vi kunde bjudas på en kopp kaffe när vi ändå skulle dit...

Vi ringde då till Eskilstuna till Inga-Lill, hans särbo/sambo...
och så bestämdes att vi skulle möta upp  henne i Eskilstuna efter sitt arbetspass....
åka och hämta bilen och sedan följa med till dem...

Så åkte vi iväg...
och här var vårt första mål...
KVARNDAMMEN.SE
där Lasse hade gjort bilaffären...
Här är han på väg in....


Nu har han hämtat nyckeln och skall snart provköra...
Det är en TOYOTA HYBRID....
(jag har ju Toyota och vet att det är bra bilar) ha ha...



Bilköpet avklarat och här är vi vid mål nummer två...
hos Roland...o Inga-Lill...


Vi har nu tittat och visat bilen...och då kan vi ju gå in...



Vi blev bjudna på gott kaffe med bröd ute i det "inglasade"..

Åkte sen iväg en bit från huset... till bdplatsen...
FALLFRUKT.....


Bild taget på nära håll... "Jag kan inte räkna dem alla"...


UTSIKTEN VAR UNDERBAR.....









Här har vi satt oss för fotografering...


NYPON...







Vakert motiv md vacker bakgrund ... också...


Samma här....



Här också...







Här står vi vid den nya bilen...


Nu är vi inne igen..
bjuden på mycket god middag!!!
Tack för den goda maten!!!
Nu äter vi efterrätten...





DEt blev en trevlig eftermiddag och kväll.....
och nu är klockan 00.15....
vi skall snart "natta"...
för att i morron träffa "travgänget" igen...
straxefter klockn åtta...






Kommentarer
vicke

det blev många fina bilder från er tripp, jag hoppas att du får en trevlig helg nu

2009-09-12 @ 06:26:35 URL: http://www.metrobloggen.se/jagbloggarigen
Mia64

Tack för titten i min blogg.Önskar dig en fin dag :)

2009-09-12 @ 09:42:06 URL: http://www.metrobloggen.se/Mia64
Mi

Du har väldigt fina bilder i din blogg. Fallfrukten ser härlig ut. Hoppas du får en skön helg och jag hoppas att du har lika härligt väder som jag har här hos mig. Tack för titten och kommentarerna i min blogg. Alltid kul med kommentarer och speciellt när det är någon ny som ger sig tid att svara.

2009-09-12 @ 10:14:23 URL: http://margitholm.blogg.se/
Petra

Hejsan :)

Riktigt mysiga bilder :)

Ja ibland är jag så trött på att laga mat så det finn inte ord för det :)

Ha en bra kväll!

2009-09-12 @ 16:33:01 URL: http://metrobloggen.se/hospetra
annkan

Trevlig helg önskas dig med. :-)

2009-09-12 @ 17:28:12 URL: http://annkan.bloggplatsen.se
lilla my

margit

Ja det där blir säckert mycket gott.SEr gott ut på bilderna!

jJg har precis lagat i ugnen "köpt rotfruktsgratäng" och värmt en Kyckliggryta som jag gjorde i somras och "blev" väldigt kryddstarkt. har nu "blandat ut den" med mera grädde och minifrace..tror att det då "går att äta"..



Lilla My svarade:

Tack jag hoppas det blir gott.Men kycklinggryta är också super gott med mycket blandade saker i.Rotsaks gratäng har jag bara hört talas om men den ska visst vara väldigt god så jag får nog köpa den någon dag.Kramiz och ha en bra kväll.Ps mycket fina bilder att titta på har du.

2009-09-12 @ 18:48:34 URL: http://www.metrobloggen.se/miumiu
lilla my

Har nu lagt till dig i min blogg så jag lätt kan hitta tillbaka till dig.Kramiz

2009-09-12 @ 18:50:53 URL: http://www.metrobloggen.se/miumiu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback