Litet av varje...

Jaa, då är snart onsdagen slut.....
Vi hade ju sovmorron i morse, Lasse o jag...
Vågar vi säga... att klockan var nog nästan 9.30 innan vi
steg upp och åt frukost, tog  det lungt...

Jag hade ju jobbat förra natten och kom till Lasse i går på eftermiddan.
Vi är ju BÅDA TVÅ nattmänniskor, är uppe sent på natten...

Förut när Lasse fortfarande jobbade så när jag var hos
 honom och var då ledig så ställde vi alltid mobilen för väckning 6.15.

Men NU, inte behöva ställa mobilen på väckning...skönt!!!

Vi har "pysslat" lite under dagen...
Lasse har slängt bort en del av blommorna ute som har "vissnat/frusit bort"
en del har vi kvar som ej ännu är förstörd/bortfruset.

Vi har plockat till, burit bort en delav sommarmöblerna  inför den kommande vintern.

Så när vi höll på att plocka...så tog vi ett fika "ute"..igen...
kanske sista fikat härute "för säsongen"
men vi har ställt borden så at vi kan ta nåt fika till där..
om vädret är sånt...



Ocjh här håller vi på att plocka undan alla dynor till stolarna...
Dom bars upp på LOFTET...



Ja, i gårkväll så började jag med att förbereda att sy 3 stycken
 Panelgardiner till Maria som hon skall få till sitt kök.

Jag hade tidigare köpt stora bordsdukar och hon hade fått en och
då köpte jag så att jag skulle även kunna av en duk göra panelgardiner..

Så idag så har jag sytt o fållat. Nu är det bara längden som skall sys upp....

Vi har även varit en runda på BIBLIOTEKET...

Det var lite av vad vi gjort idag...
Tänk va bra man får det när man fyller 65....
då kan man "ta dagen som den kommer"..
Ja, jag jobbar ju ändå fortfarande,
men det är självvalt...


Kommentarer
lollo

Jaa,det är mycket att stå i inför hösten.Plocka undan dynor,möbler,trädgården..stänga av poolen.

Vad mysigt ni hade..Gubben och du..Hoppas man får se resultatet av gardinerna.

Jag var inne och kollade dotterns blogg..Må så gott!

Kram :)

Jag har länkat dig om det är OK..

2009-10-07 @ 18:49:54 URL: http://lollopettersson.bloggagratis.se
majsan47

Det var en hel del ni hunnit med. Här är också möbler och dynor undanlagda, men lätta att komma åt ifall det blir brittsommar :)

Ha en trevlig kväll

2009-10-07 @ 19:52:07 URL: http://www.metrobloggen.se/majsan47
lilla my

Ja tänk vad härligt att man fortfarande kan sitta ute och fika.Kramiz och hoppas ni får en trevlig kväll.

2009-10-07 @ 20:34:18 URL: http://www.metrobloggen.se/miumiu
Ellis

Det är roligt att sy gardiner, funderar på att önska mig en symaskin i julklapp! =)

Kram

2009-10-08 @ 23:40:47 URL: http://www.metrobloggen.se/paltbarn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback