24 oktober i dag...

Altså: 2 månader till JULAFTON....Visst går tiden fort???


I morse när jag vakat av och parkerat och skulle gå hem till min lilla lägenhet så
 "möttes jag" av underbart vackar höstfärger på träden vid parkeringen...

Tog ju då fram min kamera som jag hade i handväskan....
det var rätt mörkt ute fortfarande för klockan var ju endast 7.30...
Tyckte först när jag tittade i kameran efter tagningen
att dom blev väldigt mörka men när jag la in dem
på datorn så tycker jag dom går an... att lägga in på Bloggen....

Här får ni se...




Satt ju då först "ett par timmar" när jag kom hem...i morse...
lade in på Bloggen Marias födelsedagsfirande från i går

Sov några timmar innan min Lasse och hans
barnbarn Disa kom och hälsade på i Eskilstuna.

Disa skall vara hos farfar från i förmiddags tills i morron...
Lasse yngste son Thomas skulle på SVENSEXA...i Köping under kvällen.

Vi hade då planerat att "göra det bekvämt" med matlagningen i dag då.
Så det blev att åka till Mac Donalds....

Så här kan ni få se när vi sitter och njuter
av den MENY som vi var och en har valt...

Jag och DISA...

Vi åt oss mätta och belåtna...


Här ser vi Lasse med den meny som han valde...

Ja visst ser vi ut att njuta....


Nu har vi parkerat bilen och är på väg hem/in till lägenheten...

Farfar med sitt barnbarn Disa...


Ja vi var ju en runda på ICA MAXI också

Disa skulle ju ha lördagsgodis...
och då blev det så att även jag och Lasse köpte OSS lördagsgodis...
så vi hade  3 påsar när vi gick genom, kassan...
Ja tänk hur det kan bli...

Vi har sedan varit hemma en del timmar

Ätit godis, druckit dricka,  ätit kanelbullar o druckit kaffe.

Disa har "Lekt" i min dubbelsoffa...där finns det fullt med kuddar.....
så hon lekte "att hon var i havet..."

Här sitter jag och begrundar...
Disa har fotograferat!!!



Här har vi Disa på bildrena i soffan... havet...



















Dom har nu åkt åter tillbaka till Lasse och katterna väntar ju där på dem..
Jag bloggar ju och skall snart åka till jobbet..

I morronbitti så åker jag direkt till Kolsva och Lasse med en gång...
sover väl en stund och sedan fixar jag en stek som vi tagit upp från frysen..
det kanske blir.
PORTERSTEK...
Det tycker jag är gott......

Thomas kommer ju till oss på förmiddan så då får vi
 umgås några timmar innan Disa och han åker
 åter hem till Uppsala till Ulrikas och lilla IDA..


Både Lasse och jag har ju många barn och barnbarn med
familjer så det är så roligt att vi får träffa dem då och då...

Önskar er alla en fin kväll!!!


Kommentarer
Dansbandsfrun

Men va härligt med lilla fröken på besök! Och roligt att se bilder. Nu blev jag dessutom så sugen på min mammas porterstek att det vattnas i munnen...hihihi kram o god kväll

2009-10-24 @ 21:42:39 URL: http://metrobloggen.se/dansbandsfrun
lollo

Härliga bilder!

Att äta på Mc Donalds är något som uppskattas av både barn och vuxna.



Ha en bra helg! Kram

2009-10-24 @ 21:48:56 URL: http://lollopettersson.bloggplatsen.se
Hebbe

Ja vissa ser direkt vad det föreställer,men det är ju lite olika svårt.Kolla på måndag då kommer en ny svår bildgåta.Haé Kram.

2009-10-24 @ 22:10:41 URL: http://www.metrobloggen.se/boda
Maria

Vad fina höstbilder, mamma. TACK för uppvaktningen igårkväll och för pengarna jag fick. Blir en bra grundplåt till ett smycke. Love you !

Kram från dotra.

2009-10-24 @ 23:12:01 URL: http://haggqvistmedq.blogg.se/
Anneli

Vilka fina bilder!!! Ni ser ut att ha haft en riktigt mysig dag :) Kram

2009-10-25 @ 00:06:05 URL: http://www.metrobloggen.se/annelittan
wiper

Underbara bilder på träden och javisst går tiden fort som en berg o dalbana. Dom andra bilderna är också bra. Vad härligt ni verkar ha med ert barnbarn och hon är ju så fin. Ni ser ut att njuta av maten.



Ha en fin söndag

kram



2009-10-25 @ 10:07:55 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Liisa Svenningsson

Porterstek var länge sedan - tack för tipset!

2009-10-25 @ 13:56:30
Eva Cehlin

Hej Margit. äntligen har jag hittat din blogg...

Du skriver så fint om allt och alla.Hoppas allt är väl med dig...kram eva

2009-10-25 @ 18:02:33
Pia

Sv: Ingen fara! ;o) Jag blev bara lite förvirrad!! Hahahaha..

Ha en skön kväll!!

2009-10-26 @ 19:15:26 URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback