Nu är jag ledig 7 nätter...

(FÖrsöker skriva/blogga om igen...
 efter att min Blogg med massor med skrift  "bara försvann för flera timmar sen
i gårkväll)

Efter att ha jobbat 8 nätter av 10....
det känns i "ögonen" i dag....
(i går)
Hade skrivit upp på en lapp allt jag skulle göra i Eskilstuna
innan jag på eftermiddan åkte till min Lasse i Kolsva..

Var några kvällar sen på en möbelaffär i Eskilstuna...
Gustafssons möbler
och kollade även där på bäddsoffor.
Dom hade inte så många alternativ.
Tog några bilder:
Den här "var inte så tokig" men där var divanen på höger sida..


Den här soffan finns även i svart...dyr..."utbäddbar"   dyr..


"Fel färg"...men fanns även i svart...


Ja, denna ros den blommar fortfarande..
snart är det slut på november..


Skulle nu följa min "GÖRA LISTA"..för att inte glömma nåt...

Åkte då en snabb runda först förbi  Pingskyrkan...kollade om min jacka
som försvann för snart 2 veckor sedan....
från vestibulen där jag hängt av mig den...när jag städade..
Ingen jacka fanns där som jag hoppades att den "bara skulle komma tillbaka"

Men så träffade jag Liisas (en av mina vänninnor som nu bor i Gnösjö)mamma,
hon skulle gå in på "finska gruppens samling"
Hann prata och hälsa på henne.

Nästa ställe/uppdrag:



Dom fina besticken OLGA....

Skulle komlettera lite till min väninna Gunilla i Linköping.
Har köpt knivar, gafflar och matskedar tidigare
och  nu var det smörgåsgafflar jag skulle köpa..som dom också har.
När jag då kom in så var det första dom sa:
"Idag kan vi bara sälja mot kontanter...apparaten fungerar inte idag."

Och jag som sällan "går med kontanter" i plånboken hade endast 1 femtiolapp...
så det blev bara 3 gafflar..nu...
så då fär jag åka tillbaka nästa vecka..."halvgjord uppgift."..




Sen så skulle jag åka förbi min väninna Elvy, som bor i närheten där jag nu var.
Ringde henne..hon hade varit och handlat och kom nu på cykeln..
Se hela bilden
Barbro, en av våra vänner, jobbar ideellt på
Pingstkyrkans Second..
hade observerat att det kommit in en handbroderad "gammal duk"
med texten:

GRATTIS ELVY!
Och då tänkte Barbro på Elvy..och nu fick jag lämna den till Elvy....
du kan se den..hon håller den i högra handen på bilden...



Jaha...vad var nu nästa ärende:
Jo jag skulle lämma lite grejer på P-kyrkans second hand...
Lasse hade åter igen plockat ihop lite prylar som han inte skulle ha kvar..
och då skull jag lämna dem...
Så gick jag in en runda o tittade. Varje dag så har dom KÄDESFÖRSÄJNINGEN öppen...

Tittade lite runt..
och "hittade" en svart jacka...som jag provade och den passade till mig..
bra modell och "satt riktigt snyggt" på mej...
Då köpte jag den för en billig penning....
Ja då har jag en svart  jacka i alla fall....
trots min jacka som blev stulen.

Nu skulle jag åka till ICA SLAGSTA..
Sofie, ett av mina barnbarn visade kvällen innan (när jag var hos dem)
reklambladet och där stod det att dom skulle sälja SEMLOR!!!

Och nu ville Sofie ha semlor..
Tur att vi tittade igen i reklambladet och där stod det att det var på TORSDAG...KLOCKAN 12
och då hade jag lovat att åka dit och handla..

Nu var jag där:
ICA SLAGSTA....sålde SEMLOR idag från klockan 12......för 10 kr/st...


En trevlig "SEMMELFÖRSÄLJARE..."
Jag köpte 6 stycken direkt och här har  hon inte hunnit plocka fram flera...


Kvällen innan så hade jag köpt "LUSSEKATTER"...på ICA EKÄNGEN....
och nu sa Samira till mamma Maria att hon ville ha "LUSSEKATT"
så då åkte jag till den ICA butiken son hade extrapris på dom..

Här ser vi Samira sittande vid datorn och spelade...


Men hon föredrog SEMLAN i alla fall...
och det fanns ju både och...


"Oj, va gott!"


Här äter jag en Lussekatt...




Åkte förbi min lägenhet och tog med mig grejerna jag skulle ha till Lasse i Kolsva..
jag är nu ledig 7 nätter innan jag skall jobba nätter igen..

MEN...innan jag skulle åka så hade jag på min lapp:
kl 15.15. FORS TANDVÅRDS KLINIK...
förra veckan så åt jag ju en kola och en plomb fastnade i kolan..
Nu skulle tandläkaren fixa mig i munnen...

(bilden från Google)


Hade väl ändå "rätt tur"
Det går att "bygga uppn den  igen"...en bit av min egen tand samt plomben hade lossnat...
Nu slipade hon till och fyllde dit nåt provisoiskt
och så ska jag dit igen 2 ggr i januari...
Det kostar "bara" ca 5000 kronor.
Hon varnade mig för att tugga på knäck nu till jul
för då kan min "provisoriksa grej" lossna även den...
Så nu är jag motiveradad att dra ner på KNÄCKÄTANDET till jul..

NU äntligen bar det iväg till min Lasse.
5.5 mil i regn o ch mörker och dålig sikt...dessutom trött.
Hade ju inte haft tid att lägga mig...allt under dagen "gick i ett"...

Började under kvällen att lägga in bilder i bloggen och skriva..
höll på nån timme..och när jag då tryckte på "spara"
 så
kom jag direkt till framsidan där man ska logga in sig...ALLT VAR BORTA!!
Jag var trött o jättelessen!!

Idag har Lasse o jag varit till IKEA... men det skriver jag om senare..
lite bilder är tagna också...

KRAM SÅ LÄNGE!!!


"Bättre sent än aldrig"


Kommentarer
Lena

Hallå där!

Himmel, du är då i farten...är du alltid så här energisk?

En liten kommentar om soffan som har divandelen till höger, tror att den går att få ändrad till

vänstersidan. Har en son och två bröder som är tapetsörer och en svärson som även han kan...han ändrade en skinnsoffa de hade för några år sedan så att den passade in i deras rum. =D

Att du nu ska vara ledig i sju nätter måste väl kännas helt suveränt, speciellt då du nu kan vara tillsammans med kärleken i Kolsva.

Måste berömma dig för allt du uträttat idag, dygnet har ju trots allt bara 24 timmar, men du har ju iofs utnyttjat dem alla. Det är enligt mig läge för en varning...

Var rädd om dig...du har bara ett liv så glöm inte att stanna upp och njuta av det du har när du har det.

Ha det så skönt!

2009-11-20 @ 19:26:59 URL: http://roshultskan.bloggplatsen.se/
Hebbe

Jo yack,min dag har varit bra,,ska kolla på Doobido i kväll på TV..Haé Bra Kram.

2009-11-20 @ 19:35:26 URL: http://www.metrobloggen.se/boda
Lotta

Oj vad mycket du skrivit idag, jag orkar faktiskt inte läsa allt, men tänkte bara ang den första soffa...kan man inte bara flytta divanen till andra sidan?

Önskar dig en skön kväll,

kram

2009-11-20 @ 20:39:25 URL: http://www.metrobloggen.se/Lottabloggen
cilla

Hur hinner du =O Blev trött bara jag läste vad du gjort. besticken gillar jag,helt i min smak.



Ha en bra fortsatt kväll/ Cilla

2009-11-20 @ 20:55:00 URL: http://cillapilla.devote.se
britten sa

Näää jag bor ju i Stockholm...

2009-11-20 @ 21:19:40 URL: http://glitteroga.blogg.se/
Carina

Oj vad du hunnit mycket idag. Flitig som en myra :)

Men semlor i november??

Kram

2009-11-20 @ 23:05:48 URL: http://cinacarina.blogspot.com
Lena

Låter som du har hunnit med en hel del! Vad skönt att vara lite ledig.

2009-11-20 @ 23:08:48 URL: http://lenadalesjo.blogg.se/
40-Talisten

Hej i sena kvällen !

Kul att du titta in till mig,Ja vi har nog mycket gemensamt.Min man Anders är barnfödd i Västerbotten,själv har jag arbetat 18-år natt på sjukhus och äldreboenden, Tills jag skada min rygg.Mima brorsbarn är bofasda i Eskilstuna,Var där senast på min brors begravning, början av januari 09.Han gick bort på Juldagsmorgonen 08 i hjätinfarkt, snart 1-år sen.Tiden och sorgen har varit frukdansvät jobbigt,men nu har jag börjad sakta landa till verkligheten utan att brista i gråt.Va skönt de är för dig att vara ledig så länge,då får ni,, rå om varandra.DU och Lasse och kärleken. Semlor äter jag på fettisdag Lussekatter på Lucia, jag värnar om våra traditioner och för dom vidare till nästa generation.Var och en gör som man vill...FÅNGA DAGEN >>>KRAM IA<<<

2009-11-21 @ 01:03:11 URL: http://40-Talisten boggplatsen.se
40-Talisten

Hej i sena kvällen !

Kul att du titta in till mig,Ja vi har nog mycket gemensamt.Min man Anders är barnfödd i Västerbotten,själv har jag arbetat 18-år natt på sjukhus och äldreboenden, Tills jag skada min rygg.Mima brorsbarn är bofasda i Eskilstuna,Var där senast på min brors begravning, början av januari 09.Han gick bort på Juldagsmorgonen 08 i hjätinfarkt, snart 1-år sen.Tiden och sorgen har varit frukdansvät jobbigt,men nu har jag börjad sakta landa till verkligheten utan att brista i gråt.Va skönt de är för dig att vara ledig så länge,då får ni,, rå om varandra.DU och Lasse och kärleken. Semlor äter jag på fettisdag Lussekatter på Lucia, jag värnar om våra traditioner och för dom vidare till nästa generation.Var och en gör som man vill...FÅNGA DAGEN >>>KRAM IA<<<

2009-11-21 @ 01:08:15 URL: http://40-Talisten boggplatsen.se
Inga M

Roligt att läsa Din dagbok om Din dag! Visst är det hemskt när ett stort blogginlägg bara försvinner så där! Man vill verkligen bara gråta åt eländet och inte orkar man ta tag och göra om allt på en gång. Jag gör också som Du när det händer, lägger ner projektet och tar nya tag vid ett senare tillfälle.



5000 för att fixa en tand låter väldigt dyrt. Var det guld?

2009-11-21 @ 10:46:44 URL: http://inga.blogg.se/
Kram Ruth

Oj ett så långt inlägg, har läst allt men vet inte vad jag skall kommentera. Mycket att titta på och läsa, en riktig mysstund blev det. Ha en riktigt bra helg.

2009-11-21 @ 15:14:20 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Bettan/Lövstugan

Jisses så du har jobbat. Men nu måste du allt vara helslut. Hade jag sett semlor så skulle jag också köpt. Semlor med varm mjölk, lussebullar till kaffet, mumsfilibabba!

Min mamma brukade köpa Olga bestick till mig i julklapp och när jag fyllde år. Jag tycker jättemycket om dem.

Du ska se att rätt som det är så kommer du nästan att snubbla över rätt soffa. Lycka till!

Ha en mysig lördag kväll och en härlig söndag!

Kram på dig!

2009-11-21 @ 17:55:19 URL: http://bettan.lojdstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback