LAMPUPPSÄTTNING

i går hos Ilone. Hon fick ju en lampa med STOR skärm förra söndan
när hon fyllde år...Och den skulle ju sättas upp också...
Sladdar och upphäng passar inte ihop alla gånger
utan ibland så måste "egna uppfinningar till"...



Här gäller det att hitta lösningar....
Lasse är ju nu van vid att fixa garderobsdörrar...men sånahär lampor..


Ilone hade köpt "en extra arm" som skulle
vara så att lampan kom på "rätt plats " ovanför bordet
.

Vi fick åka en runda till COOP FORUM för att köpa till
lite extra "attrialjer" så att det gick att "få ihop" och få fast den på kroken under taket..

Här gäller det att "hålla tungan rätt i mun"...


OOOHH! NUÄR DET KLAART!!! Nu sitter den på plats!!
"Va bra det blev"!!!
Det blev en mycket skön belysning..vilket man inte kan se på Bloggbilden..


Vi fick också  mat av Ilone under tiden med uppsättningen av lampan..
.
Vi bjöds på en mycket god Köttgryta med trattkantarellsås o potatis...
Smakade gott!!


Ja så har jag ju jobbat min tredje natt...åkte direkt till min Lasse i Kolsva...
Satte mig vid datorn en kort stund och sen så la jag mig och sov till 11.

Vi hade bjudit middagsgäster kl 16.00 så nu var det att "göra i ordning:
lite dammsugning, bortplockning, dukning och så matlagningen...

Vi började med att bjuda på lite glögg...före maten..
och så skulle ju Lasses söner men familjer titta på Lasses projekt på övre våningen
Dom tycker att det blir fint/bra!.



Maten ställdes fram på köksbordet "så där fick man hämta"....

Det blev KYCKLINGRATÄNG...ris, kokta grönsaker och grönsakssallad...
Efterrätt: Svartvinbärspaj med vaniljsås...och kaffe till..


Här äter vi och njuter av maten...





Måns står vid diskbaljan...






OOOOH va skönt!!! Carina vilar i den sköna fåtöljen...
ligger o slappar och nästan somnar av...


Anne o Roger hade ju med sin den nya lilla hundvalpen
och Carina o Kent hade ju med sig Leo...
så vi hade många små djur...under dagen idag..

Det var trevligt att träffas och umgås...
prata  och lite  planering inför julen..mm...


Kommentarer
Maria

Vad mysigt ni verkar ha haft det. Ha en fortsatt fin kväll. Kram Maria

2009-11-29 @ 22:36:58 URL: http://haggqvistmedq.blogg.se/
Karin

Tack för besöket. Jag hoppas det är rätt person jag har hittat till. Eftersom du har Farfar Hebbe i din lista så hoppas jag det. Du har alldeles rätt, en tvättäkta norrlänning är jag. Född västerbottning som du, men från Lappland. Jag bor alltså lite längre in i landet. Åsele närmare bestämt.

Kram

Karin

2009-11-29 @ 22:42:39 URL: http://karinblogg.strandtorpet.se
Carina

Vilken mysig kväll med nära och kära.

Kramen

2009-11-29 @ 23:00:58 URL: http://cinacarina.blogspot.com
Suss

Tänk att man nästan jämt måste åka en extra gång till affären och köpa mer tillbehör, för att få upp det som man köpt och tror är komplett. Mycket vanligt måste jag säga och väldigt irriterande. Kram

2009-11-29 @ 23:23:07 URL: http://leontina.blogg.se/
Karin

Så fint det blev med lampan! Och god middag efter arbetet!

Ni verkar ha haft en trevlig kväll tillsammans.

Kram Karin

2009-11-29 @ 23:44:47 URL: http://pixelmojan.se
Dansbandsfrun

Fin lampa och vilken god mat på båda ställena, jag blir hungrig för jösse namn ;)

kram

2009-11-30 @ 00:10:16 URL: http://metrobloggen.se/dansbandsfrun
MICKAN

Kan absolut förstå hur ljuset blev av lampan. Härligt. Inte bara hundar, en människovalp också ... hehe. Ha en bra dag.

2009-12-01 @ 06:10:01 URL: http://metrobloggen.se(ANIMAL

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback