HÄNT....i veckan...

i lördagsskväll så skulle jag göra i ordning en stek
som vi skulle ha klar till att äta på söndagskvällen....

hade en stor, hög STEKPANNA som hade "tappat" sin insida för att slippa använda fett...
Men jag använde den i allafall...
brynte steken i den och sen skulle eftersteka  färdigt.
Den skulle ju vändas några gånger under tiden...
och DET GJORDE JAG...
Det var bara det att eftersom insidan var "förstörd"
så FASTNADE STEKEN I BOTTEN PÅ STEKPANNAN....
OCH
när jag då använde två gafflar för vändningen så satt ju
steken delvis fast i bottnen..
och då "föll den tillbaka"
vilket innebar att jag fick en stor mängd
HETT STEKSPAD på min högra handled..på insidan..
"Snabbt som attan"...så under vattenkranen och spolade med iskallt vatten..
rätt länge..

MYCKET ONT gjorde det..
hade xylocainsalva i en tub.. å jag tryckte på...hjälpte lite
tog även Alvedon och Diklofenak..

Fick ändock en REJÄL RODNAD på handleden....
och på söndagen i Pingstkyrkan så var jag delaktig i köket med diverse...
och då så började skinnet på lossna lite.
Det var inga blåsor...men ändå...

Som tur var...så hade jag lite förband i min toalettväska..
så jag kunde sätta över min "sargade hand" som skydd...

Bytt flera gånger..det har ju "saftat igenom"...
Har ju nu jobbat 3 nätter och har nu 2 nätter igen..
Då gäller det att skydda så att inte det kommer in "nån skit"...
och det blir en infektion..

Så här ser det ut nu...



Var igår i Eskilstuna...på LIDL...och där köpte jag en ny stor STEKPANNA
med FIN insida som det inte fastnar i..TEFLON:::
och ännu EJ FÖRSTÖRD!!!

Köpte då stekpannan som du ser till höger på bilden..
så nästa gång så kommer det INTE att fastna!!!

Lasse skulle öppna en "kartong" med en vara...
och allt är  nu så väl inplastat!! Så ¨man kommer knappt in
 i förpackningen och får fram varan som ligger inuti..

Han tog SAXEN!!! och se... vad som hände...
Förpackningen var SÅ SVÅRT ATT KOMMA IN I
så SAXEN GICK SÖNDER!!

Detta är andra gången det händer hos oss!
NU har jag börjat funder om " sax och förpackningsfabrikanterna"  har ett "samarbete"...
att göra förpackningarna SÅ SVÅRA ATT ÖPPNA
så att varje gång man ska öppna
dågår EN SAX SÖNDER!!!
Då får ju saxtillverkarna sälja fler saxar!!!??

Har detta hänt dig nån gång...eller??

Såhär blev saxen..



Skall också berätta "om det lilla svarta" som ligger till höger om saxen:
Lasse var  i går i Vaggryd och även på ELMIA Utställningen i Jönköping

Där fick de fick godis...som han hade med sig hem...
Och naturligtvis så skulle  även jag få smaka av godisen, kolan..

Tog en bit och börja tugga...
kände så nåt hårt..som tog emot..
Jag fundera vad det var..tog ut kolan... så tittade jag till
efter att jag i munnen kände nåt konstigt i en tand på höger sida..
AHA; nu visste jag...BET sönder en plomb!!!

KUL??? Nää...
Så idag har jag ringt till FOLKTANDVÅRDEN och beställt tid till nästa vecka..
Ja, så kan det gå..


Nu lite roligare saker...
LINUS som ligger så fint i tidningskorgen..
Ja visst är han söt!!


Här ligger Tessie så sött i soffan... bredvid Lasse...
Visst är det GULLIGT!!

Ska  nu i kväll åka till Eskisltuna igen..för att jobba 2 nätter och
åka till Kolsva o Lasse igen på söndagmorron.

Lasse skall   ha sina "TRAVRADSKOMPISAR"
på träff och lite kaffe igen i morronbitti....

Han håller ju på uppe på övre våningen att göra i ordning rummen...
så han har "FULLT UPP"....

Önksar alla en fin kväll!


Kommentarer
Margit Axelsson

Hej du namne! Läste din kommentar på messans blogg. Jag har ingen egen blogg ännu men det kommer en småningom. Jag ska flytta de närmaste veckorna så det får bli när det är klart. Min dotter har lovat att hjälpa mig. Jag är tämligen ny på det här med datorer.

Min Mailadress är.

[email protected]

Ha en skön och avkopplande helg

Margit(maxelonia)

2009-11-13 @ 17:38:34
Dvärghundspossen

Hoppas det snart blir ordning på tanden! Inte kul sånt där! Jag brännskadade mej ju också nyss förresten, råkade bränna mej på kaminen hemma... lätt hänt sånt där...

Dvärghundspossen

Dumt nog gjorde jag inte det! Jag tror att nerverna på nåt sätt blev avstängda när jag brände mej, för jag kände knappt nåt alls, så jag trodde inte det var nåt. Först mycket senare såg jag att det bubblade upp vätska ur ett jack där jag bränt mej... skitäckligt. Nu har det läkt, men det är ett jättefult ärr på armen. Jaja, det bleknar väl med tiden...

Kram Ruth

Så mycket elände det har blivit hos er. I mina teflonpannor använder jag endast plastredskap, allt annat är förbjudet. Fy fasiken för att bränna sig, det svider så hiskeligt och man blir riktigt ledsen och tycker så synd om sig själv.

Den saxen känner jag igen, hehehe, samma sak skedde med våran när jag klippte för hårt. Handtagen är så spröda, men det är billiga skrepsaxar, nu har jag en riktig hållbar dito "Fiskars".

Kola skulle förbjudas, ja du såg säkert på min blogg hur det gick för mig för en vecka sedan, det blev en dyr kola.

Ha en mysig kväll !

2009-11-13 @ 18:45:25 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Kram Ruth

Så mycket elände det har blivit hos er. I mina teflonpannor använder jag endast plastredskap, allt annat är förbjudet. Fy fasiken för att bränna sig, det svider så hiskeligt och man blir riktigt ledsen och tycker så synd om sig själv.

Den saxen känner jag igen, hehehe, samma sak skedde med våran när jag klippte för hårt. Handtagen är så spröda, men det är billiga skrepsaxar, nu har jag en riktig hållbar dito "Fiskars".

Kola skulle förbjudas, ja du såg säkert på min blogg hur det gick för mig för en vecka sedan, det blev en dyr kola.

Ha en mysig kväll !

2009-11-13 @ 18:46:22 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
britten

ja det är ett rent elände att öppna förpackningar ibland och har man då lite ont i armar och händer så blir det dubbel elände...jag brukar köpa en salva i Spanien som vi använder på brännsår som är super bra du skulle ha haft lite av den...du undrade vad jag kom i från I min andra blogg som jag inte längre skriver i finns det en hel del bilder från gården uppe i västerbotten....http://pyrobritt.blogg.se



Ha en fin kväll

2009-11-13 @ 19:11:09 URL: http://glitteroga.blogg.se/
carri

men Aj då ! inte alls roligt när maten bråkar med en. lycka till med den nya stekgrytan. kram

2009-11-13 @ 19:39:28 URL: http://livsvingar.bloggagratis.se
Lillemor

Det som gör så ont att bränna sig fy sjutton

Hoppas att den nya stekpannan kommer att fungera bra

Vilken otur med tanden skönt att du fick komma så snabbt till Tandläkaren

Hoppas att du får en lugn natt på jobbet

Kram

2009-11-13 @ 19:40:29 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
MICAH<3

sv: hihi tack så jätte mycket :D<3

2009-11-13 @ 20:07:29 URL: http://micah.blogg.se/
soffie

men guu va ont det måste gjort,

hoppas nu den nya stekpannan är bättre,

Å guu va härligt kort på katten å de andra bilderna med,

kramen

2009-11-13 @ 20:19:37 URL: http://soffie69.blogg.se/
Ingegerd

Hej! Kul att Du besökt min blogg! Men här har hänt olyckliga saker läser jag. Det är säkert rätt att täcka helt över brännskadan, men lufta ibland kanske? Jag har en gjutjärnsstekpanna, klarade inte av att sköta teflon-pannorna. Nu är jag jättenöjd med min stekpanna, den blir bara bättre och bättre.

Så underbara katter ni har, grattis! Vi har ju våra 5 papilloner, de är så mysiga och gulliga.

Ha det gott och krya på Dig!

wiper

Vad tråkigt att du bränt dig så. Vilken otur. Sånt som gör så ont och tar tid att läka. Känner verkligen med dig. Detta med saxen var ju konstigt också. Vilken fin katt Linus är ;) och bilden är ju helt suverän. Jättefin bild på din man och katt också.



Hoppas din brännskada läker snabbt. Ta det försiktigt och sköt om dig.



Kram

2009-11-13 @ 22:25:39 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Anonym

Hejsan!

Tack för ditt besök och tack för dina rader.

Visst får du länka till mej.

Jag är lite trött nu, men hälsar på dej imorgon.

Må så gott.

Kram, Anita

2009-11-13 @ 23:10:52
MICAH<3

sv: hihi vad bra :D<3

hihi tackar , tror det kommer gå jätte bra ,vi ska spela att det är en tv-show och jag interljuvar dom och dom andra är typ från franska revulutionen eller nåt.. Kanske lägger in filmen på bloggen sen<3 hihi :D

2009-11-14 @ 02:17:20 URL: http://micah.blogg.se/
Hebbe

Mors..Det där med saxen har oxå jag råkat ut för..numer använder jag kniv..Nu ligger det en ny bildgåta på bloggen,,den tar du..Haé Kram.

2009-11-14 @ 07:32:35 URL: http://www.metrobloggen.se/boda
Liisa Svenningsson

Men Margit, så jobbigt med en brännskada så där! Hos oss köps det nya teflonpannor MINST en gång per år... och dessutom har jag en "egen" för här händer det att någon drar på plattan på högsta så länge, att det bildas skevhet/bubbla av för hög värme, utan fett i pannan! Så många sätt det finns att förstöra teflon på. Och gjutjärn är för tungt.

2009-11-14 @ 08:24:31
Madeleine

Aj aj aj, det låter inte kul med din hand. Jag hoppas det blir bättre och att det går bra att jobba natt. Kram Madeleine

2009-11-14 @ 09:31:53 URL: http://mitthemochjag.blogspot.com
Vicke

Jag tittar bara in och önskar dig en trevlig helg.

Corina

Hu då inte alls bra att bränna sig sådär ! Hoppas det läker fort, att du inte får in något skit i såret.Var försiktig! Kramis.

2009-11-14 @ 12:26:54 URL: http://corina.bloggplatsen.se
Annette

Aj... Det lät inte bra. Hoppas handen blir snart bättre. Det är nog klokt att skydda handen ordentligt så du inte får någon infektion. Hoppas att du får en trevlig helg, själv ska vi till Catarina och Patrik ikväll på middag. =)

2009-11-14 @ 12:50:51 URL: http://annettes.bloggagratis.se
Christa

Hej! Tack detsamma ja det var verkligen kul! Jag har sett ditt inlägg. hihihi! Hoppas ni hittar det ni söker. Har inte tid att att svara mera för jag har matlagning på gång kram

2009-11-14 @ 13:43:34 URL: http://www.angelandroses.blogspot.com
Hebbe

Tack för ditt förslag på boldgåtan,,svaret kommer i morgon..Haé Kram.

2009-11-14 @ 14:41:59 URL: http://www.metrobloggen.se/boda
Ulla

Vilken otur du har haft!!! Det där med saxar som går sönder när man ska öppna förpackningar har jag varit med om. Vidare kan jag tycka att fabrikanterna inte tänker speciellt mycket på mijön när de använder så mycket förpackning.

2009-11-14 @ 16:15:07 URL: http://ulla67.blogg.se/
annsan_s

Hej du!

Det gör jag oxå, Vem har inte ÅNK!

Kram

2009-11-14 @ 18:30:38 URL: http://annlouises.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback