Gårdagen är förbi...och..

 i dag är det lördag....
Lasse o jag var i går en runda till IKEA igen....

Jag tog några bilder på dubbelsängar..färgrann!!


Den här bädden, dubbelsängen med det påslakanet
är mycket vackert och stilfullt, tycker jag..



Lite julstämning med den röda färgen..och hjärtana på väggen..


Ja,  det är ju på IKEA, så VI HAR INTE klätt julgranen ännu....
så de så...



Här har vi en del attrialjer som Lasse köpte på IKEA...
Han hade ju beställt dubbelgarderober med skjutdörrar..
domlevererades i veckan
och så skulle vi köpa "innnamätet", hyllor, "pinnar" att sätta galgar på...
lådor att lägga   grejer i...
lister, mm ,  mm
Här har vi nu "förpackningarna" utlagda på rumsglvet tills det är dags
att ta ett paket  i taget..och bära upp och "sätta på plats"


Hyllor...till garderoberna..

 Här ser vi skymten av garderoberna..ännu inga dörrar ditsatta...
Det blev fel...ändå så var det IKEA-PERSONAL
som var med och tog emot beställningen....
så dom kommer och "byter ut" dom paketen...under kommande vecka..


Här håller Lasse på sätta golvlistor...i det mindre rummet...


Det är ju 1:a ADVENT nästa söndag så när vi ändå var där
så köpte jag en JULSTJÄRNA....
den får väl stå i skymundan under veckan...till nästa helg...


Bild av TESSIE som har börjat att "boa in sig" på mattan nu...
dom byter ju liggplats rätt så ofta våra katter..


Linus han ligger i en av de nya "liggfåtöljerna"
Där tycker han att det är bra just nu.
han brukar annars ha legat på hörnsoffan bredvid Lasse...
Han håller et mjukisdjur i sin famn...


Idag har vi en lugn dag...Försov oss i morse...
Lasses "travradskompisar" Kjell o Sven skulle ju komma efter 8 på morronen..
och jag hade ställt  mobilen på ring... det ringde   MEN då var klockan 8.30.
Jag trodde att jag satt den på 7.30... men var väl trött o vimsig i natt...
och det blev en timme försent
Skyndade mig ner..öppnade dörren och såg en cykel utanför...
dert var Kjell..vi hade ju inte öppnat så jag öppnade och ropa till honom att komma in..
Sven hade varit förbi efter 8 och åkt hem så
Lasse ringde och han kom åter...
Ja, så kan det bli!

Lasse han jobbar på däruppe mellan idrotten, skidåkningen...
så då blir det ju pausar och han får "vila lite då"...

Inget planerat under kvällen i övrigt...

I morron så skall vi till Eskilstuna på Födelsedagsfirande igen..
Återkommer med bilder därifrån i morronkväll...




Kommentarer
Lillemor

Så kul att gå och titta på allt som finns på IKEA men det är inte kul när man inte får saker som man ska ha.Fina kort som alltid bjuder du på

Ha en bra helg

Kram

2009-11-21 @ 16:17:55 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Suss

Hej, Såg en kommentar hos Inga, att du är från Vännäsby. Själv är jag f.d. Umebo, kompis till Inga och "inlurad" i bloggvärlden av henne. Jag är fast kan jag tala om.

Numera boende i Örebro och trivs 100%, vilket inte är så konstigt eftersom jag ursprungligen är närking.

Du kommer att hamna på min blogglista! Vi ses!

2009-11-21 @ 16:36:33 URL: http://leontina.blogg.se/
Anonym

Haha,trodde att det var ni som klätt granen =D

Naaw,så sött katten ligger där o sover.

Du hade nog varit stålkvinnan med att sånt program jämt,phu!



Ha det gott / Cilla

2009-11-21 @ 17:29:09
Lena

Synd att det blev "strul" med garderoberna,när man väl börjat på ett objekt vill man ju se det färdiga resultatet eller hur? Men "Rom byggdes inte på en dag", så bara IKEA levererar när de lovat så har ni snart era garderober färdigmonterade och inflyttningsbara.

Ha en skön lördagkväll!

2009-11-21 @ 17:51:53 URL: http://roshultskan.bloggplatsen.se/
Monica karlsson

Det var många fina foton från ikea och även hemifrån.



Önskar dej en trevlig lördagskväll!

2009-11-21 @ 17:55:17 URL: http://violett.bloggplatsen.se
Ullis

Hejsan!



Tänkte att det skulle vara klokt att ta sprutan. När barnen tog den så tyckte vi att det var lika bra att ta den vi med. Och som tur var så fick vi ta den allihopa samtidigt...



Vad kul med en Ikea tripp...min favvo-affär =)

Jag gillade påslakanet på bild 2, måste nog åka dit och ta mig en titt ;)



Fortsatt trevlig helg! Kram

2009-11-21 @ 18:51:05 URL: http://ulrikajohansson.bloggplatsen.se
Bim

Hej där,,

Först,,självklart får du länka mej,,

Mitt minne sviker mej (igen,L),men kommer tyvärr ej ihåg,ifall du kommenterade ngt då,eller vad isf,,



Jaha,det blev ju lite på IKEA,

spännande att sätta ihop saker därifrån,ibland,

ibland kan det gå riktigt bra,,

Jag ska ta mej en tur dit,när jag är frisk,,ej sett deras julskyltning än,,



Jag ska fortsätta krya på mej,

en bit kvar,sas,

Ha det bäst,,hoppas vi ses i bloggvärlden,

tack för du tittade in hos mej,

Kramen Calma:=)

2009-11-21 @ 21:42:54 URL: http://calma-s.bloggplatsen.se
katsura

Tack för komplimangen jag fick på min blogg härförleden. Det är roligt att glädja andra med mina bilder, som tidigare "bara" hamnade i datorn.

Jag önskar dig en trevlig helg och hoppas det inte saknas några skruvar i IKEApaketet :)

2009-11-21 @ 21:55:03 URL: http://katsura.bloggplatsen.se
Garlica

katter dom vet allt var de hittar de bästa platserna! :-)

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram

2009-11-21 @ 21:56:39 URL: http://metrobloggen.se/Garlica
Corina

Jag var som vanligt uppe med tuppen idag.Sover illa med den onda nacken, sämre än vanligt.Så trist att det felade med garderoberna,sånt är alltid trist.Kram!

2009-11-21 @ 22:37:37 URL: http://corina.bloggplatsen.se
Love

Hej Margit!

Så fint ni ska få men när det strular är det jobbigt. Man kan verkligen hitta mycket fint på Ikea jag gillar att gå där men mannen placerar jag i kafererian då är han lugn.

Kul att se blir hur allt skrider framåt hos er och alla fina bilder du visar.

Glöm inte att ta igen er och vila också.

Tänk att du har 14 barnbarn, gäller att komma ihåg allas födelsedagar, ajg fick i dag mail från ett av våra som bor i Thailand. Det gläder ett farmorshjärta.

Vet du att vi har bott I Bernshammar ett stort gult trähus på höger sida från Kolsva räknat syns från vägen så Kolsva var vår närort.

Blir glad att få vara länkad hos dig.

Kram Love.

2009-11-21 @ 23:47:37 URL: http://vindalou.bloggplatsen.se
Bettan/Lövstugan

Åh, vad tråkigt att det blev fel med garderoberna. Men det skulle ju fixa till sig.



Jag tyckte jättemycket om de där påslakanen du har på bild 2, så jag har köpt sådana... hihi



Kissarn ser ut och ha det gott. De är så söta!



Här har det regnat precis hela dagen. Så nu är vi tillbaka där vi var före de 2 dagarna som solen visade sig. Men man är jätteglad för de soldagarna.



Hoppas helgen har varit trevlig och skön!

Ha en bra måndag!

Stor kram på dig!

2009-11-22 @ 22:56:13 URL: http://bettan.lojdstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback