Vernissage

Vi träffade Marianne några veckor sedan (min bekant redan från 80 talet när jag kom till Eskilstuna) och då berättade hon att hon och hennes fästman Ali från Irak skulle ha VERNISSAGE den 17 maj på SVEAPLAN.
Planerade då in att försöka komma till detta.

Så idag när jag sovit och Lasse och jag gjort några andra ärenden så cyklade vi till Sveaplan och sökte igen platsen där VERNISSAGEN var.
Och det var intressant att se allt som visades där.

Här har vi de fina skyltarna som talade om detta...






ja här ser vi att det fanns att köpa presentkort också om man ville ge bort...




Här hälsar Marianne på min Lasse...

Hon lyser som en sol....




Här har vi en del av de många alstren som visades.
Hon målar på tyg...

Det blir mycket vackra kuddar samt mycket fina tavlor!
Värt att se!!!!
.


Här har vi konstverk av Ali som han gjort med mycket små verktyg
Det är trä/bräder som flutit i land...
han har gjort det när han var i Aten.....
mycket fina och man ser att han är en riktig konstnär.


Här ser vi många som är och tittar och besådar konstverken..


Här håller Marianne på att sälja någon tavla...



Här till vänster ser vi Ali och några av de många besökarna som kommit...


Här visar Ali en del av sina fina konstverk!




Med dessa bilder så rekomenderar jag Dig som har möjliget och kanske bor
 i Eskilstuna att ta dig till Sveaplan och köpcenrat att titta på denna utställning!

Kommentarer
Bettan

Tack för din kommentar!

Ser härligt ut att vara på utställning!

Jag har skrivit ett par gånger om mamma och pappa, upptäckte att det var bra att skriva av sig, kändes lite lättare då jag har förstått för ett år sedan att deras uppträdande inte är rättvist.

Jag kan ju inte ändra deras beteende, tyvärr.

2009-05-17 @ 23:23:40 URL: http://coolbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback