Varit en runda i Köping...

för att köpa ett blixtlås till Sofies jeans. Skulle i går köpa det här i Kolsva
 men den affären var stängd just denna vecka pga semester..,,,,

När Maria och Samira åkte hem så tog jag en bilrunda
till Köping för att hitta en butik som säljer blixtlås.
Jag känner ju inte till denna "stora stad" så jag fick fråga
mig fram...först blev jag hänvisad till en skräddare..
men han sålde inte blixtlås...så man kunde fixa det själv.
Däremot så erbjöd han att jag kunde "köpa tjänsten" av honom,
 blixtlås och få det fastsytt för 85 kr.

Men då gick jag vidare och fråga ytterligare en dam som hänvisade mig till
"Två sömmerskor" tror jag att det hette...
Blixttlås har jag nu köpt och så tänker jag börja sprätta bort det trasiga och sy fast det nya.
Det är inte det allra enklaste att byta blixtlås i jeans.
Men jag hoppas att jag fixar det..


Har tagit lite bilder från Köping när jag var där...












Vädret i förmiddags var grått och tråkigt.
Men när jag väntade på Maria och Samira så undrade jag
var jag skulle duka..till våran lunch som vi skulle äta.
Plötsligt så började solen komma igenom molnen och
då dukade jag inom "inglasade"
Och det blev bra, skönt att sitta "ute"..


Jag älskar JORDGUBBAR, färska...
Jag har köpt flera gånger jordgubbar i Eskilstuna. Tror att dom var från Spanien.
Har där betalat ca 25 kr för ca 1 liter.
Förra veckan skulle jag köpa men då hade dom bara svenska.
Dyrare och smaklösare. Köpte då ingenting.

På Ica i Kolsva så har dom just nu svenska. Ligger endast
 ett lager på botten i förpackningen och kostar ca 25 kr.
Då köpte jag inga.
Men i Köpinsg så stod dom och sålde jordgubbar, Bulgariska och
från Spanien. Fick smaka och dom var goda.
Köpte genast 2 förpackningar= 2 liter..
och det kostade för alla desssa goda, endast 55 kr.

Så nu kan jag äta och njuta jorgubbar under kvällen.
Önskar att jag haft dem i dag så att Samira och
Maria hade fått smaka/äta av dem...

Titta så mycket det är i förpackningarna!!!
Visst ser det gott ut!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback