Lugn söndag...

Börjar med att lägga in några bilder från E-tuna som jag tog innan jag åkte till Lasse...i går

Vi träffades hos Maria och fikade tillsammans... Ilone och Samira




Maria och Ilone....



Idag gör vi inget speciellt... Vi sov/låg till ungefär halvtio. Sen åt vi frukost på trappan, framsidan av huset." Halvsol" kan jag väl kalla det som var.
Lasse frös så  först tog han på sig "dubbla jackor" men tog sedan av sig den ena och hade ENDAST En jacka på sig.



Så har vi ju "underhållning/besök av katterna".

Simba  uppe på "kullen"  bra plats att vara på.
Bra utsikt!


Tessie avvaktar på Hugo...

Ja nu "vaktar" dom lite på varann...
Tessie: "Jag gömmer mig bakom rabarbern..."

"Jaså, syns jag..."
"
"Bara lite......"

Nu ligger Hogo och rullar sig.....

"Då kan jag känna mig lugn en stund...."

"Hugo han ligger ju flera meter ifrån mig och jag ligger ju tryggt bakom rabarbern fortfarande"


Vinbärssnäckesnigel som "boat in/fast sig" i plasten från blomkrukor...
Står mot husväggen...



Bilder från STORA GRANEN precis utanför Lasses hus.
Nu har det skjutit ytterst på varje gren
/kvist så det är så fint....






    




























Vi har ätit färsk rababerpaj för första gånge i vår... det var så gott
Vi åt och njöt...det var paj med havregryn och den var ljummen när vi åt den..
Vi hade naturligtvis vaniljsås till och drack kaffe också..






SUPER!!!!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback