Gomorron.....




Ja då har jag jobbat mina två nätter för att nu vara ledig två nätter igen...Det har blåst väldigt mycket under natten och när jag kom ut från sjukhuset så kändes det nästan som storm!!!


Då har man fått lön igen. Har precis suttit och lagt in och betalat mina räkningar. Domk flesta har jag som Autogiro, så "dom sköter sig själv."

Ungefär såhär ser det ut när jag betalar mina räkningar...




Tänk vad bra det är nu förtiden. Man behöver inte ha en massa pengar i plånboken eller liggande nånstans,  undangömda. Utan man har dem på "kontot".

Personligen så har jag inte ofta  "papperpengar" på mig utan betalar med kort och betalar via datorn... så man ser knappt röken av dem utan man ser "siffrorna" på datorn.
Och det tycker jag är bra.

Det finns ju faktiskt några personer nuförtiden som tar ut hela sin lön, delar upp dem i olika kuvär för olika saker, matpengar osv. Men jag tror att det är inte så stor procent av befokningen som gör så, men några VILL SE SINA PENGAR:...

Se hela bilden



När jag gick ut idag från sjukhuset så FRAM MED KAMERAN igen! Och när Du ser de härliga oranga färgerna så förstår du!!!


Rhodendron... och nu blommar de orangeröda....





























Och när jag kom hem till Årby så tog jag några bilder från Rönnen som nu också står i blom...











Javisst är det vackert!!!

Kommentarer
Bettan

Vilka fantastiskt vackra bilder!

Kram från coolbettan

2009-05-27 @ 15:16:51 URL: http://coolbettan.blogg.se/
Liisa

Hm, jag trodde det var azalea...

2009-05-27 @ 19:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback