"Friserad katt".......

Kanske kommer Tessie att se ut ungefär såhär på eftermiddagen...



Njaa, så farligt blev det inte.
är nu tillbaka från Djurkliniken.
Tessie har ju haft mycket tovor i sin päls som jag inte lyckats få bort.
Och nu är det "fixat". Dom började med att prova med en mindre
rakapparat som inte lät så mycket och det gick bra.
Då provade hon med en större som gick fortare och lät mer.
Det gick också bra! Tesssei var SÅ duktig!
Så det behövdes inte sova ner henne och fått vara kvar till eftermiddan .
Så jag har henne med hem igen och nu är det klart!!


Jag har nu tagit ett foto av henne , efter klippningen.
Hon hade en "jättestor" tova på denna sida  på bakre delen..
Den "vita fläcken" är den plats där det är rakat.
Så det syns inte så mycket men visst ser man det på nära håll.
Ibland så måste dom söva katten och "helraka" som kattten på bilden ovan
!



Ja då har jag informerat om vad jag hunnit göra efetr att ha jobbat i natt.
Ska nu lägga mig och sova.







Ni ser att jag är trött.....

Kommentarer
Sara

Vad bra att det gick bra med Tessie :)

2009-05-11 @ 16:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback