Firat gemensamt MORS DAG...

Vilken underbar Pingsthelg!!! Vädret!! Det allra bästa man kan tänka sig!!! Och att få vara uta så mycket som möjligt ute i det fria, i Guds natur och bara njuta av allt det vackra!!

Och idag, MORSDAG, att även då få vara tillsamman med många av familjen..... och dela gemenskap, glädje och trevlig samvaro samt att få äta gott tillsammans.

Jobbade  ju av i morse efter att ha jobbat mina 2 nätter på sjukhuset. Vi skulle ca klockan ett vara ute i Marias kolonistuga i dag igen och vara tillammans där även idag.

Vi hade planerat ihop oss att köpa  och "fixa" lite olika saker...  jag skulle ha m,ed Potatissallad (färsk potatis med Olja och vinäger mm gott.) Tar ju sån tid att "skala" få bort skalet innan man kokar så att man kan äta dem som de är. Hade också rabarber och svartvinbär som jag skulle ha till att göra paj. Vi hade också köpt Potatisgratäng, såndär som man har i en form och gräddar färdig i ugnen.


Vi var många som kunde vara tillsammans idag. Maria, Sara, Sofie, Simon och Samira. Samiras pappa Hussein, Lasse, jag, Ilone. Så hade vi också Clenn, Marias x och hans Anna på besök hos oss.

Vi åt och umgicks och hade trevligt tillsammans.

Här tror jag det är en bild från igåreftermiddag...


Den här bilden blev mörk men lite rolig ändå med ballongerna..


Vackra violer på Marias gräsmatta/koloni...







Samira fick en liten badbassäng förra sommaren som hon använde här i Kolsva hos Lasse.
Men nu har hon fått ta den till kolonin och ha den där..nu när de har "eget hus"


Samira tittar upp i luften...


Samira med sin pappa


Maria och Samira 


Jag solar...och njuter...


MORSDAGSUPPVAKTNING!!


Lasses ryggtavla och Simons..


Simon pratar med Samira..som har sin lilla häst i handen..


Lasse läser kvällstidningen..


Simon och Samira...


Hussein i skuggan, sara och Samira. Vi skymtar Maria till höger..


Sara och Hussein vid matbordet..


Hussein och Maria Samt Sofie..


Maria och Sofie. Morsdagsbukett som maria fått av sina barn står på bordet..


Här sitter vi och njuter av all god mat...





Har flera bilder. men låter dessa publiceras nu. Det tar ju så läng tid....







Kommentarer
*tingeling*

Så ska det vara på en morsdag :) fulla huset :) När min mamma levde samlades vi alla och grillade och käkade tårta så man satt bara å stöna efteråt, hihi :) Ha en fin dag :)

2009-06-02 @ 10:18:28 URL: http://www.metrobloggen.se/chihuahua

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback