2 maj... och vårväder fortfarande..

Har jobbat i natt. Har 2 nätter kvar den här omgången...
Lasse har kommit från Kolsva och vi har ätit en god lunch, grillad fläskkarre´
samt potatisgratäng
och så drack vi kaffe och åt eh liten blåbärsmuffins till...Det var inte alls så tokigt.

Nu sitter ju jag vid datorn ett tag och bloggar. Lasse läser tidning, löser Sodoku, tror jag.
Vi skall nog söka oss ut sedan, ta en bok var med oss, ta en promenad,
kanske till Stadsparken. Där skall vi då njuta av solen samt ev läsa lite i våra böcker.


Tog några bilder av Lasses körsbärsträd innan jag åkte till
E-tuna för att jobba..






Var förbi hos Ilone en runda när jag kom till E-tuna. Hon hade ju kommit 
hem från sjukhuset,Sabbatsberg...
Mådde väl bra efter omständigheterna...öm, ont i kroppen, magen...


Huset bredvid "hennes" gick jag förbi och gick då förbi ett hus där 3 st änder "låg och ruvade"...
dom brukar ju inte ligga sådär vid hyreshusen..
då kom den boende  ut på balkongen och vi pratade lite.
Hon trodde att det"boat in sig" i närheten och lagt ägg ..
Hon matade dem samt hade ställt ut vatten så att de kunde "livnära sig"...

Bild av dem:

Lite "malplacerade" eller???


Ja i Eskilstuna hat vi inte bara Parken Zoo dit turisterna åker och tittar på djuren och har som utflyktsmål....
vi har ju som jag tidigare skrivit om: Tamråttor utplacerade i häcken vid "min"  P-plats. Dom har ju tydligen ynglat av sig och det sägs att det kan vara etthundratal..
Och nu har vi då änderna "under" balkongen på Slottsbacken...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback