Linus gömmer sig....

Fredageftermiddag och vi ska till Eskilstuna för jag skall ju jobba  natt igen. Förr förra fredagen när vi också skulle åka till E-tuna (vi skall ju då ha katterna med oss när vi åker båda två) då gömde han sig  (Linus)när han förstod att det var dags....vet inte hur han förstår det men...

I eftermiddag när Lasse kom hem så låg Linus och sov i ena fåtöljen. Jag hade packat min väska på övervåningen och där stod den kvar. Sen packat en"matkasse" som stod kvar på bänken i köket. Vi skulle dricka kaafe och äta en macka innan vi "skulle ta dem samtidigt" och stoppa dem i varsina burar. Men Linus måste ha ett sjätte sinne eller nåt annat.

Bäst som det var så hade han gått från fåtöljen och borta igen. Kollade på övervåningen under våran säng (där gömde han sig förra gången) men där var han inte. Och inte i tvättstugan på hyllan där han brukar sitta. Jaa, då är det väl under trappan igen........bakom hyllan som står där......och där är det inte lätt att komma åt honom.....ja vissst där satt han. Vi såg "bakändan". Lasse försökte då ta honom (drog fram hyllan lite) men han är ju klyftig och finurlig, han sprang snabbt iväg under stora hörnsoffan... där är det inte heller lätt att ta honom fast.

Just nu så sitter jag ju vid datorn och väntar ut honom och Lasse kollar på TV:....får se hur det går. Tessie hon har gått in i tvättstugan och jag har stängt igen dörren så där är hon tills vi "fångat in LInus".

Här har Linus krupit ner i en låda utanför/inne  på "inglasade" (Inte idag!)



Tessie ligger ofta i rappan och tittar...


Ja nu har vi "fångat" Linus. Han kom smygande från soffan och gick upp på övervåningen, in i vårat sovrum, under dubbelsängen. Där satt han. Både Lasse och jag hjälptes åt. Höjde sängen, tog golfklubban och "petade fram" honom.. Fick tag i hans ben där han satt och kurade så jag kunde slutligen dra fram honom.


Tessie låg ju kvar i "tvättrummet" på strykbrädan så det var lärtt att ta henne och sätta henne i buren. Så snart så åker vi.....äntligen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback