2 rätters middag hos mig...

Ja då kommer det mera... Hade bjudit Maria med  barnen Simon, Sara, Sofie och Samira samt Ilone på middag hos mig o Lasse på Årbygatan 15, i min lilla "övernattningslägenhet"....  Hade ju förberett en del av maten hos Lasse i lördagsförmiddag innan vi åkte till E-tuna. Sen "sluthandlade" jag en del på Hemköp samt på Lidl idag.


Det gäller att "planera" vettigt, tidsmässigt när man är här i det l"illa köket" med en luiten bänkspis med 2 plattor samt en ugn. Alltid lika spännande att allt fungerar och blir färdigt enligt tidsplanen.

Vi hade bestämt till kl 15.00 och det gick ju bra.

BJÖD PÅ UGNSTEKT FLÄSKFILE´, KYCKLINGFILE´ SAMT POTATIS OCH ROTFRUKTSGRATÄNG. grönsakssallad och andra grönsaker. Rödvinssås samt vitlöksbaguetter. Ramlösa och cider drack vi till. Sen som avslutning så drack vi kaffe ocgh åt (LIDLS) goda glass med valnötter samt glass med "chokladpluttar" i.

Några bilder som följer...


Maria, Ilone, Samira och Sara vid matbordet...


Samira, Sara, Lasse, Simon och Sofie....vid matbordet...


Jag och Maria.....


Kan det vara "paltkoma"
 eller... ja det var i allafall några som somnade...snarkade...
efter maten, lite tidningsläsning.....


Maria och Ilone läser kvällstidningarna...


Baksidan av Samira och Sofie som sitter vid datorn...




Ja en liten bildkavalkad på eftermiddagen hos oss.

Skall snart åka o jobba i natt igen...
Vi åker till Kolsva direkt i morronbitti när jag kommer hem. Vi bara "plockar ihop katterna och grejerna..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback