Varit ute hela dan idag...

För kanske en månad sedan så ringde det på min mobil... det var Jessica, en av Marias arbetskamrater som ringde och berättade att dom var några som tyckte att Maria behövde  få "en ledig dag" och göra nåt roligt och bara tänka på sig själv...Det skulle vara  hemligt... liksom "kidnappning"...Datumet var lördag 27 juni och när jag kollade MIN almanacka så hade jag semester och inget uppbokat just denna dag. Så jag "skrev in /bokade in det... kunde då ta hand om Samira. Så pratade jag med en av mina döttrar Ilone och då visste hon att just den kvällen så hade Maria bokat in sig att hjälpa till med en "TRUBADURKVÄLL" på kolonin. Det gällde att vara delaktig med kaffeservering och dylikt...

Det var ju bra att jag fick veta detta och det meddelade jag tillbaka till Jessica. Ja då bestämde dom att stå fast vid den dagen, åka tidigt och vara tillbaka före klockan sju...

Så i går kväll var det att förbereda sig opå olika vis.... förbereda mat och ha med sig, kläder för både solig dag och kanske lite svalare på kvälllen. Planera för att stanna kvar i Eskilstuna över natten och ha med katterna så att dom inte blev lämnad åt sig själva i Kolsva.


Ställde klockan att ringa på första väckning strax efter 6 i morse. Sen var det att stiga upp och packa ihop alla saker... försöka att "ta katterna " och ha dem i sina burar utan att dom skulla förstå att vi skulle ta dem! för då hade de gömt sig och det kunde ta tid.... innan dom kom fram...från sitt gömställe.

Men det gick allt efter planering..Fick veta också nån kväll innan  att Maria var informerad att vara påklädd, ha gåvänliga skor klockan 8.30 på lördagmorronen mem även att Samira skulle vara klar... men det ändrade vi och de fick veta att jag
 och Lasse skulle ta hand om Samira under dagen. För i annat fall så hade ju Samira ställt in sig att få följa med mamma Maria och så skulle jag ha kommit och tagit med hennne... då hade det nog blivit gråt... och skrik kasnke.

Här har jag skjutsat upp dom till stationen...glada tjejer..


Så sen blev allt bra. Maria visste då att jag skulle komma först... Lasse stannade hos Samira när jag skjutsade Jessica, Sofia och Maria till järnvägsstationen.. för att åka till den stora huvudstaden Stockholm...

Lasse och jag tog då med oss Samira. Jag hade bett Maria kvällen innan att jag vill ha hennes bilnycklar (för att ha barnstol) NYCKLAR TILL KOLONIN SÅ ATT VI KUNDE VARA UTE I DET FRIA OCH INTE SITTA INNE I EN LÄGENHET DENNA UINDEBARA DAG.








Så blev det. Och vi har VARIT UTE HELA DAGEN!!! Samira fick spola vatten och ha i sin lilla bassäng...hon hade sitt tält... hon var delaktig i lite olika sysslor som vi höll på med under dagen... Lasse klippte den ena gräsmattan...tex.

Jag hade lite ärenden till stan och då tog Lasse med sig henne ned till ån och bryggan. Där fick hon bada och simma ett tag...Ja så har vi fått dagen att gå. Det har varit en mycker härlig o solig dag där vi fått vara ute under öppen himmel hela dagen. Lasse har "varit farfar" idag till Samira...Hon har haft fantasilekar mm.





Sen så åkte jag vid 18 tiden och hämtade "stockholmarna" när tåget anlände på stationen. och en glad Samira kramade om mamma Maria när de kom till stugan. men så skulle ju Maria "jobba vid trubadurfesten" så då blev det lite ledsamt igen. Men då tog vi, Lasse, Samira och jag en runda åter till ån och bryggan och hon fick bada igen. Så det gick bra.








Hon har varit så duktig och snäll hela dagen. Vi har alla tre haft riktigt roligt.


Ilone har ju flyttat under dagen från sin lilla etta till en tvårummare. Och med anledning av att vara hemma med Samira så har vi inte kunnat hjjälpa till. Men det har ordnats bra ändå. Samiras pappa fixade en lite "flyttbil" och så har flera av Ilones kompisar hjöpt till att bära och slita.

Så vid kanske 21.30 så ringde Ilone och frågade om vi var kvar vid kolonistugan så kunde de komma förbi och fika med oss. Så det gjorde dom. Blev också trevligt. Då kom Maria en runda till stugan och Jessica följde ju med och (skulle ligga kvar över naten) Så då fick vi åka hem och behövde inte stanna kvar till kanske klockan ett i natt.

Hussein leker med Monika hund..


Hussein och Monika..


Lasse och Ilone


Jag och Lasse


Nu har Maria och Jessica kommi en runda...


Ilone..... mycket nöjd och glad nu när flytten är klar... (bara städningen kvar)



Klockan har nu hunnit bli 02.20 så snart skall jag natta...
Vi ses i morron...eller senare i dag/kväll...
åker åter till Kolsva på söndageftermiddagen.../kvällen..

Kommentarer
Maria

Tack snälla mamma och Lasse för att den här dagen kunde bli av. Ni verkade ju ha haft en toppendag, på alla sätt. Samira blev väl omhändertagen och bada fick hon också göra. Kan det bli bättre ??

Kramar Maria

2009-06-29 @ 06:14:33 URL: http://haggqvistmedq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback