Onsdagkvällen i Kolonistugan..

Det blev en mycket trevlig avslutning på kvällen igår... inann jag åkte o jobbade i natt...
Maria o Samira åkte ju ut och jag hade Sofie med mig efter hennes tandläkarbesök....

De var ju gräsmatteklippning som gällde och var palanerat. Och det är ju rätt stora ytor.

När vi , Samira o jag kom tillbaka till stugan så  tog Sofie tog med sig Samira. ... 
Så Ilone ställde sig vid grillen, Maria dukade fram och fixade till maten...
Hussein fortsatt med gräsklippningen och jag "bar sladden"

Så vi hjälptes åt så gott vi kunde.
NU kommer bilderna.(Tar rätt lång tid för mig innan jag har det klart)


Maria hade  börjar med klippning och hade Sofie som "sladdbärare"
medans jag var med Samira en promenad
till en "lekplats".









Ruschkanan som det INTE var "mycket glid i"..




På promenade tillbaka.. så stannad evi lite.. på en sten..






Ilone kom också ut till stugan. Då Tog hon sladdbärandet" en lång stund.
Maria är duktig på att köra med den elektriska gräsklipparen.

Man kan tro att hon gjort det förr...

















Så kom även Hussein dit, Samiras pappa.



Samir "med huckle"???


GHussein pratar i sin mobil.. kanske hanhar "bildtelefon"..


Ilone vid grillen..


Maria pratar..




Nu är vi id matbordet... MYCKET GOTT








Nu har jag "stulit" en bild av Maria, min dotter. På denna bild är ju även jag med. HI hi hi



(Jag höll i kameran och GLÖMDE BORT att nån skulle ta en bild så jag kom med själv...)

DET var en mycket tevlig stund.. innan jag skulle jobba.
Att få komma ut och njuta av det fina vädret. Det var riktigt soligt , fint o varmt.
TACK MARIA!!!

NU skall jag PUBLICERA detta och sedan krypa under täcket för lite sömn..

"GOD NATT"!!!

Kommentarer
sandra

åh man tackar ^^ det va nått år sen ^^

2009-06-18 @ 21:35:23 URL: http://sandraliksom.blogg.se/
Lena Svensson

Härliga bilder :) Jag älskar att göra tårtor det är så himla kul ha en riktigt fin midsommar

Kram Lena

2009-06-18 @ 21:47:08 URL: http://www.metrobloggen.se/caromb
Micke

Ni får ha en skön midsommar.

Må väl

2009-06-18 @ 21:56:58 URL: http://pappamicke.blogg.se/
margit

Tack detsammma!!!

2009-06-19 @ 09:33:26 URL: http://margitholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback