"NÄR DU FÅR OVÄNTAT BESÖK"...

Ja det står det ju i tidningarnas reklam ibland. När jag kom hem till Kolsva....plockade in mina grejer jag hade handlat och gick då ut "på baksidan"...så var det ett väldigt "liv innnanför "det inglasade". Jag hade lämnat öppet ca 10 cm för att Tessie och Linus (våra katter) skulle kunna gå innanför där. Hade haft kattmat och vatten där så att dom kunde äta o dricka..

Och när jag tittade, ja vad tror ni jag såg??? Jo en skata eller (skatunge) Den hade kommit sig in men såg inte öppningen som var så att den kunde ta sig ut samma väg.... den flaxade ...Jag stängde igen för att jag skulle ha möjlighet att ta lite bilder till Bloggen.

Linus han kom och ville in den vägen... men han var då på utsidan och skatan på insidan.. såde det blev lite extra flaxande och Linus var ju nyfiken och ville komma åt skatan...


"Här tittar jag fram lite, men jag är rädd"...
"Jag sitter på trappan som går upp till loftet"

"Jag flyttar på mig lite! Det kan väl inte va så farligt, eller?"
"Sätter mig en stund på karmen på stolen"....

"Det är bra utsikt här... ingen rör mig... eller når mig, för DÅ flyger ja iväg"...


"Jag tar trappan igen.. som går till loftet. jJag kanske kan komma ingenom dörren där...
Fina blommr dom satt i trappan också"...

"Ingen katt här i allafall"...

"Man skall inte ropa hej förrän man är över bäcken"... som ordspråket säger...
För nu sitter ju katten där nere o tittar på mig... Katten också!"

Linus: "Ja akta dig du lilla skata" "Jag kan nog komma o ta dig och äta upp dig!"

(Skatan sitter ca 4 trappsteg ovanför katten)

Långt emellan men...

Men till slut... så fann den friheten.. och nu var det "förevigat" och finns nu på Bloggen
Tycker att det var "lite kul också"...
(Nu har den flyttat ca 1 trappsteg högre igen)


Jag öppnade sedan på "det inglasade" så nu var det bara att flyga ut.
Skatan hade tidigare försökt gång på gång att flyga rakt genom glaset men det bara small till och inte kom den ut..

Kommentarer
Kia

Lilla söta skatan... Var h*n skadad?

2009-06-23 @ 20:43:12 URL: http://kiaomlivet.blogg.se/
Micke

Vilken djur upplevelse.

Inte ofta man får vara med om oväntat besök.

Kaffe eller?

Ha de

2009-06-23 @ 21:05:38 URL: http://pappamicke.blogg.se/
Ingrid

Vilka härliga bilder på skatan och Linus

Kul med en sådan upplevelse.

Det är inte så ofta som man får sådant fint främmande.

Kram Ingrid

2009-06-24 @ 12:49:03 URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
majsan47

Men vilken rackare till skata att ta sig in.

Vilken trevlig blogg du har. Så fint med blommorna i trappen på dina bilder. Jag återkommer gärna hit,

2009-06-24 @ 23:13:16 URL: http://www.metrobloggen.se/majsan47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback