Inte mycket i Bloggen idag....

Tänkte i morse när jag åkte till Eskilstuna att jag skulle ta lite bilder så att jag kunde lägga in i Bloggen så att jag kunde visa några Bilder.

Men det blir inte alltid som man tänkt sig! Har inte tagit en enda bild....Vet inte varför men så är det...

Var ju barnvakt till Samira först några timmar och sen så "åkte jag runt" på olika affärer och uträttade en del ärenden...

Var bl a  på Kapp Ahl så jag köpte åter en ny blus som jag skall ha i morron när Lasse o jag skall åka till E-tuna igen på Studentfest. Marias äldste son Simon (19 år) tar ju studenten  på lördag 6 juni, SVENSKA FLAGGANS DAG... Ohhh vilken fest det skall bli i stan!!!!! Vilka köer!!!!

Kungen och Silvia kommer ju också till stan. Kommer med tåget kl 10 och sen så skall dom besöka ett ställe där gamla bor på ett hem...och det blir ju en upplevelse för de gamla att få se Kungen  och drottning Silvia livs levande!!!

Imorron  när dom kommer till Tunagården så skall (dom har en hund där för de boende) hunden få lämna över en present till drottning Silvia. Han skall hålla presenten i munnen och gå fram och lämna den!! De du!! Inte varje hund får lämna present till Drottningen!!!


1980, mitt första år i Eskilstuna, jobbade jag i Torshälla på sjukhemmet där. Då kom Kungen och Silvia på beösk till det sjukhemmet. Kommer ihåg "att få se dom LIVS LEVANDE" det var ju spännande. Dom intervjuade, pratade med an tant som var över 90 år. Dom tog bilder av dem tillsammans och det kom sedan i Tidningen...Jag tog också bilder med min kamera. Bilderna har jag  sittande i nåt fotoalbum...


(Lånad bild från nåt annat tillfälle)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback