Vad man hinner med mycket.....

under en dag....vakade av i morse och sen så sov jag på förmiddan..
Vaknade en stund, var på toan..skulle somna igen..
ett SMS kom på mobilen..jag skulle ringa sen jag sovit färdigt...
telefonen ringde... det var Lasse, han är ju kvar hemma i Kolsva.
Har besök av 2 av sina söner samt enas hustru o 2 barn...
Dom skulle åka till VINGÅKER....kolla i affärer...

Jag bestämde då att jag skull åka med min bil till Kungsör...
och åka med Lasse därifrån...
Så bestämde vi.

När vi kom till Vingåker så var vi en snabb runda förbi
Lasses ena bror Hasse och hans sambo.
Dom hade främmande men dom hann hälsa i alla fall.

Så bar färden vidare till "AFFÄRSKVARTERET"
dit det kommer massor med människor "FRÅN NÄR OCH FJÄRRAN"
för att handla...och schoppa...



"Här kommer vi"....


Vi gick först in i en skoaffär...

TITTA!!!!








Kolla under skon - SULAN!!!

Så bar det in till Affären med märkeskläderna!!!


Ulrika och Ida















Lasse provar en kavaj..
Tog faktiskt inte mera bilder därifrån.
Vi tyckte att det var rörigt och jobbigt att gå där.
Javisstja... Lasse köpte ett par LÄSGLASÖGON... alltid något...


Lasse med yngsta barnbarnet IDA..


Inann vi åkte för att äta så gick vi in här och tittade.
Jag tyckte nog att det var "roligast" att titta där. Fanns så mycket fint där.
Och nu blev det att använda kameran..














Disa......med en liten "kasse"...















Disa, Ida, Tomas och Lasse..


Ulrika...


Ja nu hade vi alla hittat igen varandra och vi var hungriga.
Det blev Hotellet, serveringslokal...


"Steff" och Tomas






"FÄRDIG"!!!!! Nu kom vi ut och gick tiill bilarna...
nätta och belåtna!!





Jag klev ju av "på halva vägen" där jag hade min bil.
Åkte så hem till Eskilstuna.
Där hade jag ett UPPDRAG som väntade...
Jag fick "låtsas vara" ANTISIMEX...
Jag var någonstans.... och hade med mig min "insektsdödarflaska"
som jag fått en gån på Antisimex
Skall kolla i morron igen vilken effekt min insats har haft..
äckligt med sånt...
Inga bilder har jag tagit, var glad för det...

På hemvägen från UPPDRAGET så stanade jag på
ICA SLAGSTA. Köpte 1 liter färska jordgubbar.
Ja dom har jag ätit upp... som dom var.... naturella
Det gjorde jag även igår.
DET ÄR JU SÅ NYTTIGT!!!


Åker nu snart till jobbet igen. Vakar tills i morronbitti.
Åker på eftermiddan till Lasse o Kolsva igen.
Vi har ju fortfarande Lasses son med familjen
så då får vi förmånen att få träffas igen...

HA DE!!!!!

Kommentarer
Maria

Vilken trevlig dag ni har haft. Men att du orkade äta 21 liter jordgubbar ensam, fick du inte ont i magen då ? skrattar Snart kommer vi hem igen och då får vi väl se hur utrotningen gått...

Kram från Maria och Mirjam

2009-07-19 @ 23:30:11 URL: http://haggqvistmedq.blogg.se/
Lindis

Så många och härliga bilder, hade gott, kram

2009-07-20 @ 10:33:55 URL: http://www.metrobloggen.se/lindis78
johan

sv; jo det är jobbigt att bråka men nu är det lugnt för tillfället iaf,



du kan få receptet på den om du vill :P

2009-07-20 @ 13:00:00 URL: http://johanbliixt.blogg.se/
klojs - en blogg värd att läsa¨

hej hej

jag kollar in alla som komenterat min blogg denna månad och du var en så hej hej

2009-07-20 @ 13:21:16 URL: http://klojs.blogg.se/
Anonym

va fina bilder :D

2009-07-20 @ 13:37:35 URL: http://carrobruden.blogg.se/
Anonym

sv: precis på 7 månader gick jag igenom nästan allt en tjej eller rättare sagt människa kan gå igenom, så jag vet hur det känns. Känsn att bli lämnad kvar ensam oc stå själv med alla problem nu vill jag visa dem att med hoppet kvar så klarar man allt

2009-07-20 @ 23:08:27 URL: http://minnahokka.blogg.se/
Anonym

taaack gumman så söt du är :D

2009-07-20 @ 23:31:19 URL: http://minnahokka.blogg.se/
Satu

Ooh vilken resa ni haft , kul !! Iittala affären skulle jag vilja besöka med...:;)) Ha en bra dag !! Kramizar / Satu

2009-07-21 @ 11:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback